Wil je een webshop beginnen?

Nieuw bij Shopify in Juli 2021

Nieuw bij Shopify in juli

 

Zoals je van ons gewend bent delen we aan het einde van de maand het laatste Shopify nieuws en andere interessante informatie. Deze maand lees je meer over een update die de themabewerker van Shopify sneller, krachtiger en gebruiksvriendelijker maakt; waarom je Shopify Payments zou moeten overwegen als payment service provider; stellen we je voor aan Digital Agency Nedfinity en lichten we een tool uit waarmee je zelf gemakkelijk professionele logo’s ontwerpt.

Inhoud:

Shopify nieuws

Op de blog: Shopify Payments

In de spotlight: Nedfinity Digital Agency

FAQ: schaarste en urgentie creëren

Tip van de maand


Shopify nieuws

Een snellere en meer gebruiksvriendelijke themabewerker

De themabewerker van Shopify heeft een update gekregen en is nu sneller, krachtiger en nog makkelijker te gebruiken. Je hoeft geen actie te ondernemen om gebruik te maken van de nieuwe editor. Wanneer jouw shop toegang heeft gekregen, kun je automatisch aan de slag. In het Helpcentrum vind je welke veranderingen er allemaal zijn doorgevoerd.

Er komen nog toffere functies aan voor de themabewerker. Tijdens Shopify Unite hebben we één van de grootste updates van ons platform tot nu toe aangekondigd: Online Store 2.0. Hiermee is het eenvoudiger dan ooit om de lay-out en de esthetiek van je winkel aan te passen. Zelfs zonder dat je code hoeft te bewerken.

Lees hier meer over Online Store 2.0 en alle andere belangrijke aankondigingen van Shopify Unite:

Shopify Ping en Shopify Chat worden Shopify Inbox

Shopify Ping en Shopify Chat zijn opnieuw gelanceerd als Shopify Inbox. Al je online klantinteracties, zelfs van andere locaties als Facebook Messenger, komen hierdoor samen in één mailbox. Met Shopify Inbox beheer je je klantgesprekken, pas je het uiterlijk van de chat in je webshop aan, maak je automatische reacties en bekijk je jouw statistieken vanuit je Shopify dashboard.

Je kunt je inbox via het web bereiken op shopifyinbox.com, maar ook via een app uit de iOS en de Android app store. Zo beantwoord je altijd en overal de vragen van je klanten. Lees meer over Shopify Inbox in het Helpcentrum.

Op de blog: Shopify Payments

Sinds de komst van Shopify Payments in mei 2019 heb je geen externe payment service provider meer nodig om betalingen in je webshop te accepteren. Dat scheelt een hoop gedoe. Als merchant wil je jouw klanten de betaalmethode laten kiezen die bij hen past. Met een payment service provider als Shopify Payments hoef je niet meer elke betaalmethode apart te regelen.

Dat is niet de enige reden waarom je Shopify Payments moet overwegen. We schreven een uitgebreide uitleg over de service met alles wat je er mogelijk over zou willen weten. We delen onder andere de voordelen en nadelen, zodat je zelf kunt beslissen of Shopify Payments bij jou en je webshop past.

Lees er hier alles over:

De ultieme gids voor Shopify Payments: instellen, voordelen en meer

In de spotlight: Nedfinity Digital Agency

In deze rubriek stellen we je voor aan allerlei mensen in Nederland die net als jij veel met Shopify bezig zijn. Deze maand: Teun van Olst, e-commerce specialist bij Nedfinity.

Nedfinity draait al even mee. Het bedrijf werd 21 jaar geleden opgericht door huidige eigenaar Renzo Koning en zijn compagnon destijds. Het idee? Goede techniek combineren met een mooi en aansprekend design, om bedrijven en organisaties succesvol te maken op het internet.

21 jaar later is er een hoop veranderd - Nedfinity is inmiddels een Digital Agency met twintig mensen in dienst - maar die rode draad is altijd gebleven. Met dat twintig koppen tellende team bouwde Nedfinity in de laatste jaren al zo’n 25 Shopify webshops. Daar komen zo’n vier shops per maand bij.

“De aanvraag voor Shopify webshops gaat erg hard”, vertelt Teun. “Het coronavirus en mede daardoor de enorme belangstelling voor webshops hebben ervoor gezorgd dat de vraag erg is gestegen.” Ongeveer twee jaar geleden maakte Nedfinity de strategische keuze om voor de Shopify SaaS oplossing te gaan en sindsdien werkt de Digital Agency alleen nog maar met Shopify.

Waarom maakte Nedfinity twee jaar geleden deze ommezwaai? “Ten eerste is de klant initieel minder geld kwijt om de installatie op te zetten”, legt Teun uit. “Er komt minder maatwerk bij kijken, zeker voor simpele webshops. Daardoor heeft de klant budget over voor andere belangrijke zaken zoals marketing en webshop optimalisatie.”

Maar dat is niet de enige reden: “Het aantal issues en supportvragen is enorm afgenomen sinds we voor Shopify hebben gekozen. Het systeem werkt gewoon goed. We hebben bijvoorbeeld niet te maken met plug-ins die ‘met elkaar overhoop liggen’. Ten slotte is het systeem eenvoudig te gebruiken voor onze klanten, maar tevens uitgebreid genoeg voor onze development afdeling om complexe maatwerkoplossingen te realiseren.”

Waar is Nedfinity goed in? “Alle benodigde facetten voor een succesvolle e-commerce oplossing hebben wij intern”, zegt Teun. “We hebben een jong en hecht team met ieder zijn eigen kwaliteiten. Doordat we eigen grafische vormgevers, een development afdeling en een online marketing afdeling hebben, kunnen we klanten ondersteunen in het gehele project. Van strategie en lancering tot het krijgen van relevante websitebezoekers.”

Benieuwd naar het werk van Nedfinity? Check hier drie van hun Shopify projecten:

  • Slippers.nl - Migratie van Magento 2 naar Shopify. Vernieuwde huisstijl geïmplementeerd, voorraad gekoppeld naar meerdere dochter webshops en koppeling met Bol.com gerealiseerd. Met als doel de nummer één slipper webshop van Nederland te worden.
  • Graag.nl - Lekkere en gezonde lunches bezorgd op jouw werkplek. Realisatie quick order module voor nog sneller shoppen en toevoegen bezorgservice mogelijkheden.
  • Jassenland.nl - Hét online verkooppunt van Kjelvik jassen. Migratie van Magento naar Shopify, huisstijl rebranding en realisatie multichannel mogelijkheden.

FAQ: schaarste en urgentie creëren

In deze rubriek geeft Maxime Kurvink van het Nederlandse Shopify supportteam antwoord op een veelgestelde vraag. Waar lopen Nederlandse merchants tegenaan?

Maxime: "Vorige week kreeg ik een vraag van een handelaar die ons blogartikel over schaarste en urgentie had gelezen. De verkoper vroeg zich af welke stappen ze kon nemen om dit te toe te passen op haar Nederlandstalige webshop. Door de beschikbare opties zorgvuldig te overwegen en een strategie te plannen op basis van het gedrag van haar kopers, kon deze handelaar haar doelgroep benaderen op een manier die hen aanmoedigt om te converteren.

Het eerste waar ik aan dacht is een tactiek die perfect is voor verkopers met een hoge omzetsnelheid, wiens oude voorraad regelmatig wordt vervangen door nieuwe voorraad. Dit is namelijk het maken van een collectie met een naam zoals ‘Laatste kans’ of ‘Clearance’ voor de producten die niet her-bevoorraadt zullen worden. Deze methode is vooral effectief in combinatie met kortingsacties.

Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar de best beoordeelde apps om het meeste uit schaarste-tactieken te halen, en ook een gevoel van urgentie te bevorderen. Hier zaten enkele toppers tussen, allemaal geschikt voor een Nederlandstalige webshop, aangezien je de apps kunt personaliseren met je eigen teksten.

  • Om zonder investering een gevoel te krijgen van wat voor effect dit kan hebben op conversiepercentages, vond ik een gratis app met enkele handige toepassingen. Met de app Urgency Bear Countdown Timer, kun je zonder codering aangepaste ‘countdown timers’ toevoegen aan je webshop. Je hebt de keuze tussen weergave op mobiel, desktop, of het tonen op beide.
  • PushOwl Web Push Notifications heeft ook een gratis abonnementsoptie, zowel als meer uitgebreide opties vanaf $ 19,00 per maand. Dit is een unieke app, want met PushOwl kun je een sfeer van urgentie bouwen, zelfs buiten de tijd die een potentiële klant op jouw webshop besteedt. Met deze app kunnen klanten zich namelijk via hun browser (zoals Chrome, Firefox, Safari, Edge, enz.) aanmelden voor pushmeldingen. Zo kun je klanten bijvoorbeeld een melding op hun telefoon sturen om ze op de hoogte te brengen van een ‘Flash sale’.
  • Als je al overtuigd bent van de kracht van schaarste en urgentie, en op zoek bent naar apps met uitgebreide functies, heb ik nog twee geweldige keuzes kunnen vinden. Met deze apps kunnen handelaren meer doen dan alleen timers en countdowns toevoegen. Afgezien van het creëren van een gevoel van urgentie en schaarste, zijn er allerlei beschikbare widgets die je aan je winkel kunt toevoegen om het aantal afgebroken betalingen te verlagen, je mailinglijst te groeien, en klantspecifieke aanbiedingen uit te voegen. Zowel Social Proof, Urgency, Pop ups en Flair Product Badges & Banners zijn beproefde apps met honderden tevreden gebruikers.

Tenslotte zijn er ook veel gebruikers met internationale bedrijven die in meer dan één taal verkopen. Vanwege hun geavanceerde behoeften en de omvang van hun operaties, zou ik geneigd zijn om te suggereren dat deze bedrijven hun eigen oplossingen laten bouwen. Als je geen kennis hebt van codering en ook geen ontwikkelaar hebt om dit voor je te doen, is dat geen probleem. Op het Shopify Experts platform kun je namelijk een van onze partners inhuren om je te helpen met het aanpassen van je webshop. Zo kan ook jouw bedrijf de vruchten van schaarste en urgentie plukken."

Tip van de maand

Is design niet je sterkste kant? Dan hoef je tegenwoordig echt geen dure designer in te huren voor veel grafische zaken. Shopify ontwikkelde bijvoorbeeld de online tool Hatchful waarmee je in een paar klikken een professioneel logo maakt. Het enige wat je hoeft te doen is je vakgebied en visuele stijl kiezen. Binnen enkele seconden kies je uit een groot scala aan professionele logo's.

Voorbeeld Hatchful


 

Over de auteur

Tessa Ham wilde al schrijfster worden sinds ze haar eigen naam kon schrijven. Zo'n twintig jaar later is ze copywriter en schrijft ze voor de Nederlandse Shopify blog.


Onderwerpen: