Shopify-blogs

Nieuw: Facebook-winkels – Creëer perfecte webshopetalages voor Facebook en Instagram

Introductie van Facebook Shops voor Shopify-verkopers.

De beste manier van verkopen is om klanten niet naar jou toe lokken, maar je bedrijf daar neer te zetten waar je klanten toch al zijn.

In het verleden betekende dat een fysieke winkel neerzetten op een plek waar veel mensen langsliepen. Tegenwoordig fungeren sociale media platforms als digitale marktpleinen, en is het dus zaak om te zorgen dat jouw bedrijf daar een winkelervaring neerzet, die bij de sfeer van het platform past. Een miniwebshop waarbij je de uitstraling van je merk aanpast aan de wensen en behoeftes van de gebruikers van het platform.

Met die gedachte in het achterhoofd hebben Facebook en Shopify samen Facebook-winkels ontworpen. Een nieuwe winkelervaring waarmee je etalages voor Facebook en Instagram kunt creëren.

Facebook-winkels: Creëer een branded webshop voor Facebook en Instagram

Facebook-winkels is een versimpelde versie van je webshop, en is onderdeel van het Facebook en Instagram platform zelf. Met Facebook-winkels wordt het nog makkelijker voor miljarden gebruikers om jouw webshop te vinden, er in rond te kijken en je producten te kopen, allemaal in de apps die ze toch al elke dag gebruiken.

Je kunt je producten digitaal aan de man brengen op Facebook en Instagram, met een winkelervaring die past bij het gevoel van het platform, en op elk apparaat. Je kunt de kleuren en lay-out van je Facebook-winkel exact aanpassen aan de vibe van je merk en je producten, en met featured tiles kun je collecties presenteren op een manier die helemaal past bij het uiterlijk en de sfeer van je Shopify-webshop.

Mobile voorbeeld van Facebook Shops.

Het winkelen verloopt vlot en vlekkeloos: klanten kunnen snel het juiste product in je Facebook-winkel vinden, en afrekenen via je Shopify-webshop.

En doordat Facebook-winkels geïntegreerd is met Shopify zijn je producten, voorraad en back office perfect gesynchroniseerd met je Shopify-webshop. Zo kun je je bedrijf blijven runnen vanaf één locatie, terwijl je kunt verkopen via verschillende kanalen.

We hebben nog veel meer in petto, maar er zijn al een paar dingen waar je vandaag nog mee aan de slag kunt gaan.

Je bedrijf klaar maken voor Facebook-winkels

Shopify-verkopers horen bij de eerste mensen die toegang gaan krijgen tot dit nieuwe kanaal. Zo kunnen ze hun klanten in deze moeilijke tijden snel een nieuwe mobiele winkelervaring bieden.

Wat je kunt verwachten: Als je via het winkelen op Instagram kanaal al toegang hebt tot producttags, wordt Facebook-winkels binnenkort automatisch beschikbaar – we sturen je een e-mail zodra je erbij kunt. Facebook-winkels werkt dan meteen op Instagram, en de Facebook-versie komt een aantal weken later.

Voor mensen die nog geen producttagging op Instagram ingesteld hebben, komt Facebook-winkels over een aantal maanden beschikbaar. Om je webshop alvast voor te bereiden, kun je Shopify’s nieuwe Facebookkanaal installeren. Dit wordt dan je “hoofdkwartier” voor al je verkoop- en marketingactiviteiten op alle apps uit de Facebookfamilie. Als je je producten eenmaal via Shopify’s Facebookkanaal gesynchroniseerd hebt, krijg je automatisch toegang tot Facebook-winkels zodra het beschikbaar komt.

Facebook kanaal op Shopify.

Dat zijn twee manieren om alvast een voorsprongetje te krijgen op dit nieuwe kanaal, een kanaal dat alleen maar steeds belangrijker gaat worden voor het moderne handelsverkeer, en waar we in de toekomst nog veel updates aan gaan toevoegen. Nu elk bedrijf een onlinebedrijf is, moeten verkopers zich laten zien op de plekken waar klanten het meeste tijd doorbrengen – en tegenwoordig zijn dat Facebook en Instagram.


Heb je vragen over Facebook-winkels? Stel ze aan ons.

Welke mensen hebben al meteen toegang tot Facebook-winkels?

Als je al producttags op je Instagram posts kunt gebruiken, krijg je heel binnenkort automatisch toegang tot Facebook-winkels.

Wanneer is Facebook-winkels beschikbaar voor iedereen?

Facebook-winkels wordt in de komende maanden beschikbaar gesteld voor steeds meer mensen. Je kunt jezelf een voorsprong geven door het Facebookkanaal voor Shopify te installeren. Je kunt dan je bestaande producten alvast met Facebook synchroniseren, en je Facebook-winkel zodra deze beschikbaar is aan al je wensen en behoeftes aanpassen.

Waar kan ik meer te weten komen?

In deze video praat Shopify CEO Tobi Lutke met Mark Zuckerberg, de CEO van Facebook, over Facebook-winkels en wat er allemaal kan met deze volledig nieuwe winkelervaring. Bovendien staat er nog meer informatie op facebook.

Meer lezen

Dit artikel is een vertaling van een origineel artikel op shopify.com/blog.

Onderwerpen: