Meest verkochte producten voor webshops. Trends en tips (2021)

meest verkochte bestverkopende trending producten

Je hebt drie dingen nodig om een succes te maken van je webshop: gewilde producten, de vaardigheden om ze aan de man te brengen en de drive om te slagen. Die winnaarsmentaliteit heb je al, maar populaire producten vinden om te verkopen kan een lastig karwei zijn. We helpen je op weg met ‘zoektips’, enkele Nederlandse trends en 12 wereldwijd meest verkochte producten via Shopify.


Een webshop starten en meteen beginnen met verkopen van populaire producten? Probeer Shopify nu 14 dagen gratis.



Hoe vind je populaire of meest verkochte producten?

We schreven eerder de blog Wat ga je verkopen? met 5 tips om te bepalen welke producten je online gaat aanbieden. Een van de tips is het onderzoeken van trends. Welke producten zijn populair en worden het meest verkocht? Als je een trend vroeg herkent en er snel op inspringt heb je een mooie voorsprong op de concurrentie. Maar hoe ontdek je wat populair is of wordt? Online speuren! Internet en social media zijn je beste vrienden. Bekijk bijvoorbeeld Google Trends en trending hashtags op Instagram of Twitter. En check zeker ook de trending producten op populaire marktplaatsen als Amazon, Etsy, eBay, maar ook op Bol.com.

Meer lezen: Product en webshop ideeën: de 17 beste plekken om inspiratie op te doen

Populaire producten voor de Nederlandse markt

Een rondgang langs deze kanalen laat ons onder meer onderstaande populaire producten voor de Nederlandse markt zien. Let wel. Per dag of zelfs puur uur worden trendlijsten bijgewerkt. We lichten een aantal producten uit die de afgelopen periode goed verkochten en de moeite waard zijn om te verkennen. Verderop geven we je een lijst met 12 meest verkochte producten gebaseerd op wereldwijde verkoop van Shopify merchants.

Knikkerbanen ++

Knikkers, eigenlijk zijn ze nooit weggeweest (net als LEGO!). De huidige trend is al even op gang, maar aanhaken kan nog steeds. Door onder meer de SBS6-show Marble Mania en spaaracties bij supermarkten blijft de trend going en komen steeds meer aanvullende populaire producten op de markt. Daar ligt je kans. Hoog genoteerd bij Amazon zijn dan ook de knikkerbaan-uitbreidingsets. Je hebt knikkerbanen van diverse materialen en merken waardoor je zelfs een niche kan aanbieden (alleen houten speelgoed?).   

Fidget toys (friemelspeelgoed)

Op Amazon kun je duidelijk zien dat de Fidget toys ‘in de lift’ zitten. Dit type speelgoed moet je goed in de gaten houden en echt de laatste trends volgen om niet net de boot te missen. Hier gaat het om tijdelijk meest verkochte producten. Snel schakelen en goede online zichtbaarheid is hierin key. Zo hadden we eerst de Fidget spinner, later de Fidget cube, divers ander friemelspeelgoed en nu zijn de Pop it fidget toys niet aan te slepen als populaire producten.

Kaarsen

Inkoopplatform Orderchamp tipt de productgroep kaarsen. Afgelopen maanden viel deze groep onder de meest verkochte producten en konden webshops en supermarkten ze niet aangesleept krijgen. Vaak waren ze uitverkocht. Alvast iets om rekening mee te houden voor na de zomer?

Droogbloemen

Overgewaaid vanuit de Verenigde Staten en al even bezig met een opmars in Nederland zijn droogbloemen. Een trend die Chantal Stols (op de foto) van webshop Aimélie tijdig spotte. Ze was één van de eersten die in Nederland een webshop met droogbloemen opstartte. Bloomon is ook een mooi voorbeeld in deze categorie, tevens Shopify webshop. Droogbloemen, een populair product om in de gaten te houden!

droogbloemen trend Chantal van webshop Aimélie

Alles voor je huisdier

Sinds de lockdown hebben steeds meer Nederlanders een huisdier. Inmiddels zijn er meer dan 27 miljoen huisdieren in Nederland! Sowieso een interessante markt dus. Maar wat betekent de piek van afgelopen jaar? In welke fase zitten de dieren die toen pup of kitten waren? Welke behoefte hebben deze dieren (en de baasjes) nu aan voeding, medicijnen, spullen? Er kan ruimte zijn voor jouw webshop bij een goede online beschikbaarheid en vindbaarheid. Of wat denk je van online (puppy)cursussen? 

huisdieren meest verkochte producten

Foto: Samantha Hurley via Burst

Veel verkochte producten in corona-tijd

Gedurende de huidige pandemie kan de vraag naar producten snel veranderen of nemen ineens onverwachte producten een enorme vlucht. Denk aan de mondkapjes die vorige jaar verplicht werden waar veel merchants snel op inhaakten. Mondkapjes werden voor veel webshops de best verkochte producten. Maar ook abonnementsboxen en digitale producten deden het erg goed. Het vereist veel flexibiliteit van ondernemers en snel knopen doorhakken. Nieuwe versoepelingen of een lockdown hebben een grote invloed op het consumentengedrag. Denk ook aan de coronasneltests die veel verkocht worden. Met de zomer in aantocht kan dit veel betekenen. Kopen consumenten weer massaal een zwembad voor in de eigen tuin of vliegen de reiskoffers de webwinkels uit? Wat worden de meest verkochte producten deze zomer?

12 bestverkopende producten wereldwijd (Shopify cijfers)

De producten op deze lijst behoorden tot de bestverkopende producten / categorieën op het Shopify-platform van juli tot en met december 2020. Hopelijk doe je daarmee inspiratie op om je eigen webshop op te zetten of om het assortiment van je bestaande webshop uit te breiden met meest verkochte producten. Omdat elk nicheproduct zijn eigen specifieke doelgroep heeft, geven we je ook meteen wat nuttige marketingtips om je nieuwe klanten te bereiken.

Trending producten om te verkopen in 2021

Bij elk populaire product geven we ook aan wat de wereldwijde toename in bestellingen is ten opzichte van het jaar ervoor (JOJ of jaar op jaar).

  1. Deurmatten
  2. Opbergboxen
  3. Keukendoeken
  4. Fietszadels
  5. Accessoires voor mobiele apparaten
  6. Speelgoedkeukens
  7. Automatten en -bekleding
  8. Boekenkasten en -planken
  9. Boekensteunen
  10. Tijdelijke tattoos
  11. Handwerkpatronen
  12. Haarstylingtools en -accessoires

1. Deurmatten

Wereldwijde toename bestellingen (JOJ): 147,8%
Toename aantal winkels die het product verkopen (JOJ): 91,7%
Land met de grootste groei: Australië

Net als bij veel andere woondecoraties is de vraag naar deurmatten enorm toegenomen tijdens de pandemie. Mensen zijn meer thuis en willen hun huis leuk aankleden en gezellig maken. Daarnaast zijn deurmatten beter geschikt dan een gewoon kleed om vuil buiten de deur te houden.

Volgens een recente marktvoorspelling is er veel vraag naar bijzondere, trendy en praktische deurmatten. Bij de verkoop van deurmatten kun je je op verschillende kenmerken richten, zoals gebruik, lengte, materiaal of gebruiksdoel. Je kunt bijvoorbeeld extra grote, rubberen deurmatten verkopen aan industriebedrijven, of je richten op mensen met een huis in landelijke stijl door natuurlijke, decoratieve deurmatten van kokosvezel aan te bieden.

Deurmatten

Niet-commerciële kopers hechten meer waarde aan vormgeving dan functionaliteit en zijn daardoor een ideale doelgroep voor nichemarkten. Voer bijvoorbeeld een PPC-advertentiecampagne (betalen per klik) met Google Shopping-advertenties of Facebook-advertenties uit om nieuwe klanten aan te trekken.

Woondecoraties en -accessoires blijven mogelijk nog wel een tijdje populair, dus je kunt ook een apart merk rondom je niche opbouwen. Optimaliseer je productpagina’s zodat ze hoger eindigen in de zoekresultaten van Google en meer organisch verkeer genereren (webshop SEO). Combineer deurmatten met andere veel verkochte producten in je webshop of werk samen met micro-influencers op social media om mensen met een hoge aankoopintentie te bereiken en directe verkoop te stimuleren.

2. Opbergboxen

Wereldwijde toename bestellingen (JOJ): 276,2%
Toename aantal winkels die het product verkopen (JOJ): 115,64%
Land met de grootste groei: Verenigde Staten

Een ander product dat sinds kort steeds vaker opduikt, is opbergboxen. Net als bij andere veel verkochte producten van huishoudelijke aard, komt deze toename waarschijnlijk door de nieuwe situatie waarin veel mensen thuiswerken. Opbergboxen zijn ideaal om kleding en andere seizoensspullen in te bewaren en weg te bergen. Afhankelijk van de vormgeving en de ruimte waarin je ze gebruikt, kunnen ze ook dienstdoen als decoratie. Of om voedingsmiddelen en voorraad in op te bergen. Opbergboxen zijn er in vele soorten en maten, dus genoeg productmogelijkheden om je assortiment uit te breiden.

Opbergboxen
Foto: New York Times

Bedenk eerst wat voor soort boxen je wilt verkopen: van stof, metaal of kunststof, vierkant, gepersonaliseerd, met of zonder deksel, speciaal voor etenswaren, enz. Ga vervolgens op zoek naar populaire blogs op het gebied van huishouden en interieur en vraag of ze je product willen promoten door links toe te voegen naar je productpagina’s. (Mensen kopen een product eerder wanneer ze op je website terechtkomen via een blog die ze graag lezen dan via een advertentie.) Daarna kun je misgelopen klanten die je product wel bekeken hebben maar niet gekocht, terugwinnen via retargeting-advertenties.

Een andere mogelijkheid is samenwerken met interieurontwerpers om je nieuwe producten onder de aandacht te brengen bij hun klanten. Als een productaanbeveling afkomstig is van een betrouwbare bron, zijn mensen eerder geneigd om te kopen.

3. Keukendoeken

Wereldwijde toename bestellingen (JOJ): 192,1%
Toename aantal winkels die het product verkopen (JOJ): 109,7%
Land met de grootste groei: Verenigde Staten

De vraag naar keukendoeken is in de tweede helft van 2020 enorm toegenomen en deze trend lijkt nog wel even door te zetten. Volgens de nieuwste rapporten is de verwachting dat de wereldwijde keukendoekenmarkt in 2026 USD 20,9 miljard (ongeveer EUR 17,5 miljard) bedraagt. Een kans om niet te laten lopen. Keuken- en theedoeken worden vooral gebruikt om handen en vaat af te drogen en hete pannen of schalen vast te pakken.

Door voor dropshipping te kiezen kun je een lagere prijs bieden dan de meeste grote retailers. Richt je bijvoorbeeld op een jongere nichedoelgroep die niet te veel wil uitgeven aan artikelen als keuken- en theedoeken.

Uit onderzoek blijkt dat mensen steeds meer interesse hebben in zelfgemaakte of gehaakte doeken. Ook nieuwere technologieën als de TAD-techniek (through air drying), waardoor doeken zachter zijn en beter absorberen, winnen aan populariteit. Je kunt keukendoeken goed verkopen in combinatie met andere keukenspullen, zoals schorten, placemats en tafelkleden.

Keukendoeken
Foto: Michelle McSwain via The New York Times

Keukendoeken lenen zich goed voor online marketing via social media. Richt je op zowel oudere als jongere doelgroepen door verschillende campagnes op te stellen. Denk bijvoorbeeld aan studenten die net op kamers zijn gaan wonen. Je succes op social media hangt af van hoe je elk doelgroepsegment benadert en hoe interessant en relevant de content is die je ze laat zien.

Gebruik video’s om de voordelen van je keukendoeken te demonstreren. En laat ook andere, creatieve gebruiksmogelijkheden zien naast afdrogen. Overweeg een tijdelijke weggeefactie om nieuwe doeken en bestsellers onder de aandacht te brengen. Voor betaalde advertenties is Facebook de beste optie. Via gedragstargeting vind je klanten gebaseerd op interesses en winkelgedrag.

4. Fietszadels

Wereldwijde toename bestellingen (JOJ): 115,4%
Toename aantal winkels die het product verkopen (JOJ): 76%
Land met de grootste groei: Verenigde Staten

In 2020 steeg de wereldwijde vraag naar fietsen, en vooral e-bikes, explosief. Mensen pakken in deze tijd vaker de fiets als transportmiddel, of als manier om buiten te sporten. Het volgende best verkochte product op de lijst is dan ook fietszadels.

Het zadel is een van de belangrijkste onderdelen van een fiets. Een zadel kan het verschil maken tussen een lekker ritje of een martelgang, en kan zelfs letsel veroorzaken. Wat het perfecte zadel is, verschilt per persoon en is afhankelijk van iemands bouw, manier van fietsen, ervaring en tak van sport. Mensen helpen het juiste zadel te vinden, kan een lucratieve service zijn voor een online fietsenwinkel.

.

Fietszadels

Je kunt dit product op de markt zetten door bijvoorbeeld een webshop met fietsaccessoires op te zetten met als doel om fietsers en wielrenners te helpen bij het vinden van een goed zittend zadel. Richt je advertenties op klantgroepen binnen verschillende disciplines, zoals mountainbiken of wielrennen. Maak video’s waarin je laat zien hoe je zadels problemen van fietsers oplossen. Of vraag influencers om je producten voor je te promoten.

5. Accessoires voor mobiele apparaten

Wereldwijde toename bestellingen (JOJ): 370,8%
Toename aantal winkels die het product verkopen (JOJ): 143%
Land met de grootste groei: China

Accessoires voor mobiele apparaten is een van die best verkochte productcategorieën met een consequent hoge winstmarge. Schommelingen daargelaten zijn mensen meestal het hele jaar door op zoek naar accessoires en gadgets voor hun smartphones en tablets. De markt is ook gigantisch en bedraagt in 2026 naar verwachting USD 284,06 miljard (ongeveer EUR 238,45 miljard). Talloze mogelijkheden dus om verschillende klantsegmenten te targeten op basis van bijvoorbeeld apparaattype (Samsung, iPhone, LG, enz.) en de verkoop te stimuleren.

Telefoonhoesjes

Voorbeelden van items die in deze categorie vallen:

  • Batterijen
  • Koptelefoons
  • Draagbare Bluetooth-luidsprekers
  • Opladers
  • Hoesjes
  • Screenprotectors
  • Selfiesticks

Google Ads kan een goede manier zijn om dit product te promoten. Je kunt hiermee klanten met een hoge aankoopintentie bereiken en ze naar je webshop trekken. Adverteren op Facebook is ook een goede optie. Target specifieke groepen op basis van het ontwerp en de functionaliteit van je accessoires. Mensen die graag wandelen, zijn mogelijk op zoek naar een stevig, duurzaam hoesje, terwijl anderen misschien vooral een stijlvol hoesje willen. Deel ook productfoto’s op platforms als Instagram. Daar kun je ook samenwerkingen aangaan met micro-beroemdheden en influencers om je producten bij hun doelgroepen te promoten.

6. Speelgoedkeukens

Wereldwijde toename bestellingen (JOJ): 229,1%
Toename aantal winkels die het product verkopen (JOJ): 124,1%
Land met de grootste groei: Canada

Speelgoedkeukens doen het al goed bij kinderen sinds de jaren twintig van de vorige eeuw. Het is ideaal speelgoed om de fijne motoriek te ontwikkelen en de fantasie te prikkelen. En om kinderen even zoet te houden terwijl ouders thuiswerken. Tegenwoordig komen bedrijven met steeds creatievere manieren om speelgoedkeukens een moderne make-over te geven, van hele chique tot genderneutrale keukens en zelfs keukens met Alexa-ondersteuning compleet met denkbeeldige kooktutorials.

speelgoedkeuken
Foto: Delish

Marketing van speelgoed staat of valt voor een groot deel met aanbevelingen van influencers en vrienden. Het is dus handig om samen te werken met nano-influencers en aanwezig te zijn op social media. Beoordelingen van klanten zijn altijd nuttig wanneer je artikelen als speelgoedkeukens online wilt verkopen. Testimonials kunnen twijfelende klanten over de streep trekken.

Ontwikkel een organische socialmediastrategie rondom kinderen die met je speelgoedkeukens spelen. Gebruik fotocarrousels en video’s waarin ze al spelend te zien zijn. En deel door gebruikers gemaakte content van de accounts van je volgers om vertrouwen te kweken bij potentiële kopers. Als je budget het toelaat, kun je overwegen om een wedstrijd te houden waarbij mensen een speelgoedkeuken kunnen winnen. Dat is een effectieve manier om je mailinglijst of het aantal abonnees te vergroten. Zet vervolgens een e-mailmarketingcampagne op om van abonnees klanten te maken.

7. Automatten en -bekleding

Wereldwijde toename bestellingen (JOJ): 106,7%
Toename aantal winkels die het product verkopen (JOJ): 85,6%
Land met de grootste groei: Verenigde Staten

De afgelopen maanden hebben we de verkoop van automatten en -bekleding enorm omhoog zien schieten op het Shopify-platform. Deze trend zal voorlopig nog doorzetten nu de vraag naar gepersonaliseerde auto-interieurs toeneemt. In 2019 bedroeg de markt voor autobekleding USD 7,63 miljard (ongeveer EUR 6,4 miljard) en naar verwachting neemt dit bedrag tot 2025 jaarlijks met 6,5% toe.

Auto-intererieurs

Wanneer je bestsellers als automatten verkoopt, is een goed inzicht in je doelmarkt belangrijk. Als een klant bijvoorbeeld veel eropuit trekt in de natuur, is hij waarschijnlijk op zoek naar een duurzame, rubberen mat om de vloer te beschermen. Klanten die fan zijn van een bepaald sportteam, zijn misschien geïnteresseerd in een automat met het logo van dat team erop.

Er zijn verschillende manieren om je artikelen te promoten:

  1. Maak instructievideo’s.
  2. Begin een blog over auto’s.
  3. Sponsor een autoshow.
  4. Bied een gegarandeerde prijsmatch aan.
  5. Cross-promoot met een ander automerk.

Facebook-advertenties zijn interessant om verkeer naar je website te trekken en het hele jaar door de verkoop te stimuleren. Als je je assortiment wilt uitbreiden, kun je een app om producten te vinden gebruiken om nieuwe auto-accessoires te zoeken.

8. Boekenkasten en -planken

Wereldwijde toename bestellingen (JOJ): 106,7%
Toename aantal winkels die het product verkopen (JOJ): 80,6%
Land met de grootste groei: Verenigd Koninkrijk

De afgelopen maanden hebben we een groeiende trend gezien voor boekenkasten en -planken. Mensen zitten veel thuis en willen hun huis een beetje opleuken.

Boekenplanken

Houten boekenplanken

Boekenkasten en -planken lenen zich goed voor marketing via een blog met interieurtips en productlinks. Retarget vervolgens je blogverkeer met advertenties op Facebook of Google.

Google Shopping-advertenties zijn nuttig voor zoektermen met een hoge aankoopintentie, zoals ‘boekenkast kopen’. Test tijdens het adverteren het targeten van longtail-zoekwoorden (zoektermen van drie of meer woorden) op basis van je productbeschrijving, zoals ‘stevige houten boekenkast’ of ‘massief eiken boekenkast’, om klanten aan te trekken die al weten wat ze willen. Als zij jouw advertentie te zien krijgen, zijn ze eerder geneigd om bij je webshop te kopen.

Template Icon

Gratis webinar:

How to find and source a winning product to sell

In deze Engelstalige webinar van nog geen 40 minuten leggen we uit hoe je aan een productidee komt, hoe je de levensvatbaarheid van je idee beoordeelt en hoe je het gekozen product uiteindelijk verkoopt.

9. Boekensteunen

Wereldwijde toename bestellingen (JOJ): 109,1%
Toename aantal winkels die het product verkopen (JOJ): 108,2%
Land met de grootste groei: Verenigd Koninkrijk

Om nog even bij ons boekenthema te blijven, is het volgende item op de lijst boekensteunen. Boekensteunen zijn zware voorwerpen die gebruikt worden om een rij boeken rechtop te houden. Ze zijn heel geschikt om je boekenplanken thuis wat op te fleuren en je huis nog sfeervoller te maken.

Boekensteunen zijn er in allerlei soorten en maten:

  • Woorden en teksten
  • Mythische figuren
  • Grote kristallen
  • Abstracte vormen
  • Speciaal voor kinderen

Ze zijn er ook in allerlei materialen, zoals steen, ijzer, metaal en hout.

Boekensteunen
Foto: eBook Friendly

Voor de verkoper (jij) betekent dit eindeloze mogelijkheden voor nieuwe ontwerpen, en genoeg potentiële klanten. Als je een webshop voor woondecoratie hebt, zijn er verschillende manieren om je boekensteunen te promoten:

  1. Deel foto’s en video’s op social media die laten zien hoe je product wordt gemaakt.
  2. Werk samen met populaire bloggers op het gebied van woondecoratie.
  3. Gebruik Instagram-hashtags en -stickers op Instagram Stories om het mensen gemakkelijk te maken om een product te kopen.
  4. Adverteer op Facebook en in Messenger en laat een speciaal samengesteld aanbod zien.

Google Zoeken is een andere effectieve manier. Met honderdduizenden mensen die online zoeken naar deze bestsellers, kun je je advertenties targeten op klanten met een hoge aankoopintentie en klanten naar je webshop leiden om een bestelling te plaatsen.

10. Tijdelijke tattoos

Wereldwijde toename bestellingen (JOJ): 26,9%
Toename aantal winkels die het product verkopen (JOJ): 93,4%
Land met de grootste groei: Verenigd Koninkrijk

Tijdelijke tatoeages worden gezet met een speciaal soort henna-achtige inkt of door middel van een soort sticker (denk aan de plakplaatjes die je vroeger als kind bij je kauwgom kreeg, maar dan anders). Ook doordat veel tattooshops door de COVID-pandemie dicht zijn, kiezen meer mensen voor deze tatoeages als alternatief.

Deze nieuwe tatoeagevorm is erg populair bij de jongere generatie, maar wordt inmiddels ook omarmd door beroemdheden, muzikanten en kunstenaars. Tijdelijke tattoos geven mensen de kans om uit te proberen of een tatoeage bij hen past voordat ze er de rest van hun leven aan vastzitten.

Tijdelijke tattoos

Instagram, TikTok en Pinterest zijn met name geschikt om dit product onder de aandacht te brengen en er een bestseller voor je webshop van te maken. Ga op zoek naar influencers op deze kanalen, werk samen aan ontwerpen en ontwikkel verschillende advertenties om je verschillende klantgroepen te bereiken.

Pinterest kun je bijvoorbeeld gebruiken om inspiratieborden te maken voor verschillende tatoeages en populaire ontwerpen voor potentiële klanten.

Gebruik Instagram om carrouselposts te plaatsen. Die werken goed om twee redenen:

  1. Je kunt al de verschillende ontwerpen in je winkel laten zien.
  2. Volgens een onderzoek van SocialInsider genereren carrouselposts een tot 5,13% hogere betrokkenheid dan gewone posts, ongeacht het aantal volgers dat je hebt.

11. Handwerkpatronen

Wereldwijde toename bestellingen (JOJ): 94,3%
Toename aantal winkels die het product verkopen (JOJ): 74%
Land met de grootste groei: Verenigd Koninkrijk

Handwerkpatronen zijn een ander populair product om te verkopen in 2021. Handwerk bestaat onder andere uit naai-, borduur- brei- en haakwerk. Het helpt te ontspannen en je geest actief te houden en kan een creatieve uitlaatklep zijn voor jong en oud.

De handwerkmarkt biedt allerlei mogelijkheden om je assortiment van producten uit te breiden. Denk aan complete handwerkkits of speciale tools voor verschillende technieken, zoals de kruissteek of blackwork.

Handwerkpatronen

Een goede manier om je handwerkpatronen en -kits online te promoten, is door een actief lid van forums en Facebook-groepen te worden. Deel al je kennis en vaardigheden daar. Door een community op te bouwen in een nichemarkt als deze, bereik je je doelgroep sneller en gemakkelijker. Verkoop bijvoorbeeld een naaipatroon als pdf-download en stuur klanten een tutorial waarin ze zien hoe ze het moeten maken.

Als je wilt adverteren op Facebook of Google Shopping, overweeg dan om doelgroepen te targeten op interesse, zoals handwerken, borduren en naaien. Gebruik Facebook Audience Insights om verschillende demografische kenmerken te vinden waarop je kunt targeten.

12. Haarstylingstools en -accessoires

Wereldwijde toename bestellingen (JOJ): 245,4%
Toename aantal winkels die het product verkopen (JOJ): 110,5%
Land met grootste groei: Verenigde Staten

Ben je op zoek naar een trending beautyproduct om te verkopen? Op zowel Shopify, Oberlo, Google als AliExpress is de belangstelling voor haarstylingstools en -accessoires fors toegenomen.

Haarstylingtools

Als je producten op het gebied van persoonlijke verzorging verkoopt, richt je dan op visuele platforms als Instagram en YouTube. Post bijvoorbeeld instructievideo’s of tutorials. Of ga samenwerkingen aan met influencers en adverteer op Instagram om producten onder de aandacht te brengen en snel verkopen te genereren. Een langetermijnoptie is om je eigen Instagram-profiel te maken en content te posten over haarstyling en bijbehorende tools.

Je kunt bijvoorbeeld:

  • Een vragenronde houden op Instagram Live over hoe je haartools voor het eerst gebruikt
  • Content van gebruikers reposten
  • Een wedstrijd houden
  • Bepaalde interessante productkenmerken uitlichten met Instagram Stories
  • Productposts publiceren met Shopping-tags
  • Grappige Reels maken om je producten te promoten
  • Carrouselposts publiceren

Waarom producten zoals deze zich zo goed lenen om online te verkopen? Je kunt je assortiment heel gemakkelijk uitbreiden met andere populaire producten in de haarbranche om zo je kansen te spreiden.

Tijd om te gaan verkopen

Dit waren enkele voorbeelden van trending producten om te verkopen in 2021, maar er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden. En een producttrend vinden is slechts het begin. Het echte werk zit ‘m in hoe je je product promoot.

Heb je interesse in een praktische training waarin je stapsgewijs krijgt uitgelegd hoe je een webshop opzet voor een lucratieve niche en hoe je de juiste producten vindt? Bekijk dan onze (Engelstalige) gratis reeks webinars over hoe je een dropshippingbusiness begint. Een online ondernemer vertelt hoe hij met een idee voor een online bedrijf uiteindelijk een bedrijf neerzette dat meer dan 8000 bestellingen per jaar ontving. Ook vertelt hij over de marketingtactieken die voor hem werkten (en welke vooral niet).

Illustratie: Rolando Barry

Dit artikel is een vertaling van een origineel artikel van Adam Rogers.

Meer manieren om meest verkochte producten te vinden voor een succesvolle verkoop: 

Veelgestelde vragen over meest verkochte producten online.

Hoe kom je er achter wat meest verkochte producten en populaire producten in Nederland zijn om online te verkopen?

Via Google Trends kun je zien wat waar in de wereld trending is. Dit bepalen zij aan de hand van de zoekopdrachten in hun zoekmachine. Het levert veel waardevolle informatie op waar je als merchant van kan profiteren.

Hoe start ik met populaire dropshipping producten verkopen?

Overweeg je een dropshipping webshop te beginnen? Alle trending producten uit onze top 12 zijn te vinden op Oberlo, een gratis dropshipping app voor alle Shopify gebruikers. Staat er een product in deze lijst dat je interessant lijkt om te verkopen? Met een paar keer klikken van je muis heb je het al toegevoegd aan je Shopify winkel en wie weet heb je straks de meest verkochte producten en populaire producten snel in jouw webshop.

Wat zijn populaire en meest verkochte producten voor 2021 om te verkopen?

  1. Deurmatten
  2. Opbergboxen
  3. Keukendoeken
  4. Fietszadels
  5. Accessoires voor mobiele apparaten
  6. Speelgoedkeukens
  7. Automatten en -bekleding
  8. Boekenkasten en -planken
  9. Boekensteunen
  10. Tijdelijke tattoos
  11. Handwerkpatronen
  12. Haarstylingtools en -accessoires

Wat zijn meest verkochte producten om tijdens de coronapandemie online te verkopen?

Trends in deze periode worden deels bepaald door de corona-pandemie. Online verkopen stijgen en bepaalde productgroepen nemen een enorme vlucht. Daarnaast is de verkoop van mondkapjes een trend geworden die we nooit hadden verwacht. Check in de blog wat meest verkochte producten zijn.