Shopify-blogs

Nieuw: Shop – de makkelijke manier om producten van je favoriete merken te kopen

Maak kennis met Shop, een unieke digitale winkelassistent

Shop is een digitale winkelmedewerker die de beste eigenschappen van Arrive en Shop Pay (voorheen Shopify Pay) combineert. Zo wordt het nog makkelijker voor klanten om razendsnel af te rekenen, hun bestel- en verzendgegevens te bekijken en hun favoriete merken opnieuw te ontdekken.

Shop maakt kopen makkelijker voor klanten en zorgt zo voor meer omzet voor bedrijven. Shop regelt alle kleine extra’s, van het suggereren van nieuwe producten tot het informatie geven over de verzending en bezorging van pakketjes. Zo krijgen klanten een persoonlijkere, transparantere en makkelijkere online winkelervaring.

Hogere conversieratio door sneller afrekenen in Shopify webshops

Bijna een kwart van de klanten in de VS hebben wel eens een vol winkelmandje achtergelaten omdat het afrekenen te lang duurde of te ingewikkeld was. Als je zorgt dat afrekenen snel en intuïtief verloopt behoud je dus klanten die je anders kwijt zou raken.

Daarom gaan alle aankopen met Shop via Shop Pay, onze snelste betaalmethode. Uit onderzoek blijkt dat bij webshops die overgaan op Shop Pay, de conversieratio’s van bestaande klanten tot wel 18% omhoog gaan.

Hogere conversieratio door sneller afrekenen in Shopify webshops

Shop verbetert de betaalervaring (en winst) van je webshop zonder dat je het uiterlijk ervan hoeft te veranderen. Sterker nog, je hoeft alleen maar Shop Pay op “aan” te zetten om al je klanten versneld betalen aan te kunnen bieden.

Als klanten voor het eerst bij jou of bij een andere Shopify webshop met Shop Pay winkelen kunnen ze Shop Pay hun betaalgegevens laten opslaan. Als ze daarna weer iets kopen krijgen ze meteen de Shop Pay optie te zien. En als ze zelf Shop downloaden krijgen ze persoonlijke productsuggesties gebaseerd op hun aankoopgeschiedenis in jouw webshop.

Shop Pay aanzetten

Breng klanten sneller terug met in-app productsuggesties

De afgelopen jaren is het steeds duurder geworden om klanten te werven. Daarom maken bedrijven tegenwoordig de meeste winst op terugkerende klanten. Shop biedt kleine bedrijven een geheel nieuw kanaal om automatische productsuggesties naar hun bestaande klanten te sturen. Suggesties die binnenkomen op dezelfde telefoon die klanten sowieso al gebruiken om mee shoppen.

Met Shop ontdekken klanten je merk opnieuw via in-app suggesties die hen terugbrengen naar je webshop. De Shop tab van een gebruiker wordt een personal shopping feed die automatisch gevuld wordt met geselecteerde producten, speciale aanbiedingen en nieuwe producten, allemaal gebaseerd op hun eerdere aankopen en op de merken die ze via Shop volgen.



Klanten zien in één app al hun favoriete merken, en door het suggestiealgoritme blijft je bedrijf steeds onder de aandacht van klanten zonder dat je er ook maar iets voor hoeft te doen. En voor je trouwste klanten – mensen met de grootste waarde voor jouw bedrijf – is het een fluitje van een cent om telkens weer iets leuks bij jou kopen dankzij Shop’s snelle betaalsysteem via Shop Pay.

Shop begeleidt je klanten van winkelmandje tot voordeur en zorgt er op die manier voor dat hun hele winkelervaring zo plezierig mogelijk is. Bovendien helpt Shop toekomstige klanten om vertrouwen in jouw merk te krijgen nog voor ze hun eerste bestelling geplaatst hebben.

Shop maakt het vele malen makkelijker voor klanten om kleine bedrijven te ontdekken en steunen.

Door de Coronacrisis hebben veel kleine bedrijven, bedrijven die vaak ook nog een belangrijke rol spelen in hun plaatselijke economie, het heel zwaar. Een ander gevolg van de crisis is dat het vaak onduidelijk is voor klanten of bedrijven nou wel of niet open zijn, en of hun bestellingen wel op tijd bezorgd kunnen worden.

Eén van de manieren waarop Shop kleine bedrijven helpt is door klanten in één oogopslag te laten zien of jouw bedrijf dicht bij hen in de buurt is en of je een afhaalservice hebt. Shop maakt het mogelijk voor klanten om makkelijk bedrijven bij hen in de buurt vinden, en hun bestellingen op te halen als ze liever niet op hun bezorging willen wachten.

Shop helpt klanten lokale bedrijven te vinden en te ondersteunen.

Via Shop Facts vergroot Shop daarnaast ook het vertrouwen van klanten. Deze feature legt extra de nadruk op de dingen waar klanten naar kijken als ze willen weten of een winkel betrouwbaar is. Zonder dat ze er om hoeven te vragen kunnen klanten onmiddellijk zien dat je bedrijf nog steeds open is en dat bestellingen snel verzonden worden.

Bij Shop Facts hoeven klanten geen speciale filters in te stellen: Ze krijgen simpelweg precies díe details te zien die automatisch zorgen voor meer vertrouwen. En als de bestelling eenmaal onderweg is naar de klant, houdt Shop dit vertrouwen in stand door klanten open en eerlijke informatie te geven over de status van hun bestelling en verzending.

Ontspannen klanten en een lege serviceinbox

Klanten willen zeker weten dat ze waar voor hun geld krijgen, maar het tracken van pakketjes kan een enorm frustrerende bezigheid zijn. E-mail inboxen zijn stampvol en bedrijven gebruiken allerlei verschillende koeriersdiensten. Daardoor is het vaak lastig voor klanten om een helder overzicht te hebben als het gaat om de status van hun bestellingen en pakketjes.

Shop geeft klanten precieze updates, op de juiste momenten, over alles wat ze besteld hebben, bij elke webshop, in één handige app. Shop wordt automatisch gesynchroniseerd met de e-mail van de klant en geeft updates over de status van hun bestellingen zonder dat ze in hun inbox hoeven te zoeken naar bestelnummers of track & trace informatie. Het enige wat klanten hoeven te doen is hun e-mail toevoegen, waarna Shop automatisch al hun online bestellingen bijhoudt.

Met Shop kunnen klanten hun online bestellingen volgen en beheren - allemaal op één plek.

Daarnaast geeft Shop via de live-map view en uitgebreide updates klanten transparante informatie over waar een bestelling zich nu bevindt en wanneer hij afgeleverd wordt. Van afrekenen tot uitpakken zorgt Shop dat je klanten precies weten waar ze aan toe zijn.

Wat Shop vooral zo fijn maakt voor bedrijven is dat het klanten precies vertelt waar hun pakketje is, zodat ze veel minder geneigd zijn om jou te bellen of mailen met vragen en klachten. En als ze je hulp toch nog nodig hebben kunnen ze via Shop al hun bestelgegevens snel terugvinden, wat het klantenservicegesprek voor jullie allebei productiever en positiever maakt.

Bouwen aan een volledig nieuwe manier van winkelen

Shop is de eerste digitale winkelmedewerker in zijn soort, Het zorgt dat kleine bedrijven net zulke goede service kunnen leveren als grote webshops door een aantal kleinere handige tools samen te brengen in één product – allemaal zonder extra kosten voor jou of je klanten.

En dit is nog maar het begin. Wij zien de lancering van Shop als de start van een constante verbetering van de winkelervaring wat betreft zowel het winkelwagen-tot-voordeur traject als productsuggesties, elementen die langzamerhand de hoeksteen van de moderne handel aan het worden zijn. De verwachtingen van klanten worden alleen maar hoger, en Shop helpt je om eraan te kunnen blijven voldoen door zorg te dragen voor de kleine details die van een nieuwe klant een trouwe klant maken.

Shopify’s platform zorgt dat iedereen, overal, eenvoudiger producten kan verkopen, en Shop maakt het nóg makkelijker voor klanten om hun favoriete producten te kopen en ontdekken. En als je die twee samenvoegt krijg je de beste winkelervaring op het internet. We kijken er nu al naar uit om jullie binnenkort te laten zien wat we nog meer in petto hebben.

Shop gratis downloaden

Meer weten? Hieronder beantwoorden we een paar veelgestelde vragen:

Hoe geef ik mijn klanten toegang tot Shop Pay?

Je kunt Shop Pay aanzetten in je betaalinstellingen, bij de andere versnelde betaalopties. Let wel, Shop Pay is alleen beschikbaar als je Shopify Payments gebruikt of kan gebruiken. Lees hier meer over Shopify Payments en de bijbehorende voorwaarden.

Hoe kan ik mijn klanten aanmoedigen om Shop te gaan gebruiken?

Vertel je klant meteen na het afrekenen dat de makkelijkste manier om hun pakketje te volgen via Shop is. Zorg dat ze de Shop app direct kunnen downloaden vanaf de Bestelstatus pagina. Je kunt de ‘Volgen met Shop’ optie aan je checkout toevoegen in je admin omgeving.

Hoe kan ik zorgen dat mijn merk in Shop suggesties verschijnt?

Als je Shop Pay ingeschakeld hebt, komen persoonlijke productsuggesties uit jouw winkel automatisch in de Shop feed van je klanten – helemaal gratis. Dat is alles wat je hoeft te doen!

Onderwerpen: