Shopify-blogs

Je Omzet Omhoog: 10 Trending Producten voor Verkoop in 2019

Trending product ideas to sell

Om succes te hebben in e-commerce, heb je drie dingen nodig: winstgevende, gewilde producten, de skills om ze goed in de markt te zetten, en de wil om te slagen.

Wij weten dat je al hartstikke goed bezig bent: je zorgt dat je alles te weten komt over het beginnen van een webshop en welke dingen het beste werken. Maar 2019 wordt het jaar van doen. Dit is het jaar om écht te gaan voor je eigen bedrijf: nieuwe producten testen, advertenties ontwerpen, en marketing, marketing, marketing. Dit is het moment om alles toe te passen wat je het afgelopen jaar hebt geleerd.

Om je een voorsprong te geven, hebben we een lijst samengesteld van 10 trending producten die je in 2019 zou kunnen verkopen, en we vertellen erbij hoe je ze het beste kunt marketen. 

💡 N.B.: overweeg je een dropshipping webshop te beginnen? Dan is het goed om te weten dat alle trending producten op deze lijst te vinden zijn op Oberlo, een gratis dropshipping app voor alle Shopify gebruikers. Staat er een product in deze lijst dat je interessant lijkt om te verkopen? Met een paar keer klikken van je muis heb je het al toegevoegd aan je Shopify winkel.   

Trending verkoopproducten voor 2019

1. Shapewear

Shapewear (corrigerend ondergoed) is al een tijdje een goede niche voor beginnende verkopers. Niet voor niets is dit het tweede achtereenvolgende jaar dat deze productcategorie in onze lijst staat. De voorspelling is dat de omzet van de shapewear in 2022 de ongekende som van $5.6 miljard zal bereiken. Wat ooit begon als ondergoed voor speciale gelegenheden is inmiddels voor dagelijks gebruik.

Ook de bekende modemerken vullen hun winkels met bodysuits die de drager een slanker silhouet geven.

De shapewear niche biedt vrouwen verschillende stijlen corrigerend ondergoed, die gedragen kunnen worden onder bijna alle kledingstijlen, of juist gewoon als een topje. Maar shapewear is ook nog steeds populair is in de ondergoedsector, waar het ooit begon.

Wat shapewear vooral het overwegen waard maakt is het feit dat het verkopers grote flexibiliteit biedt. Shapewear is er in allerlei kleuren, stijlen en maten, voor allerlei verschillende doelgroepen. Heb je een webshop die lingerie of damesmode verkoopt? Dan is er altijd een type shapewear te vinden dat past bij de behoeften van jouw klanten.

Wat dacht je van het verkopen van ademend shapewear, een product dat in de afgelopen 30 dagen naar de top van de verkooplijsten geschoten is? Het is antislip en geeft je klanten een zichtbaar slanker figuur.

A shapewear product on display.

2. Houthakkershemden

In September 2018 wilde iedereen een houthakkershemd hebben, en werden deze stoere blouses één van de grootste modetrends van het jaar. Maar hun succes vorig jaar betekent gelukkig niet dat de piek al bereikt is: kijk maar naar deze Google trends grafiek.

Elk najaar wordt de zoekterm ‘houthakkersbloes’ opeens weer populair, een seizoensgebonden trend dus.

Maar als jouw winkel toevallig in de lente begonnen is kun je alsnog een graantje meepikken, ook omdat een goede positie krijgen in zoekresultaten sowieso een aantal maanden kost.

Zo kun je inspelen op deze eindejaarsverkoop voor een fractie van de prijs – organisch verkeer via Search Engine Optimization (SEO) is op lange termijn veel goedkoper dan betalen voor een advertentie.

Het grootste voordeel van houthakkersmode is dat je een aparte ‘geruite’ categorie kunt creëren in je modewinkel, of de trend juist op subtiele wijze kunt toevoegen aan je bestaande overhemdencollectie. In beide gevallen kun je profiteren van een seizoenstrend, terwijl je tegelijkertijd ruimte in je winkel houdt om ook andere trending modestijlen te promoten.

Bij trending producten zoals ruitjespatronen, is het belangrijk om te beginnen met een eenvoudig design. Houthakkersbloezen zoals deze hebben een traditionele stijl, en zijn daarom nog steeds het populairst. Het lijkt op het eerste gezicht niet logisch om dezelfde bestsellers te verkopen als iedereen, maar je hebt een veel grotere kans om een product te verkopen dat zich al bewezen heeft, vooral als je net begint.

 

3. Athleisure

Modestijlen veranderen constant, maar het lijkt erop dat athleisure een blijvertje is. Dat is dan ook de reden dat het al voor het tweede achtereenvolgende jaar in onze lijst te vinden is.

Athleisure is sportkleding die je altijd kunt dragen, niet alleen als je gaat sporten. In deze categorie valt er van alles te verkopen: sweaters, trainingsbroeken, leggings, sport-Bh’s, hemdjes, zweetbanden, driekwart broeken en schoenen, allemaal in een ongelooflijke hoeveelheid kleuren en stijlen.

Bovendien kun je met deze niche verschillende kanten op: Een winkel met alleen maar athleisure, een aparte collectie in de mode niche, of als onderdeel van één van de vele fitness sub-niches. Afhankelijk van hoe je je merk neerzet, zou je ook nog kunnen uitbreiden naar andere product verticals zoals modeaccessoires en sieraden, of fitness accessoires zoals yoga matjes.

De doelgroep voor athleisure is over het algemeen jonge vrouwen. Visuele platforms zoals Facebook, Instagram en Pinterest zijn perfecte kanalen om je merk op te bouwen, of je nu gaat voor organisch verkeer of de advertentiemogelijkheden van deze platforms gebruikt. Ik raad je ook aan om je te verdiepen in influencer marketing. Met Instagram zoektermen kun je fitness influencers in jouw niche vinden. Zij kunnen jouw producten dragen op hun foto’s en je merk noemen, gratis of tegen een vergoeding.

Een goed begin voor een athleisure winkel zijn bijvoorbeeld deze yoga leggings, te vinden op Oberlo. Bestaande Shopify merchants hebben hier al goede zaken mee gedaan. Dit simpele model is verkrijgbaar in vier verschillende kleuren.

Athleisure product example.

4. Reisaccessoires 

Door de komst van digital nomads is over de wereld reizen nu populairder dan ooit. Het is dus geen verrassing dat deze scratch-off wereldkaart webshop eigenaars flink wat omzet oplevert.

Een leuke manier om deze scratch-off kaart te marketen is een Chrome extension zoals Keywords Everywhere te installeren, zodat je elke keer dat je op het internet bent zoekwoord opties te zien krijgt.

Ga vervolgens op zoek naar long-tail reisgerelateerde zoekwoorden, bijvoorbeeld: ‘beste plaatsen om naar toe te reizen’, in plaats van alleen maar ‘reizen’ of ‘vakantie.’ Dan zie je hoe vaak deze voorbeeldzoekterm per maand gebruikt werd. En als je Google Trends checkt, zul je zien dat de aantal keren dat er op die zoekterm gezocht is ook is toegenomen.

Schrijf daarna een blogpost over een onderwerp dat toegespitst is op de zoekterm ‘beste plaatsen om naar toe te reizen’. In je blogpost voeg je een link toe naar de wereldkaart die je te koop hebt. Als je de link in de eerste helft van het artikel zet krijg je waarschijnlijk meer bezoekers van je product.

Het is echter wel zo dat SEO pas op de lange termijn vruchten afwerpt. Als je je product sneller winstgevend wilt maken, kun je het beste een Facebook of Google advertentie aan je blogpost linken.

Maak daarna een retargeting ad aan, gericht op de mensen die je blog bezocht hebben, met daarin de wereldkaart.

Door verkeer naar je blog te sturen in plaats van naar een product pagina, heb je lagere advertentiekosten en een hogere conversieratio, want het helpt om je nieuwe bezoekers op te warmen.

Natuurlijk kun je naast deze aanpak je advertenties ook gewoon rechtstreeks doorlinken naar je product.

5. Auto accessoires

Nu auto’s steeds meer digitale onderdelen krijgen, worden digitale autoaccessoires steeds populairder bij de consument. 

Op deze carprojector kun je je snelheid, koelwatertemperatuur, accuvoltage en nog veel meer aflezen. Dit handige product helpt auto-ongelukken voorkomen door de informatie recht voor je te projecteren, zodat je je ogen op de weg kunt houden.

Het is handig om te weten dat dit soort producten vaak impuls aankopen zijn, dus voor de marketing van een carprojector kun je je focus het best leggen op visuele platforms zoals Facebook en Instagram. Als je een klein marketingbudget hebt kun je bijvoorbeeld proberen je product te promoten in Facebookgroepen over auto’s. Check wel even met de beheerders dat je de regels van de groep niet overtreedt door een link te plaatsen.

6. Smartwatches

Wereldwijd worden er elk jaar rond de 1,2 miljard horloges verkocht. En die hoeveelheid neemt alleen maar toe. Vorig jaar zagen we vooral een toename in minimalistische horloges, en in 2019 verwachten we diezelfde trend voor smartwatches. December is over het algemeen de maand waarin de meeste horloges verkocht worden – hoewel je met een horlogewinkel het hele jaar door omzet kunt maken, is het verstandig om ook een relevant zomeraccessoire te hebben, zodat je verzekerd bent van een optimale opbrengst.

Om je horloge winkel te laten groeien, zijn Facebook en Instagram de populairste kanalen. Veel horlogeverkopers werken samen met influencers,  en laten ze lifestylefoto’s maken met hun producten, op luxueuze locaties of met prachtige natuur in de achtergrond. Deze foto’s doen het enorm goed op social media. Dropshipper Tim Kock begon een horlogeshop en wist in iets meer dan 8 weken $6667 te verdienen. 

Een goed eerste product voor een horlogewinkel is deze bluetooth smartwatch, die voorzien is van een ingebouwde camera, geluidsopname, stappenteller, slaapmonitor, kalender en nog veel meer.

Smartwatch product example.

7. Minimalistische sieraden

Goed nieuws voor mensen die houden van verfijnde luxeartikelen: de verkoop van minimalistische sieraden door online verkopers in de sieradenbranche is enorm toegenomen.

Zelfs Google Trends laat zien dat klanten zowel vaker als meer zoeken naar dit soort sieraden. En, ondanks een verwachte jaarlijkse groei van 2% tot het jaar 2021, is er een algemene afname van de hoeveelheid juweliers waar ze terecht kunnen.

Als je trendy producten zoals deze kettingen wilt marketen, zijn Instagram, Pinterest en Facebook de beste plaats om klanten te vinden/werven. Een makkelijke manier om je sieradenwinkel meer zichtbaarheid te geven is het maken van productvideo’s. Video’s worden vaak groter weergegeven op de zoekpagina van Instagram, wat leidt tot meer zichtbaarheid voor je post. Bovendien posten de meeste sieradenverkopers alleen maar foto’s, waardoor het beetje extra werk van een video maken je een grote voorsprong geeft.

Minimalist product example.

8. Verwarmde bodywarmers

De kans is groot dat buitensportliefhebbers en mensen die in de kou werken de komende winter een verwarmde bodywarmer gaan dragen. Dit trending product heeft drie temperatuurstanden: 25, 35 en 45 graden Celsius, en heeft maar drie seconden nodig om op temperatuur te komen. Kortom, een ideaal product voor extra koude winterdagen.

Zelfs Google Trends voorspelt dat er steeds meer naar dit product gezocht gaat worden. Deze bodywarmer doet het vermoedelijk het best in een (buiten)sportwinkel.

Als je je verwarmde bodywarmer gaat marketen, hou dan in je achterhoofd waar je doelgroep woont. Een advertentie voor heel Europa is een minder goed idee, want het is niet overal even koud in de winter. Het beste is om je marketing te richten op koudere landen zoals Canada, Rusland, Scandinavië en Kazakhstan.

Wat betreft de doelgroep is het een goed idee om je te richten op ‘koude’ beroepen: sneeuwruimers, ski-instructeurs, luchthavenmedewerkers, horecapersoneel, berggidsen etc.  Wintersporten vormen een andere interessante invalshoek. Denk hierbij aan sporten zoals skiën, snowboarden, schaatsen en ijshockey.

9. Enkellaarsjes

Voor de enkellaarzen niche wordt tot 2023 een jaarlijks groei van rond de 8.1% voorspeld. Het feit dat enkellaarsjes op dit moment enorm goed scoren, zowel als zoekwoord als qua verkoop, betekent natuurlijk niet dat je alleen nog maar dit type schoenen moet promoten in jouw winkel.

En je hoeft je winkel zelfs niet te beperken tot alleen maar schoenen. Je kunt bijvoorbeeld een categorie ‘schoenen’ aan je modewinkel toevoegen, of je reeds bestaande schoenenwinkel uit breiden met seizoensaccessoires als sjaals en mutsen.

Shopify heeft een toename gezien van de verkoop van enkellaarsjes, vooral voor laarzen zoals deze, die je kunt veranderen in hoge laarzen.

Trending producten zoals deze veelzijdige laarzen doen het ook heel goed op visuele platforms zoals Facebook en Instagram. Richt je advertenties op vrouwen van midden twintig tot eind dertig, want zij zijn de grootste potentiële doelgroep voor deze laarsjes.

10. Houding verbeteraar

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat de mens gemiddeld 77% van de dag zittend doorbrengt. Tegelijkertijd werken veel mensen op een laptop, waardoor ze de hele tijd naar beneden kijken in plaats van recht naar voren. Kenneth Hansraj, een rugchirurg, onderzocht wat er gebeurt met je wervelkolom als je steeds naar je telefoon kijkt. En het komt allemaal op hetzelfde neer: onze houding wordt steeds slechter, dus dit is perfecte moment voor de verkoop van trending producten zoals deze houdingverbeteraar.

De makkelijkste manier om dit soort producten te marketen is om de zoekwoorden in je advertentie te baseren op het beroep van je doelgroep. Maak een lijstje van de meest voorkomende kantoorbanen: secretaresse, schrijver, programmeur etc. Vermeld in je advertenties in detail welke voordelen de houdingverbeteraar juist hén oplevert.

Gebruik zinnen zoals: ‘Zit je de hele dag voorovergebogen achter je laptop? Probeer dan nu onze houdingverbeteraar, $29.99. Gratis Verzending.’ En vermeld beroepen zoals schrijver, marketingmanager, student etc.

Google Trends bevestigt dat het gebruik van deze zoekterm enorm aan het toenemen is, dus je zou zelfs alvast kunnen beginnen aan je SEO-strategie.

 

 

Posture corrector product.

Tijd om te gaan verkopen

Dit waren een aantal van de beste producten voor verkoop in 2019, maar er zijn er natuurlijk nog veel meer om uit te kiezen. Het juiste product vinden is maar één onderdeel van de puzzel, het werkelijke geheim zit ‘m in het vinden van een goede marketingstrategie.

Neem een kijkje op 50 Ways to Get Sales with Dropshipping, waar ik je vertel hoe ik gebruik maakte van de marketingtactieken van de beste winkels om de omzet van mijn webshop te laten groeien. Als het maar niet lukt om je eerste product te verkopen, of als je je online winkel nog beter wilt maken, vertelt dit gratis e-book je precies welke tactieken je het beste kunt toepassen/gebruiken.

Meer manieren om winstgevende, veelgevraagde producten te vinden lees je op de internationale Shopify blog: 

 


Dit artikel is een vertaling van een origineel artikel van Nicole Martins Ferreira.