Shopify-blogs

Shopify blikt terug op succesvolle deelname aan de Webwinkel Vakdagen 2020

Shopify Webwinkel Vakdagen 2020

De Webwinkel Vakdagen is en blijft hét event van het jaar voor de Nederlandse eCommerce branche – dat werd dit jaar opnieuw bevestigd op 29 en 30 januari 2020 in de Utrechtse Jaarbeurs. De WWVD staat bekend om de grote diversiteit aan bezoekers die erop af komt, wat bijzonder waardevol is voor standhouders.

Shopify stak er niet voor niets vele uren planning en voorbereiding in, en dat was te zien. Met een moderne, open, on-brand vormgegeven stand op een prominente plek had het Shopify team aan bezoekers geen gebrek. Country Manager Mel van Lieshout vertelt enthousiast: “De booth stond bijna constant vol met bezoekers. Mensen zochten onze stand uit zichzelf op en kwamen met gerichte vragen. Mooi om te zien!” 

Shopify Webwinkel Vakdagen 2020

Succesvolle deelname

Ook Ghazal Taheri, Project Manager bij Shopify en verantwoordelijk voor het organiseren van de Shopify stand, is blij met het succes. “Tijdens de beurs heeft ons team met heel veel verschillende mensen gepraat, van aspirant webshopeigenaren tot development bureaus die ook Shopify willen aanbieden. Dat gaf ons echt een idee van de problemen die onze potentiële klanten en partners willen oplossen, en wat hun regio-specifieke  behoeften zijn.”

“We merken ook dat Shopify steeds meer bekendheid krijgt in Nederland,” voegt ze eraan toe. “Vooral app ontwikkelaars en eCommerce bureaus zien dat Shopify groeit en willen ook met Shopify gaan werken. Sommige bezoekers vertelden me dat ze onze advertenties op Amsterdamse trams en bushokjes hadden gezien en ons herkenden. Heel leuk!”

Shopify Webwinkel Vakdagen 2020 reclame Amsterdam

Shopify Webwinkel Vakdagen 2020 reclame Amsterdam

Samenwerking met Shopify Partners

Ghazal is ook erg tevreden over de diversiteit van het team in de Shopify stand. “Ons team bestond uit mensen met allemaal verschillende expertise, niet alleen maar sales mensen. Ik zag vaak dat er iemand de stand in kwam en naar de balie liep, daar een tijdje stond te praten, dan doorging naar iemand van het support team, en dan verder praatte met één van onze partners. Bezoekers kregen antwoorden op vragen over de hele merchant journey, en er was een sterk community gevoel.”

In de stand werd Shopify ondersteunt door zowel bekende als nieuwe Nederlandse partners, die doorlopend geïnteresseerde beursbezoekers te woord stonden. CODE en Ask Phill werken al een aantal jaar met Shopify en vooral Shopify Plus, en zijn in die tijd enorm gegroeid. Tijdens de Webwinkel Vakdagen verzorgden beide bureaus een goed bezochte lezing, over headless commerce (Ask Phill) en over een replatforming case (CODE). Binnenkort zijn samenvattingen van deze talks terug te lezen op de Shopify blog.

Someone You Know en de Nederlandse tak van Woolman zijn twee relatief nieuwe spelers in het Nederlandse Shopify landschap. Het Eindhovense Someone You Know bouwt sinds een jaar op Shopify. Zij richten zich vooral op het MKB, zijn sterk in design en lanceerden tijdens de Webwinkel Vakdagen hun eerste Shopify theme. Woolman is de nieuwe naam van het Amsterdamse Shopify bureau Digital Takeout, dat een samenwerking aangegaan is met een grote Finse Shopify partner. Binnenkort stellen we de beide bureaus op deze blog aan jullie voor.

Koffie, snacks & goodies van Shopify merchants

Naast de Shopify bouwers deden ook een aantal Shopify merchants een bijdrage aan de stand. Onder het motto: “Wij zijn ook ooit in een koffiebar begonnen” konden bezoekers tijdens hun Shopify gesprekken genieten van de heerlijke, vers gezette koffie van Kei Koffie, de supergezonde juice shots van Go Ugo, en de gourmet popcorn van Allenbrands; en hun Shopify brochures meenemen in een award-winnende tas van Not A Bag.

Shopify Webwinkel Vakdagen 2020

Al met al kijkt het Shopify team zeer tevreden terug op de 2020 editie van de Webwinkel Vakdagen. Country Manager Mel vat samen: “Het verschil met vorig jaar, toen Shopify voor het eerst op de Webwinkel Vakdagen stond, is goed te zien. Shopify heeft zich duidelijk gecomitteerd aan groei in Europa, en is flink bezig om het platform af te stemmen op Europese behoeften. Nederland is een belangrijk land voor Shopify: klein, maar met die koopmansgeest van ons ontzettend groot op het gebied van online ondernemerschap.”

 


 

Over de auteur

Linda Bleijenberg is copywriter en hoofdredacteur van de Nederlandse Shopify blog. Sinds ze voor Shopify schrijft droomt ze van een eigen webshop.

Onderwerpen: