Shopify-blogs

Wat Nederlandse merchants willen: Shopify partner Someone You Know stelt zich voor

Tijdens de 2020 editie van de Webwinkel Vakdagen waren er een aantal nieuwe gezichten te zien in de Shopify stand. Daar zijn we bij Shopify natuurlijk blij mee, want het illustreert dat Shopify als relatieve nieuwkomer inmiddels toch behoorlijk ingeburgerd begint te raken in de Nederlandse e-commerce wereld. We stellen onze nieuwe partners en samenwerkingen met trots aan je voor op deze blog!

In dit artikel introduceren we je graag aan onze partners van Someone You Know, een Eindhovens bureau dat sinds begin 2018 ook op het Shopify platform bouwt. Maar dat wil zeker niet zeggen dat ze net komen kijken: het bureau ontwikkelt al jaren webshops op allerlei platforms, en volgt alle trends in e-commerce op de voet.

Tien jaar ervaring in de e-commerce

Someone You Know is opgericht door Michelle en Roel Brouwers, partners en wereldreizigers-turned-ondernemers die samen al meer dan tien jaar webshops bouwen. Michelle vertelt: Eind 2009 zijn we gaan reizen in Nieuw Zeeland, Australië, Thailand en Singapore, tijdje in Oostenrijk en België gewoond, toen door Oost Turkije getrokken. Dat gevoel van vrijheid wilden we vasthouden, dus leek het ons een goed idee om voor onszelf te beginnen.

Zij had een achtergrond in communicatie en marketing, hij in webdesign, dus zochten ze het in die hoek. Op een gegeven moment beseften we dat we niet de zoveelste full-service online agency wilden zijn, en dat we liever uitblonken in een specifieke discipline. Het was toen net crisis in Nederland, en er was heel veel belangstelling voor webshops: vanaf 2014 zijn we toen volledig voor de e-commerce gegaan.

Vijf platforms in tien jaar

De Brouwers hebben alle trends in de e-commerce dan ook uit de eerste hand meegemaakt. “Vanaf het begin hebben we gewerkt met diverse platforms, zowel open source als SaaS: Mijnwebwinkel, WooCommerce, Magento, Lightspeed... Vijf jaar en flink veel webshops in allerlei branches verder zijn we ons gaan focussen op de ontwikkeling van Lightspeed themes.” Michelle voegt er lachend aan toe: “Met zo’n 1250 gebruikers kunnen we wel stellen dat dit succesvol verloopt, ja.”

Omdat Someone You Know naast thema’s ook custom webshops ontwikkelt voor grote klanten als ID&T, Basic Fit en Swinkels Family Brewers, en omdat ze hun klanten het beste platform in de markt willen bieden, besloot Someone You Know ook in Shopify te stappen. Daarbij komt hun ervaring met andere platforms uitstekend van pas. We doen veel replatforming voor merchants. Zo hebben we recent Oolaboo verhuisd van Lightspeed naar Shopify, en Furnpact van Magento naar Shopify Plus. Elle Milla hebben we zelfs al twee keer gemigreerd, van MijnWebwinkel naar Lightspeed naar Shopify Plus. Momenteel zijn we ook bezig met een aantal gigantische projecten voor Shopify Plus met Augmented Reality en gepersonaliseerde producten. Dit jaar ambiëren we misschien ook wel om een Shopify Plus Agency te worden!”

Michelle en Roel hebben inmiddels een vast team van tien jonge talenten om zich heen verzameld.  “Ons team is super hecht en iedereen werkt hier al lang aan hetzelfde doel: de beste zijn in e-commerce experiences voor groot en klein. We hebben onze in-house designers intern opgeleid en ze zijn sindsdien enorm doorgegroeid. Het mooie is dat wij nu soms zelf naar hen moeten luisteren, haha! Die jeugd van tegenwoordig…”

Wat Nederlandse merchants willen

Hoewel ze vrij veel development doen ziet het bureau zichzelf vooral als goed in e-commerce design. We zijn niet gewoonwebdesigners. Door onze jarenlange ervaring in de branche weten we precies wat wel en niet werkt voor de Nederlandse markt,” vertelt Michelle.

“Zo zien we dat de behoefte bij Nederlandse merchants verder gaat dan een mooi en clean design. Merchants willen zich graag onderscheiden met wat ze te bieden hebben, en merken dat daar meer middelen voor zijn dan alleen een goed design. Op basis van de feedback van zo’n 1.300 gebruikers in Nederland bouwen we bij Someone You Know dus continu aan verbetering van die andere middelen: conversie verhogende aanpassingen en nog veel meer. Denk aan verzendtijden, timers, pop-ups, USP’s, keurmerken, alles komt voorbij. Dat geeft een andere, frisse kijk op e-commerce. We blijven leren.”

Nederlandse merchants willen zich graag onderscheiden met wat ze te bieden hebben, en merken dat daar meer middelen voor zijn dan alleen een goed design.

Dat die benadering werkt blijkt ook wel uit hun klantenbestand: de Eindhovenaren bouwen alle merchandise stores voor ID&T, Q-Dance en Art of Dance, deden verschillende projecten voor Bavaria, Basic Fit en Sligro, en werken momenteel samen met ABN Amro aan een Tikkie app.

Shopify themes voor Europese merchants

Ook met Shopify staan een aantal samenwerkingen op stapel, waaronder het ontwikkelen van themes. Tijdens de Webwinkel Vakdagen lanceerde Someone You Know al een voorproefje met Access, een in eigen beheer uitgebracht Shopify template dat specifiek afgestemd is op de wensen van Nederlandse en Europese merchants.

Michelle licht toe: “De kennis die we opgedaan hebben door het jarenlange contact met onze klanten willen we nu ook gaan toepassen in Shopify Themes. De themes in de Shopify themestore zijn echt goed, maar we vinden dat ze erg Noord Amerikaans georiënteerd zijn. Hier in Nederland en omliggende landen is nog veel te bereiken, denken wij. Wij kennen de wensen die hier spelen en Nederland is klein, maar erg innovatief in e-commerce. We gaan een thema ontwikkelen met veel herkenbare features zodat je meteen denkt: ‘dit is anders’. Maar wel goed. Dit gaat converteren. Zo blijft het aantal apps beperkt en is er nog meer focus op conversie.” Someone You Know is al in gesprek met Shopify Themes over dit project, dus we gaan hier binnenkort vast meer over horen. We houden je op de hoogte!

 


 

Over de auteur

Linda Bleijenberg is copywriter en hoofdredacteur van de Nederlandse Shopify blog. Sinds ze voor Shopify schrijft droomt ze van een eigen webshop.

Onderwerpen: