Shopify-blogs

Je omzet omhoog: 12 trending producten om nu te verkopen

Je omzet omhoog: 12 trending producten om nu te verkopen

Om succes te hebben in e-commerce, heb je drie dingen nodig: winstgevende, gewilde producten, de skills om ze goed in de markt te zetten, en de wil om te slagen.

Wij weten dat je al hartstikke goed bezig bent: je zorgt dat je alles te weten komt over hoe je een webshop moet beginnen en over welke dingen het beste werken. Maar nu is het moment gekomen om in actie te komen. Dit is het jaar om écht te gaan voor je eigen bedrijf: nieuwe producten testen, advertenties ontwerpen, en marketing, marketing, marketing. Dit is het moment om alles toe te passen wat je de afgelopen tijd hebt geleerd.

Om je een voorsprong te geven, hebben we een lijst samengesteld van 12 trending producten die je kunt verkopen, waarbij we je ook vertellen hoe je ze het beste kunt marketen. 

💡 COVID-19 update: door de Corona-maatregelen zijn mondkapjes ineens ongelooflijk trending geworden. Lees hier een inspirerende blog met Shopify merchants die slim op deze verandering inspeelden!

💡 N.B.: overweeg je een dropshipping webshop te beginnen? Dan is het goed om te weten dat alle trending producten op deze lijst te vinden zijn op Oberlo, een gratis dropshipping app voor alle Shopify gebruikers. Staat er een product in deze lijst dat je interessant lijkt om te verkopen? Met een paar keer klikken van je muis heb je het al toegevoegd aan je Shopify winkel.   

Trending producten om nu te verkopen

1. Pet bed

Op zoek naar een product waar huisdieren én hun baasjes blij van worden? Dit pet bed staat bovenaan in de verkooplijsten. Volgens Google Trends is de zoekterm “dog bed” de afgelopen jaren enorm gegroeid in populariteit en wordt er bijna 234.000 keer per maand op gezocht. “Cat bed” doet ook flink mee, met 60.500 keer per maand.

Trending product dierenbed

Als je een dierenwinkel hebt kun je dit pet bed marketen op een visueel platform zoals Pinterest of Instagram. Op Pinterest kun je lid worden van groepsborden voor huisdieren, zodat je producten een groter publiek kunnen bereiken. Op Instagram kun je samenwerken met fanpagina’s die iets met huisdieren te maken hebben om zo een shoutout in een post of Instagram Story te krijgen. Samenwerking met een fanpagina zorgt dat je product door een veel groter publiek wordt gezien, wat vooral belangrijk is als je bedrijf net begonnen is.

Trending product dierenbed

2. One size fits all bankhoezen

Deze hoezen zijn populair bij mensen met kinderen en huisdieren, en bij mensen die ruimtes verhuren op platforms zoals AirBnB. Bankhoezen zijn heel gewild bij B&B-eigenaren omdat hun meubels er zo voor elke gast weer piekfijn uitzien en het vervangen van een hoes stukken goedkoper is dan het kopen van een hele nieuwe bank.

Naast het feit dat Google Trends een opvallende stijging laat zien in het aantal keren dat naar dit product wordt gezocht, heeft Statista berekend dat de stoelen- en bankenmarkt in 2020 $44.706 miljoen dollar waard zal zijn. Bovendien voorspellen ze dat deze markt tot 2023 elk jaar 0,6% zal groeien, wat bankhoezen een ideaal trending product maakt voor de komende jaren.

Trending product bankhoezen

Als je dit product wilt marketen aan mensen met kinderen of huisdieren zijn wijdverbreide kanalen zoals Facebook en Google de beste optie. Maar als je je wilt richten op AirBnB eigenaren moet je marketingstrategie ook locatiegericht worden. Volgens AllTheRooms Analytics bevinden zich van de 30 Amerikaanse steden met de meeste AirBnB’s, 23 in Californië, Hawaii of Florida. Dit soort data kan een grote hulp zijn bij het bepalen van het soort Facebook Custom Audience dat je wilt opbouwen en bereiken als je je op B&B-eigenaren richt.

Trending product bankhoezen

3. Minimalistische sieraden

Goed nieuws voor mensen die houden van verfijnde luxeartikelen: de verkoop van minimalistische sieraden door online verkopers in de sieradenbranche is enorm toegenomen.

Zelfs Google Trends laat zien dat klanten zowel vaker als meer zoeken naar dit soort sieraden. En, ondanks een verwachte jaarlijkse groei van 2% tot het jaar 2021 is er een algemene afname van de hoeveelheid juweliers waar ze terecht kunnen.

Afbeelding met Google Trends gegevens  voor minimalistische sieraden

Als je trendy producten zoals deze kettingen wilt marketen, zijn Instagram, Pinterest en Facebook de beste plaats om klanten te werven. Een makkelijke manier om je sieradenwinkel meer zichtbaarheid te geven is het maken van productvideo’s. Video’s worden vaak groter weergegeven op de zoekpagina van Instagram, wat leidt tot meer zichtbaarheid voor je post. Bovendien posten de meeste sieradenverkopers alleen maar foto’s, waardoor het beetje extra werk dat het kost om een video te maken je een grote voorsprong geeft.

Trending product minimalistische sieraden

4. Baard straightener

Verzorgingsproducten voor mannen is langzamerhand één van de lucratiefste markten geworden. In 2018 berekende Statista dat deze branche 60.0 miljard dollar waard was, met een verwachte waarde van 81.2 miljard dollar in 2024. De branche zit vol met interessante producten, maar eentje springt er echt uit: baardstraighteners. Google Trends laat een sterke toename in zoekfrequentie zien en momenteel wordt er 37.000 keer per maand op deze term gezocht. Dit is absoluut een trending product om te verkopen.

Google trends populaire producten

Als je van deze baardstraighteners het bestverkochte product in je winkel wil maken, focus voor je marketing dan op een mix van Google ads voor zoekwoorden die aangeven dat iemand ook echt iets wil kopen (b.v. “baardstraightener kopen”), en SEO-gefocust content met informatieve zoektermen (b.v. “hoe moet je een baardstraightener gebruiken”). Als schrijven niet je sterkste kant is kun je in plaats daarvan ook instructievideo’s maken.

Educatief content werkt goed in deze productcategorie omdat met het groeien van de markt ook de behoefte groeit aan tips voor het gebruik van deze tools. Schrijf content waarin veelgestelde vragen beantwoord worden, zoals: “welke kam is de beste voor welk type baard” en voor je het weet krijg je steeds meer traffic via Google.

Trending product baard straightner

 

5. Shapewear

Shapewear (corrigerend ondergoed) is al een tijdje een goede niche voor beginnende verkopers. Niet voor niets is dit het tweede achtereenvolgende jaar dat deze productcategorie in onze lijst staat. De voorspelling is dat de omzet van shapewear in 2022 de ongekende som van $5.6 miljard zal bereiken. Wat ooit begon als ondergoed voor speciale gelegenheden is inmiddels volledig geaccepteerd voor dagelijks gebruik.

Google trends populaire producten corrigerend ondergoed

Ook de bekende modemerken vullen hun winkels met bodysuits die de drager een slanker silhouet geven.

De shapewear niche biedt vrouwen verschillende stijlen corrigerend ondergoed, die gedragen kunnen worden onder bijna alle kledingstijlen of juist gewoon als een topje. Maar shapewear is ook nog steeds populair in de ondergoedsector, waar het ooit begon.

Wat shapewear vooral het overwegen waard maakt is het feit dat het verkopers grote flexibiliteit biedt. Shapewear is er in allerlei kleuren, stijlen en maten, voor allerlei verschillende doelgroepen. Heb je een webshop die lingerie of damesmode verkoopt? Dan is er altijd een type shapewear te vinden dat past bij de behoeften van jouw klanten.

Wat dacht je van het verkopen van ademend shapewear, een product dat in de afgelopen 30 dagen naar de top van de verkooplijsten geschoten is? Het is antislip en geeft je klanten een zichtbaar slanker figuur.

Trending product corrigerend ondergoed

6. Rugzakken

Rugzakken zijn al langer een populair product om te verkopen. Maar recente data laat zien dat ze zo langzamerhand één van de beste items zijn om online te verkopen – vooral deze rugzak is de laatste tijd enorm veel verkocht. Google Trends laat zien dat de vraag elk jaar groter wordt, met een consequente piek in verkoop rond augustus. Statista voorspelt dat de verkoop van rugzakken toe zal nemen van 19.1 miljard dollar in 2020 naar 22.5 miljard dollar in 2023, wat betekent dat dit product nog heel wat jaren trending blijft.

Google trends populaire producten rugzakken

Als het gaat om het bereiken van je ideale klant hangt het er helemaal van af wie dat precies is: kinderen, studenten of volwassenen. Als je rugzakken voor kinderen wil verkopen zijn hun ouders je doelgroep. De beste plaatsen om ouders te bereiken zijn Facebook ads, Instagram ads en Pinterest. Let wel, als je van plan bent om te adverteren tijdens de back to school periode zul je veel concurrentie hebben, wat adverteren een stuk duurder maakt. Maar als je de lancering van je producten plant voordat de scholen weer beginnen is er grote kans dat je een ruime toename in je verkoop zult zien.

Als je je echter op studenten of volwassenen richt is Instagram ads het beste, het liefst in combinatie met een samenwerking met een Instagram influencer. Bij rugzakken voor volwassenen, die niet meer naar school hoeven, ben je minder afhankelijke van pieken en dalen in de verkoop, dus als je op zoek bent naar een product dat het hele jaar door trending is, is deze markt een goed idee.

Trending product rugzakken

7. Massage gun

Een massage gun is een handmatig toestel dat in enkele rake “schoten” de knedende werking van een professionele deep-tissue massage nabootst. Het is vooral bedoeld voor massages na een workout, om zo gespannen spieren los te maken. Massage guns zijn een relatief nieuw product, maar sinds medio 2019 zijn consumenten steeds geïnteresseerder geraakt. Ook na de feestdagen is de vraag nog steeds groot en massage guns lijken hard op weg om een top trending product voor 2020 te worden.

Google trends populaire producten massage gun

Om een graantje mee te pikken van het succes van deze bestseller zijn video marketing en interactieve Instagram ads de beste marketingkanalen. De beste manier om hier aan klanten te komen is je ads focussen op specifieke Instagram hashtags of Influencer handles. Dit is omdat er onder fitness goeroes en fanatieke sporters een groeiende trend is om alles te delen op Instagram: workout tips, routine video’s, de inhoud van hun sporttas – volgers willen precies zien hoe de workouts van deze influencers eruitzien en welke items ze daarbij gebruiken.

Trending product massage gun

Direct met influencers samenwerken is een ander lucratief verkoopkanaal. Een shoutout in een story of een comment-for-comment in één van hun posts kan voldoende zijn om nieuwe klanten binnen te halen. Het is een goed idee om op een aantal niches te focussen, bijvoorbeeld CrossFit atleten en hardlopers. Kortom, er zijn meer dan voldoende mogelijkheden om de voordelen van de massage gun voor sporters te laten zien en dit product in een bestseller te veranderen.

8. Plaid hoodie

Het ruitjespatroon van houthakkersbloezen leek eerst slechts een tijdelijk rage maar is ondertussen een populair blijvertje gebleken. Ondanks het feit dat de kledingbranche overvol en dus extreem competitief is, blijven plaid producten een lucratieve optie voor ambitieuze ondernemers die een kledingbedrijf willen beginnen. Op Google Trends kun je zien dat de term “plaid hoodie” al een aantal jaren constante toename vertoont en momenteel wordt er 1.900 keer per maand op gezocht – een robuuste nichemarkt.

Google trends populaire producten plaid hoodie

Om echt wat te verdienen aan het verkopen van plaid hoodies kun je je het beste richten op de niche waar het populair is. Laat een relatief laag aantal (1.900) je niet afschrikken om toch te vertrouwen op organic searches. Bovendien is de keyword difficulty van deze zoekterm vrij laag, zodat er meer dan genoeg ruimte is voor nieuwkomers in deze markt om via organic searches meer te verkopen en zo een top trending product voor hun bedrijf te creëren.

 Trending product plaid hoodie

9. Smartwatches

Wereldwijd worden er elk jaar rond de 1,2 miljard horloges verkocht. En die hoeveelheid neemt alleen maar toe. Vorig jaar zagen we vooral een toename in minimalistische horloges, en in 2019 verwachten we diezelfde trend voor smartwatches. December is over het algemeen de maand waarin de meeste horloges verkocht worden – hoewel je met een horlogewinkel het hele jaar door omzet kunt maken is het verstandig om ook een relevant zomeraccessoire te hebben, zodat je verzekerd bent van een optimale omzet.

Google trends populaire producten smartwatch

Om je horlogewinkel te laten groeien zijn Facebook en Instagram de populairste kanalen. Veel horlogeverkopers werken samen met influencers en laten ze lifestylefoto’s maken met hun producten, op luxueuze locaties of met prachtige natuur in de achtergrond. Deze foto’s doen het enorm goed op sociale media. Dropshipper Tim Kock begon een horlogeshop en wist in iets meer dan 8 weken $6667 te verdienen. 

Een goed eerste product voor een horlogewinkel is deze bluetooth smartwatch, die voorzien is van een ingebouwde camera, geluidsopname, stappenteller, slaapmonitor, kalender, en nog veel meer.

Trending product smart watch

10. Babydragers

Een product dat sinds kort enorm trending is bij jonge ouders is de babydrager. Wandelwagens zijn meestal grote, logge dingen, dus sommige ouders verkiezen de meer compacte draagzakken en draagdoeken om hun kind te vervoeren. Google Trends laat zien dat voor dit product de piek al bijna bereikt is, dus als je een bestseller met bewezen vraag wil verkopen moet je er snel bij zijn.

Google trends populaire producten babydrager

Om jonge ouders te bereiken met producten zoals deze zijn advertenties op Facebook en Instagram het beste. Andere mogelijke verkoopkanalen zijn Amazon of Google Shopping, maar deze marktplaatsen nemen wel een percentage van je omzet. Wat je ook zou kunnen doen is kijken waar jonge ouders bij jou uit de buurt bij elkaar komen en daar foldertjes met kortingscodes uitdelen.

Trending product babydragers

11. Athleisure

Modestijlen veranderen constant, maar het lijkt erop dat athleisure een blijvertje is. Dat is dan ook de reden dat het al voor het tweede achtereenvolgende jaar in onze lijst te vinden is. Athleisure is sportkleding die je altijd kunt dragen, niet alleen als je gaat sporten. In deze categorie valt er van alles te verkopen: sweaters, trainingsbroeken, leggings, sport-Bh’s, hemdjes, zweetbanden, driekwart broeken en schoenen, allemaal in een ongelooflijke hoeveelheid kleuren en stijlen.

Google Trends-gegevens voor athleisure

Bovendien kun je met deze niche verschillende kanten op: Een winkel met alleen maar athleisure, een aparte collectie in de mode niche, of als onderdeel van één van de vele fitness sub-niches. Afhankelijk van hoe je je merk neerzet, zou je ook nog kunnen uitbreiden naar andere product verticals zoals modeaccessoires en sieraden, of fitness accessoires zoals yogamatjes.

De doelgroep voor athleisure is over het algemeen jonge vrouwen. Visuele platforms zoals Facebook, Instagram en Pinterest zijn perfecte kanalen om je merk op te bouwen, of je nu gaat voor organisch verkeer of de advertentiemogelijkheden van deze platforms gebruikt. Ik raad je ook aan om je te verdiepen in influencer marketing. Met Instagram zoektermen kun je fitness influencers in jouw niche vinden. Zij kunnen jouw producten dragen op hun foto’s en je merk noemen, gratis of tegen een vergoeding.

Een goed begin voor een athleisure winkel zijn bijvoorbeeld deze yogaleggings, te vinden op Oberlo. Bestaande Shopify verkopers hebben hier al goede zaken mee gedaan. Dit simpele model is verkrijgbaar in vier verschillende kleuren.

Trending product Athleisure

 

12. Mesh schoenen

Onder hardlopers waren mesh schoenen al enorm populair, en nu beginnen ze ook steeds populairder te worden voor dagelijks gebruik. Mesh schoenen voor zowel dames als heren hebben de afgelopen twee jaar heel goed verkocht en alles wijst erop dat ze in 2020 een trending product gaan worden.

Google trends populaire producten mesh schoenen

Deze trending items kun je het best verkopen via visuele platforms zoals Pinterest, Instagram en Facebook, maar Google ads is ook het proberen waard. Momenteel is het gemiddelde bod voor mesh schoenen vrij laag, $1.20. Als je je marketing net als voor athleisure vooral op millennials wil focussen is samenwerken met een influencer de snelste manier om de producten van een nieuw merk onder de aandacht van het juiste publiek te krijgen.

Mesh schoenen hebben een grotere potentiële afzetmarkt dan andere athleisure producten. Je kunt je bijvoorbeeld richten op een nichemarkt zoals generatie X of Baby Boomers die comfortabele wandelschoenen zoeken voor hun vakanties. Maar je kunt je ook richten op mensen die in de horeca werken en de hele dag moeten staan. Kortom: er zijn veel potentiële doelgroepen voor mesh schoenen. Doe een competitie analyse of SWOT-analyse van de markt om erachter te komen welke benadering het beste bij jouw bedrijf past. 

 Trending product mesh schoenen

Tijd om te gaan verkopen

Dit waren een aantal van de beste producten die je nu kunt verkopen, maar er zijn er natuurlijk nog veel meer om uit te kiezen. Het juiste product vinden is maar één onderdeel van de puzzel, het werkelijke geheim zit ‘m in het vinden van een goede marketingstrategie.

 

Meer manieren om producten te vinden voor een succesvolle verkoop: 

Dit artikel is een vertaling van een origineel artikel van Nicole Martins Ferreira.