Shopify-blogs

Extra tijd? Breng je skills & shop naar een hoger niveau

Breng je skills & shop naar een hoger niveau

Nu het sociale leven door het coronavirus op z’n gat ligt hebben we ineens tijd over. Oude hobby’s komen tot leven en boeken, spelletjes en puzzels zijn niet aan te slepen. Maar wat doe jij als webshopeigenaar met die extra tijd (als het bij jou geen gekkenhuis is)? Pak die kans om eerdere plannen en wilde ideeën te onderzoeken, leer productfoto’s maken, test interessante apps of ontdek de wereld van de Shopify Compass. Wij zorgen wel dat je je niet verveelt. ;) Check deze tips.

Tip 1: Ken je Shopify Compass al?

    Als je een webshop runt ben je nooit klaar. Er valt altijd wat te verbeteren en nieuwe mogelijkheden te onderzoeken. Hoe fijn is het als je dan gebruik kan maken van alle ervaringen binnen de Shopify community? Tientallen experts delen in de vorm van online cursussen gratis hun kennis, vaak extra toegespitst op het praktische gebruik binnen Shopify. Doe daar je voordeel mee.

    De on-demand cursussen lopen uiteen van SEO voor beginners tot Webdesign en alles over Dropshipping. Stuk voor stuk zijn ze er op gericht om je te helpen bij het opbouwen en uitbouwen van je webshop. Plus het is de moeite waard om regelmatig het aanbod te checken. Er verschijnen steeds nieuwe cursussen, die je op elk gewenst moment (in eigen tempo) kan volgen. Het gratis account voor de Shopify Compass staat trouwens los van je Shopify Store-account.

    We lichten graag 2 cursussen uit:

    Beginnerscursus Facebook adverteren

    Zet je Facebook Ads nog niet in voor (en gekoppeld aan) je Shopify webshop? Neem dan nu even de tijd om het goed aan te pakken! Consumenten brengen momenteel meer tijd door op social media, dus haak snel aan. Door deze cursus te volgen zet je belangrijke stappen om meer uit je webshop te halen. Je start met het maken van een retargetingcampagne waarin advertenties worden weergegeven aan doelgroep 1: iedereen die je webshop heeft bezocht maar niks heeft gekocht. Perfecte start! Vervolgens leer je hoe je een loyaliteitscampagne maakt die wordt weergegeven aan alle bestaande klanten om hen te verleiden terug te komen. Doelgroep 2. Het is een super praktische cursus, een echte aanrader voor alle Shopify merchants.

    En zijn retargeting-, en loyaliteitscampagnes al gesneden koek voor je? Volg dan de Facebook cursus voor gevorderden.

    Email Marketing

    Staat het (goed) opzetten van digitale nieuwsbrieven en e-mailcampagnes nog steeds op je to-do list? Pak dan nu even door. Voor veel webshops komen de meeste verkopen uit hun mailings. Dus waar wacht je nog op? E-commerce held Drew Sanocki neemt je mee vanaf stap 1, het in 5 minuten kiezen van een mailingprogramma en deze koppelen aan je shop tot het laten groeien van je mailinglist en het bepalen van campagnes en strategieën. Hij deelt ook de meest succesvolle mailings en je krijgt toegang tot templates die grote merken met miljoenen abonnees gebruiken.

    Volledige lijst Shopify Compass cursussen

    Direct te volgen:

    Coming soon:

    • What to Sell Online
    • Marketing Strategy
    • Shipping & Fulfillment
    • Branding 101

    Tip 2: Teksten oppakken en oppoetsen

      Misschien is het schrijven van teksten niet je grootste hobby, maar je kunt er nu wel goed voor gaan zitten. Kijk eens kritisch naar de teksten in je webshop. Drie tips:

      Productteksten perfectioneren

      Staan in jouw webshop productomschrijvingen die enkel het product beschrijven? Mooi, dan valt er nog winst te behalen. Breng je productteksten naar een next level door bezoekers enthousiast te maken over je producten. Maar hoe doe je dat? In dit artikel geven we 9 gouden tips voor perfecte productteksten. Betere productomschrijving, meer omzet! Zeker de moeite waard om nu je extra tijd in te steken.

      Over ons pagina laten knallen

      Het schrijven van een ‘over ons’-pagina krijgt een ereplaats in dit artikel. Het is vaak de meest bekeken pagina waar juist de minste liefde in wordt gestopt. Laat zien wie je bent, hoe je team eruit ziet en vertel je verhaal. Waarom ben je deze webshop begonnen? Jouw enthousiasme doet wonderen, zorgt voor sympathie en vertrouwen. Belangrijke punten waardoor bezoekers uiteindelijk overgaan tot koop. Geef deze pagina dus even de liefde die de rest van jouw shop ook krijgt.  

      De kracht van bloggen

      Heb je stiekem toch de smaak te pakken? Schrijf dan nog even door. Juist in deze tijd komen al je ideeën sterker opborrelen en heb je tijd om je kennis (van jouw business en producten) op papier te zetten. Kennis die zich om laat zetten in nieuwe bezoekers en loyale klanten. We geven je in totaal 5 goede redenen waarom je webshop een blog moet hebben.

      Tip 3: Leer zelf prachtige productfoto’s maken

        Een goede eerste indruk maak je door middel van je foto’s. De kwaliteit van je producten én de betrouwbaarheid van je shop worden vaak beoordeeld aan de hand van je beeldmateriaal. Het is daarom altijd de moeite waard om te investeren in schitterende productfoto’s.

        Maar niet iedereen kan een professional inhuren, zeker niet als starter. Ga er daarom zelf serieus mee aan de slag. Het is een goed alternatief. Als je eenmaal weet welke (betaalbare) tools en technieken je nodig hebt lukt het jou ook om prachtige productfoto’s te maken.

        Lees in dit uitgebreide (Nederlandse) artikel hoe je zelf aan de slag gaat met productfoto’s of volg de uitgebreidere cursus productfotografie.

        Tip 4: Test Shopify Apps (onze experts geven tips!)

          Het is het perfecte moment om eens te experimenteren met Shopify apps. We hebben enkele experts gevraagd om hun geheime tips met jullie te delen.

          Joshua Kaats van de Dropship Academy, en Nederlands eerste Shopify Education Partner, weet als geen ander met welke Shopify apps je nóg meer online succes kunt behalen. Dit zijn twee van zijn aanraders:

          Privy

          Een groot percentage verlaat je webshop zonder iets te kopen. Joshua: “Dat is niet erg, maar wat je wel wilt is het contact met deze bezoekers onderhouden. Met Privy kun je e-mailadressen verzamelen van deze bezoekers. Je kunt namelijk instellen dat zij een pop-up in beeld krijgen op het moment dat zij je webshop dreigen te verlaten. In de pop-up kun je bijvoorbeeld een kortingscode aanbieden in ruil voor een e-mailadres. Op deze manier bouw je gemakkelijk je e-maillijst op. En e-mail marketing zorgt voor een groot gedeelte van de omzet.”

          Sticky Add to Cart BOOSTER

          Bij de meeste productpagina’s is de ‘koop-knop’ statisch: zodra je daar voorbij scrollt is de button verdwenen en moet je weer naar boven om het item toe te voegen aan je winkelmandje.

          Dat kan beter. Joshua tipt de app Sticky Add to Cart BOOSTER. “Deze zorgt ervoor dat de call-to-action button altijd zichtbaar is. Zodra iemand voorbij deze knop scrollt blijft deze onderin het scherm ‘plakken’ zodat deze altijd zichtbaar is en het product gemakkelijk gekocht kan worden. En dat zorgt in vrijwel alle gevallen voor een hoger conversiepercentage.”

          Shopify goeroe Mariko Naber, bekend van Sell Your Stuff Online, voegt nog twee interessante apps toe aan lijst:

          Digital Downloads

          Ben je in deze periode nieuwe business aan het ontwikkelen en/of wil je meer halen uit het leveren van diensten en kennis? Dan is dit echt een aanrader. “Met de Shopify app Digital downloads kun je namelijk digitale producten verkopen en meteen als download aanbieden na aankoop. Goed geautomatiseerd, werkt perfect.” De app is overigens gratis.

          Justuno

          Wanneer gebruik je Justuno? “Als je geweldige pop-up acties wilt opzetten, die je helemaal zelf kunt vormgeven, dan is deze app een must!”. Op dit moment is de app bijvoorbeeld perfect om bezoekers meldingen te tonen omtrent Corona/COVID-19. Denk aan vertragingen in levertijden of uitverkochte productgroepen.

           Justino Shopify App

          En tot slot tippen we een app namens Shopify Plus Partner CODE:

          Judge.me

          Vertrouwen is super belangrijk. Nieuwe bezoekers bepalen vaak aan de hand van reviews of ze wel of niet iets bij jou iets kopen. Judge.me helpt je om reviews te verzamelen en deze niet alleen sterk weer te geven in je eigen webshop, maar bijvoorbeeld ook in Google en Facebook. Met zowel teksten, foto’s en video’s van klanten.

          Naast deze aanraders zijn er natuurlijk nog veel meer handige apps te vinden in de Shopify Appstore. Zoek je iets specifieks? Met de juiste zoekwoorden vind je meestal wel wat je zoekt, en ook hier helpen de reviews om je een goed beeld te geven.

          Wij wensen iedereen veel succes de komende periode. En vergeet niet vandaag nog een Shopify Compass-account aan te maken!

          PS. Lees het inspirerende verhaal van 5 ondernemers die met unieke mondkapjes inspelen op de veranderde situatie.

           


           

          Over de auteur

          Petra van den Broek is copywriter en online marketeer. Op de Shopify blog deelt ze haar kennis over online content.


          Onderwerpen: