Wil je een webshop beginnen?

Pre order: creëer hype en test de vraag naar je product

pre order: illustratie van een maaltijd onder een cloche, klaar om getoond te worden

 

Als je een webshop hebt, is het inzetten van een pre order nog nooit zó effectief geweest als tegenwoordig. Plaats 's ochtends een vooraankondiging van je nieuwe product met foto en een korte omschrijving in je webshop of op social media, en de kans is groot dat je ’s avonds al meer dan honderd pre orders (vooruitbestellingen) van over de hele wereld binnen hebt. Dat maakt de pre order methode een uitstekende manier om de vraag naar een nieuw product te testen. Daarnaast kan het de financiële risico’s rondom het lanceren van een nieuw product enigszins opvangen, en soms ook nog je cashflow verbeteren.


Een webshop starten en meteen beginnen met (een pre order) verkopen? Probeer Shopify nu 14 dagen gratis.


Maar bij een pre order komt ook een hoop werk kijken. In deze blog behandelen we de verschillende soorten pre orders, de beste manier om een pre order op je webshop te zetten en de slimste tactieken om van je pre order campagne een succes te maken.

  1. Pre order: wat het betekent
  2. Goede momenten om een pre order in te zetten
  3. Kies je pre order methode: Meteen betalen, achteraf betalen of crowdfunding
  4. Zo regel je een pre order in Shopify
  5. Strategieën voor een succesvolle pre order campagne
  6. Test de vraag naar je nieuwste product met een pre order campagne

Pre order: wat het betekent

Een pre order is een bestelling voor een item dat nog niet beschikbaar is (of momenteel niet op voorraad is). Zodra het (weer) beschikbaar is wordt het naar de klant opgestuurd. Met pre orders kunnen klanten een product bestellen nog voordat het verkrijgbaar is.

pre order voorbeeld
Afbeelding: Mild Red

Maar niet alle pre orders zijn hetzelfde. In verschillende situaties heb je verschillende types pre orders nodig. Een startup die cash nodig heeft om een nieuw product te (laten) maken heeft andere behoeftes dan een bestaand merk dat wil kijken hoeveel vraag er is naar een nieuw product. En een volkomen nieuw product heeft een ander soort benadering nodig dan een product dat slechts een variatie is op een bestaand, populair product.

Van startups tot grote bedrijven tot kleine speciaalzaken, bijna iedereen kan zijn voordeel doen met pre orders. Zo had Sony een enorm succes met hun Playstation 5 voorverkoop.

"Kleine (en daardoor flexibele) modemerken slaan fashion weeks over en gaan hun eigen weg met een pre order bedrijfsmodel. Hun doel: meer contact met klanten en tegelijkertijd overproductie tegengaan."

Goede momenten om een pre order in te zetten

Fysieke producten verkopen brengt vaak risico’s met zich mee, en je moet veel geld uitgeven voordat je geld begint te verdienen. Het wordt als normaal gezien om duizenden euro’s in productontwikkeling en voorraad te investeren, en maar te hopen dat het product ook goed verkoopt. Een pre order campagne starten voordat je investeert in je product is een uitstekende manier om te testen of er ook echt vraag naar is.

Bovendien is het runnen van een bedrijf dat fysieke producten verkoopt vaak rommelig en ingewikkeld:

  1. Voor één product heb je vaak meerdere leveranciers nodig, die je allemaal moet coördineren.
  2. De leveranciers moeten hun onderdeel van je product (vaak van ver) opsturen naar jou of je maker. 
  3. Eenmaal gemaakt moet het eindproduct verpakt worden, in een verpakking van nóg weer een andere leverancier, zodat het opgestuurd kan worden. 

En dan hebben we het ontwerpproces, de potentiële problemen bij het vinden van leveranciers en het eindeloos heen en weer mailen nog niet eens meegerekend.

Dit alles kost enorm veel tijd, en het is eerder uitzondering dan regel dat alle deadlines gehaald worden. Daarnaast is het vaak duur, zelfs als je goede deals vindt. Bovendien duurt het over het algemeen minstens 6 weken voordat de leverancier je bestelling oplevert en het product eindelijk in je magazijn ligt, klaar om verkocht te worden en de gemaakte kosten terug te verdienen.

Een ander goed voorbeeld van het nut van pre orders is het zogeheten minimum viable product (MVP). Eerst testen of er wel vraag is naar een bepaald product voordat je erin gaat investeren gebeurt al bijna standaard in de wereld van software, maar in e-commerce nog heel weinig. En ja, met fysieke producten kan dit lastiger zijn, maar productfoto’s van een nog niet bestaand product maken is nog nooit zo eenvoudig geweest. Door klanten de mogelijkheid te geven om later te betalen of om pre orders in de vorm van crowdfunding te doen, krijgen webshops de gelegenheid om nieuwe ontwerpen en andere kleuren aan hun publiek voor te stellen, maar er pas in te investeren als de belangstelling groot genoeg blijkt te zijn.

Kettle & Fire, een toonaangevend merk voor bonebroth (bouillon van botten), gebruikte deze benadering om de vraag naar hun product te testen. Justin Mares, de oprichter van Kettle & Fire, geloofde zelf enorm in bonebroth als product. Hij had het gevoel dat consumenten er ook enthousiast over zouden zijn. Om zijn voorgevoel te testen maakte hij een landingspagina voor zijn topkwaliteit bonebroth, en zorgde hij dat mensen de pagina ook te zien kregen. De enthousiaste reacties bewezen dat zijn voorgevoel niet misplaats was.

Het goede van Justins verhaal zit hem in het minimale risico. Als zou blijken dat mensen geen interesse in zijn product hadden was hij niets meer kwijt geweest dan de kleine hoeveelheid tijd en geld die het kost om een landingspagina te maken. Maar het was een nóg beter verhaal geweest als hij pre orders aan de pagina had toegevoegd, om zo de enthousiaste reacties meteen in geld om te kunnen zetten (bijvoorbeeld via crowdfunding of later betalen).

kettle and fire bone broth
Afbeelding: Kettle & Fire

Kies het type pre order dat het beste bij je situatie past: meteen betalen, later betalen of crowdfunding

Pre orders zijn onder te verdelen in een aantal verschillende categorieën, elk passend bij een andere situatie:

  • Meteen betalen: Dit is het meest gangbare type pre order. Zie het als een standaard aankoop met extra lange levertijd.
  • Later betalen: De klant plaatst nu een bestelling, met de intentie om in de toekomst te betalen. Zolang er nog geen geld betaald is kunnen zowel de klant als de verkoper altijd op de deal terugkomen.
  • Crowdfunding. Op crowdfunding websites zoals Kickstarter kunnen merken hun geplande producten presenteren met een grove schatting van de opleverdatum (meestal in maanden). Het achterliggende idee is dat klanten alleen hoeven te betalen als een vooraf vastgestelde minimale hoeveelheid bestellingen is behaald.

Let op

In sommige landen is de verkoop van producten die niet op voorraad zijn slechts beperkt toegestaan of zelfs helemaal verboden. In dat geval is ‘later betalen’ waarschijnlijk je enige optie. Zorg dat je altijd zeker weet dat je je aan de wetgeving van je land of regio houdt.

‘Meteen betalen’ pre orders

Bij deze pre order methode betalen klanten meteen, net als bij een gewone bestelling. Het verschil is dat er in plaats van een ‘nu kopen’ knop een ‘pre order’ knop op de productpagina staat, en dat klanten extra informatie krijgen waarin uitgelegd wordt waarom ze nog een tijdje moeten wachten op hun product.

Voordelen:

  • Het geldt komt direct binnen, wat fijn is voor je cashflow.
  • Deze methode is handig om klanten te behouden die iets willen kopen dat tijdelijk niet op voorraad is.
  • Pre order apps kun je zo inschakelen dat ze de knop op je productpagina automatisch veranderen van ‘koop nu’ naar ‘pre order’ zodra een product niet meer op voorraad is.
  • Meestal kun je extra informatie toevoegen over bijvoorbeeld de verwachte verzenddatum.

Nadelen:

  • Standaard bestellingen en pre orders zitten door elkaar heen in het winkelmandje van de klant, wat het ingewikkeld kan maken om verzendkosten te berekenen en bovendien tot communicatieproblemen kan leiden.
  • Niet geschikt voor onbekende of lange levertijd, omdat klanten al betaald hebben. Grote problemen met leveranciers of verzending kunnen de reputatie van je merk negatief beïnvloeden en zorgen dat je veel meer tijd kwijt bent aan klantenservice.

‘Later betalen’ pre orders

Net als bij ‘meteen betalen’ pre orders wordt de ‘nu kopen’ knop vervangen door een ‘pre order’ knop. Maar bij deze methode worden de pre orders in een eigen apart systeem verwerkt en bewaard. Op het moment dat de webshop de betaalmogelijkheid voor het product aanzet wordt er via de mail een link naar de klant gestuurd waarmee ze (in de webshop zelf) kunnen betalen.

Voordelen:

  • Je laat je product alleen maken (en klanten alleen betalen) als de hoeveelheid bestellingen boven een vooraf bepaald aantal uitkomt.
  • Je kunt zelf kiezen wanneer je klanten laat betalen, dus zowel voor als na je bestelling bij de leverancier.
  • Alle pre orders komen in een apart systeem (versus gemengd met al betaalde producten) tot ze betaald zijn.
  • Apps voor later betalen hebben vaak een e-mailcampagne functie die je kunt gebruiken voor updates, berichten over verzendduur en het sturen van betaallinks.
  • Klanten kopen ‘later betalen’ producten meestal niet in plaats van je gewone producten, dus je standaard omzet loopt geen gevaar.
  • Hetzelfde geldt voor het ‘mentale budget’ dat klanten meestal in hun hoofd hebben als ze gaan winkelen. Een ‘later betalen’ pre order zien ze over het algemeen niet als onderdeel van dat budget, omdat ze het geld nu nog niet uit hoeven te geven.

Nadelen:

  • Je krijgt het geld niet meteen binnen.
  • Niet alle mensen die een pre order hebben geplaatst zullen ook daadwerkelijk betalen als het zover is.
  • Producten die niet meer op voorraad zijn worden niet automatisch op pre order gezet.

Crowdfunding

Bij crowdfunding wordt een nieuw product of project gefinancierd door de “crowd” (een groep van mensen op het internet), in plaats van door meer traditionele geldschieters zoals een bank of een particuliere investeerder.

De crowd investeert meestal in de vorm van pre orders met een extra lange levertijd (vaak 6 maanden of langer). Het product of project wordt voorgesteld op een campagnepagina, waar uitgelegd wordt wat het product is, waarom het goed of belangrijk is, en waarom er geld nodig is. Platforms zoals Kickstarter of IndieGogo ondersteunen dit proces, maar je kunt het ook via je Shopify webshop doen met één van onze apps

Voordelen:

  • Een succesvolle crowdfunding campagne bewijst dat je nieuwe bedrijf of idee inderdaad gewild is, omdat de campagne niet als succesvol gezien wordt tot een minimum verkoopdoel is bereikt.
  • Je krijgt het geld direct, zodat je het kunt gebruiken voor het (laten) maken van je product.
  • Heel geschikt voor het lanceren van je eerste product, omdat meer dan 6 maanden ‘verzendtijd’ heel normaal is in de wereld van crowdfunding. Daarnaast zijn mensen die aan crowdfunding meedoen vaak types die graag de eerste willen zijn om iets te kopen of hebben. Daarom zijn ze gewend aan kleine foutjes in de producten of extra vertraging in de levertijd.
  • Crowdfunding platforms zijn altijd op zoek naar producten om te promoten, vooral als ze heel innovatief of trendy zijn. In het verleden werkte ik voor een bedrijf dat we via Kickstarter gestart zijn. Meer dan 50% van onze financiering kwam van mensen die over ons hadden gelezen in de nieuwsbrief van Kickstarter of ons op de site zelf hadden gevonden.

Nadelen:

  • Niet erg geschikt voor producten die stapsgewijs gereleaset worden. Vooral gericht op nieuwe ideeën en bedrijven.
  • Als je een platform zoals Kickstarter gebruikt ben je veel tijd kwijt aan het opzetten en runnen van je campagne. Je hebt bijvoorbeeld een video en mooie afbeeldingen nodig om je product goed te kunnen presenteren.
  • Crowdfunding platforms vragen meestal rond de 5% van het opgehaalde bedrag, en dat is nog boven op hun standaard transactiekosten.
  • De meeste grote of extreem succesvolle crowdfunding campagnes bereikten hun doel door middel van betaalde advertenties, die mensen naar hun pagina op bijvoorbeeld Kickstarter leidden.
  • De mensen die bijdragen aan crowdfunding campagnes zijn vaak early adopters, en dat is misschien niet je doelgroep.

Meer lezen over crowdfunding? We behandelen het uitgebreid in dit artikel.

Zo regel je een pre order in een Shopify

De eenvoudigste manier om pre orders in te stellen in je Shopify webshop is om de Shopify app met de juiste eigenschappen voor jouw specifieke campagne te installeren.

De belangrijkste functie van de meeste pre order apps is om extra duidelijk te maken aan klanten dat het product dat ze bestellen een pre order is en pas over een aantal weken/maanden wordt verzonden. Meestal gebeurt dit door de ‘koop nu’ knop te vervangen door een ‘pre order’ knop, samen met wat extra uitleg op de productpagina.

voorbeeld skateboard pre order
Afbeelding: H-street

Als een pre order bestelling gedaan is komt hij óf bij de Bestellingen in je Shopify webshop zelf terecht, óf op het dashboard van je pre order app, afhankelijk van of er al voor de bestelling betaald is.

De meeste pre order apps zijn gebaseerd op de volgende functionaliteiten:

  • Welk product of welke productvariant een pre order is, en onder welke voorwaarden (bijvoorbeeld op het moment dat er nul op voorraad zijn, alleen een specifieke variant, hoe lang, etc.).
  • Hoe de ‘pre order’ knop eruit komt te zien.
  • Conversieoptimalisatie (zoals bijvoorbeeld een countdown timer)

Nadat je de app hebt geïnstalleerd via de Shopify App Store kun je hem bedienen vanuit het ‘Apps’ gedeelte van je Shopify dashboard, en hem meteen toepassen op je gekozen producten. De app past zich aan je keuzes aan en integreert met het thema van je webshop.

Als je tegen problemen aanloopt bij het installeren of gebruiken van de onderstaande apps raad ik je aan om de handleiding van de makers stap voor stap te volgen, of hun klantenservice te benaderen.

Pre-order apps voor Shopify:

  • Pre order Now: Verandert de “Aan winkelmandje toevoegen” knop automatisch in “pre order” zodra items niet meer op voorraad zijn, of toont een “Pre order” knop voor nieuwe producten die binnenkort lanceren. Heeft extra functies zoals onder andere badges, e-mails, taggen en kortingen, evenals een functie die je erop attendeert dat er zowel gewone bestellingen als pre orders in het winkelmandje van de klant liggen.
  • PreProduct: Dit is de app die ik gemaakt heb. PreProduct is een ‘later betalen’ pre order app gericht op het testen van nieuwe producten. Met deze app kunnen merken tijdens elke gewenste stap van het productproces beginnen met verkopen, en betaallinks sturen als het product er klaar voor is. Met deze app kun je bovendien (onder andere) een e-mailcampagne opstellen, je pre orders beheren en analyseren, en het winkelmandje aanpassen.
  • Pre order Manager: Deze werkt zodra je hem installeert, en hoeft niet aan je thema’s aangepast te worden. Je kunt je voorverkoop beheren, je productomschrijving automatisch aanpassen zodat het “uitverkocht” label niet te zien is, en korting aan pre order items toevoegen.
  • Crowdfunder: Als je al een bestaande webshop hebt kun je de kosten van de grote crowdfunding platforms vermijden door deze app te gebruiken. Op de productpagina kunnen mensen een pre order plaatsen, en zien hoeveel geld je op wilt halen en hoeveel mensen je al steunen.

    Strategieën voor een succesvolle pre order campagne

    Als je pre order app geïnstalleerd is, is het relatief eenvoudig om nieuwe pre order producten toe te voegen. Het werk van een pre order campagne zit hem vooral in het fotograferen van de pre order producten en het schrijven van de productomschrijving.

    Je hebt vermoedelijk al een eigen proces voor het maken en publiceren van tekst, afbeeldingen en video’s, maar hier zijn nog een paar tips voor het maken van productfoto’s voor een pre order product:

    • Gebruik fabriekssamples van je leverancier voor je foto’s. Zo heb je al goede foto’s voordat je de items zelf binnenkrijgt.
    • Heb je al (bewerkte) foto’s van producten die op het nieuwe product lijken? Soms is het goedkoper om een professional die foto’s aan te laten passen dan om helemaal bij nul te beginnen met nieuwe foto’s.
    • Er bestaan apps en diensten die met speciale software afbeeldingen voor je kunnen maken. Dit werkt vooral goed voor modeartikelen met een standaard vorm.
    • Soms hebben leveranciers extra hoge kwaliteit foto’s van een product dat erg op je nieuwe product lijkt. Je kunt deze foto’s direct gebruiken of laten bewerken. 

    Over het algemeen werken de standaardkanalen voor webshopmarketing ook prima voor pre orders, maar er zijn een paar strategieën die extra succesvol zijn gebleken voor pre orders.

    Delen voor een beloning

    Of je initiatief viraal gaat heb je zelf niet in de hand, maar je kunt je kansen wel verhogen door klanten te belonen voor het delen van je pre order product. Wat veel gedaan wordt is een korting bieden aan iedereen die op social media een link naar jouw webshop plaatst. Dit werkt meestal via een externe app.

    Een limited time korting alleen voor pre orders is een goede manier om een gevoel van urgentie op te roepen. Als je liever geen korting op je pre order geeft maar mensen toch wilt aanmoedigen om een link te delen, kun je een gevoel van exclusiviteit creëren met een wachtlijst. Klanten die een link naar je webshop delen komen hoger op de wachtlijst te staan.

    Creatieve beloningen

    Het Londense modemerk Kitri bereikte hun duurzaamheidsdoelen én creëerde een beloning voor mensen die een pre order product bij hen bestelden. Op hun site leggen ze het idee achter hun pre order beleid uit:

    “Voor ons is niets belangrijker dan het voorkomen van verspilling. Dit doen we door onze mode items altijd in beperkte oplages te maken. Maar we weten ook dat dat betekent dat sommigen van jullie achter het net zullen vissen bij onze populaire items. Daarom gebruiken we pre orders en maken alleen wat besteld wordt. Dat zorgt voor minder afval, is beter voor het milieu en betekent bovendien dat klanten items van eerdere seizoenen nog steeds kunnen bestellen.”

    Kitri's website pre order
    Afbeelding: Kitri Studios

    Betaalde promotie op sociale media

    Het komt vermoedelijk niet als een verrassing dat adverteren op sociale media goed werkt voor pre orders. Je weet zelf waarschijnlijk al welke platforms (Facebook, Instagram, Twitter, TikTok) het beste werken voor jouw webshop.

    De volgende social media strategieën kunnen handig zijn:

    • Kijk naar je huidige klantenbestand, en kies een Facebook/Instagram publiek wat daar het meest op lijkt. Laat hen vervolgens 3 of 4 verschillende soorten advertenties voor het pre order item zien. Als je klantenbestand groot genoeg is kun je het in segmenten indelen gebaseerd op eerdere aankopen. Vervolgens richt je je op klanten die eerder een item hebben gekocht dat erg lijkt op je nieuwe product.
    • Retarget mensen die de je pre order pagina wel hebben bezocht maar geen bestelling geplaatst hebben (eventueel met een korting als lokkertje). Let op: als je in de EU gevestigd bent en je gebruikt tracking pixels heb je hier wel een ‘cookies banner’ voor nodig.
    • Een korte video die makkelijk gedeeld kan worden op sociale media is een krachtige tool om te zorgen dat je product door zoveel mogelijk mensen gezien wordt. En dit geldt nog extra als de video of het product grappig, interessant of vernieuwend is.
    voorbeeld pre order instagram advertentie
    Afbeelding: Sweaty Betty

    Online communities

    Ben je onderdeel (of zelfs beheerder) van een online community? Dan is dat een fantastisch gratis marketingkanaal voor het promoten van je pre order.

    Facebook groepen, forums en Slack-kanalen zijn allemaal uitstekende plaatsen om mensen te vinden die bepaalde interesses of opvattingen delen. Wat voor soort mensen zouden extra geïnteresseerd kunnen zijn in jouw nieuwe pre order product?

    Maar pas op, zorg dat je niet manipulatief of spammerig overkomt. Als je nog niet heel bekend bent in de community, maak dan vooral gebruik van het feit dat mensen liever iets van ‘echte mensen’ kopen dan van een merk of bedrijf. Gebruik dus anekdotes over jezelf, wees oprecht geïnteresseerd de ander en gebruik de groep als een kans om je doelgroep nog beter te leren kennen (en zij jou).

    Via SparkToro kun je erachter komen waar je doelgroep zich ophoudt. Hoe specifieker je merk en product zijn, hoe beter.

    Voor early adopters draait het allemaal om de eerste zijn. Hen kun je lokken met een speciale actie waarbij je een product eerst alleen lanceert voor een selecte groep.

    Samenwerken met influencers 

    Elke webshop wil bezoekers die ook echt van plan zijn om iets te kopen. Een uitstekende manier om deze klanten te trekken is samenwerken met een ander merk of met een influencer, het liefst rondom een limited edition. Er zijn verscheidene platforms waar bedrijven kunnen zoeken naar de influencer die het beste bij hun pre order product past.

    Als je voor ‘later betalen’ pre orders gaat kun je kleine experimenten doen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een deal met een influencers, waarbij je belooft dat als ze een bepaalde hoeveelheid pre order klanten naar je website weten te leiden, je een volgend product samen met hen uitbrengt. Als de hoeveelheid pre orders niet behaald wordt hoef je de klanten alleen maar te laten weten dat de deal niet doorgaat en ze dus niet hoeven te betalen. Wel voldoende pre orders? Dan heb je meteen een nieuwe groep potentiële klanten gevonden.

    De influencermarketing industrie staat niet meer in de kinderschoenen, en veel influencers weten precies hoeveel ze waard zijn. Daarom is samenwerken met een effectieve influencer vaak vrij duur.

    Er is een goedkoper alternatief, maar de kans op succes is wel kleiner. Stuur samples van je pre order product naar een aantal speciaal geselecteerde influencers. Doe er een handgeschreven briefje bij waarin je vertelt waarom je denkt dat jouw product bij hun brand past. Vraag hen niet expliciet iets terug te doen voor je cadeau, want dat komt manipulatief over. Als ze je product leuk vinden is er een goede kans dat ze erover posten. Je kunt de influencers (of hun pr-kantoor) benaderen voor hun postadres.

    In de Shopify Masters podcast (Engelstalig), vertelt Josh Snow, oprichter van SNOW teeth whitening, over zijn succes met micro-influencers. Dat zijn gewone klanten die al geïnteresseerd zijn in je product en een kleine maar betrokken hoeveelheid volgers hebben. Als beloning voor het delen van jouw informatie op hun sociale media krijgen deze micro-influencers punten of een klein geldbedrag.

    Test de vraag naar je volgende nieuwe product via de pre order methode

    Waar je ook bent als bedrijf, net begonnen of allang bezig, de pre order methode is altijd een aanwinst voor je marketingmix. Je kunt de vraag naar een product testen, hype creëren én zorgen voor meer cashflow.

    Of je nu crowdfunding voor een startup doet, ‘later betalen’ pre orders voor een nieuw product presenteert, of ‘meteen betalen’ pre orders gebruikt voor producten die tijdelijk niet op voorraad zijn, met pre orders kun je profiteren van de interesse van je klanten nog voordat je (nieuwe) product daadwerkelijk beschikbaar is.

    Illustratie: Eugenia Mello 

    Dit artikel is een vertaling van een origineel Shopify-artikel van Oli Woods


    Een webshop starten en meteen beginnen met verkopen? Probeer Shopify nu 14 dagen gratis.


    Veelgestelde vragen over pre orders

    Wat is een pre order?

    Een pre order is een bestelling voor een item dat nog niet beschikbaar is (of nu niet op voorraad is). Zodra het (weer) beschikbaar is wordt het naar de klant opgestuurd. In onze blog bespreken we verschillende types pre order (vooruitbestellingen), de beste manier om een pre order op je webshop te zetten en de slimste tactieken om van je pre order campagne een succes te maken.

    Wanneer is een pre order campagne aan te raden?

    Zowel start-ups als internationale merken zetten pre order campagnes in. Een pre order campagne is in de meeste gevallen een uitstekende manier om te testen of er ook echt vraag naar een product of producttype is. Maar het kan ook om te zorgen voor meer cashflow of om schaarste te creëren, zoals Sony liet zien met de PS5 pre order.

    Welke soorten pre order zijn er?

    In onze blog bespreken we drie types: meteen betalen, later betalen en crowdfunding. De eerste is het meest gangbaar. Maar let op in sommige landen is de verkoop van producten die niet op voorraad zijn slechts beperkt toegestaan of zelfs verboden. In dat geval is ‘later betalen’ waarschijnlijk je enige optie.

    Hoe stel je een pre order in via je Shopify webshop?

    De eenvoudigste manier om pre orders in te stellen is om een Shopify app met de juiste eigenschappen voor jouw specifieke campagne te installeren. In onze blog lichten we vier pre order apps voor Shopify uit: Pre order Now, PreProduct, Pre order Manager en Crowdfunder.
    Onderwerpen: