Shopify-blogs

Wil je een webshop beginnen?

Hoe kan ik geld verdienen met thuiswerken? 13 inspirerende ideeën

Hoe kan ik geld verdienen met thuiswerken? 13 inspirerende ideeën

Als je van plan bent om een bedrijf te beginnen ben je misschien aan het rondkijken of er ergens een goed bedrijfspand leeg staat en denk je na over hoe ver je elke dag moet reizen of over hoeveel personeel je moet aannemen.

Maar met de toename van het aantal bedrijven aan huis vragen steeds meer mensen zich af hoe ook zij thuis kunnen werken.

Nu de hele wereld met elkaar verbonden is en technologie ons steeds meer mogelijkheden biedt om zelf te kiezen hoe en waar we werken, zijn er verschillende soorten bedrijven-aan-huis ontstaan.

Voor sommige bedrijfjes moet je je logeerkamer tot mini-magazijn verbouwen, terwijl je andere bedrijven volledig online kan runnen. Maar over het algemeen zijn de ruimte en het geld dat je nu al hebt voldoende om de bedrijven uit dit artikel op te richten.

Wat is een bedrijf aan huis? En wat zijn de voor- en nadelen?

Een bedrijf aan huis is een onderneming – of het nou fulltime is of vooral bedoeld als bijverdienste – die je kunt beginnen en runnen vanuit je eigen huis. Een aantal van deze bedrijven, vooral als je online verkoopt en niet tot nauwelijks voorraad nodig hebt, kun je zelfs onderweg runnen, helemaal los van welke locatie dan ook.

Zoals alles heeft ook een bedrijf aan huis zowel voor- als nadelen, en het is goed om daar even bij stil te staan en te kijken of deze manier van ondernemen echt bij je past.

Voordelen:

  • Een klein bedrijf met minimale investering heeft weinig overheadkosten (zoals opslagkosten).
  • Je kunt kiezen of je je producten alleen in je directe omgeving of juist over de hele wereld wilt verkopen.
  • Een flexibele balans tussen werk en vrije tijd, wat vooral perfect is voor ouders en mensen die met pensioen
  • Je kunt een familiebedrijf beginnen, waar je familieleden of partner kunnen inspringen als het nodig is.

Nadelen:

  • Je moet soms een plek in je huis opofferen voor dingen als voorraad, een kantoor of apparatuur. Het kan lastig zijn om dit voor elkaar te krijgen zonder dat het jou en je huisgenoten in de weg zit.
  • Je moet je nog steeds aan de wetten en regels houden die gelden voor de branche waarin je gaat werken. Denk hierbij aan de warenwet als je voedingsmiddelen gaat verkopen, of de toestemming die je nodig hebt om bepaalde producten op te slaan.
  • Je bedrijf kan het zo goed doen dat het niet meer in je huis past, en je alsnog bedrijfsruimte moet zoeken en personeel moet inhuren.
  • Een bedrijf aan huis betekent veel vrijheid, maar het kan ook eenzaam zijn. Dit wordt extra lastig als je iemand bent die graag onder de mensen is.

13 bedrijven aan huis waar je vandaag nog mee kunt beginnen

Er zijn duizenden manieren waarop je een bedrijf aan huis kunt beginnen, maar de volgende zijn het meest laagdrempelig:

  1. Een grote voorraad van een product aanschaffen en losse items online verkopen
  2. Zelfgemaakte producten verkopen
  3. Een dropshippingbedrijf beginnen
  4. Een print-on-demand bedrijf beginnen
  5. Online diensten aanbieden
  6. Online lesgeven
  7. Je dienst of expertise naar een product vertalen
  8. Volgers verzamelen op sociale media en omzetten in inkomsten
  9. Een bestaande webshop overnemen
  10. Een subscription box bedrijf beginnen
  11. Huisdieren
  12. Tweedehands items verkopen
  13. Videogames spelen


Klaar om je eigen webshop te beginnen? Begin vandaan nog  - de eerste 14 dagen zijn gratis en een credit card is niet nodig.

1. Een grote voorraad van een product aanschaffen en per stuk online verkopen

grote voorraad van een product kopen en online verkopen

Veel bedrijven opereren rond één simpel concept: een grote voorraad van een product importeren, en losse items met winst verkopen.

Misschien ben je recentelijk in het buitenland geweest en heb je daar unieke producten gezien die je in Nederland niet kunt kopen, maar waarvan je denkt dat mensen er wel in geïnteresseerd zijn. Of misschien focus je je helemaal op een nichemarkt en weet je precies wat jouw klanten zoeken.

Als de producten die je op het oog heb relatief makkelijk zijn om op te slaan en te verzenden, heb je misschien wel een heel goed idee voor een bedrijf aan huis te pakken.

Je kunt in het begin zelfs je huis als showroom gebruiken om producten aan mensen in de buurt te verkopen. Dit geeft je de mogelijkheid om je idee te testen voordat je begint met investeren in meer opslagruimte of personeel. Zo is Artemis Design Co. ook begonnen.

“Ik woonde in Boston, en mijn hele woonkamer stond vol met producten. Mensen kwamen bij me langs om rond te kijken en te passen, en zo heb ik mijn eerste producten verkocht.” Milicent Armstrong, Artemis Design Co.

2. Zelfgemaakte producten verkopen

zelfgemaakte producten verkopen webshop

Als je een creatieveling bent (of kent), overweeg dan om van je hobby je beroep te maken. Zelfs als je je producten ergens anders moet maken – in een atelier, restaurantkeuken of werkplaats – kun je ze alsnog thuis opslaan en vanuit huis verkopen.

Als je de volledige controle hebt over bijna elk aspect van je product, kun je de kosteneffectiviteit verhogen, de kwaliteit verbeteren of ze voor een specifieke doelgroep maken door in te gaan op een vraag in de markt.

Josh Pigford had al een goedlopend bedrijf aan huis, als bedrijfsanalist, maar hij wilde ook iets met zijn creativiteit doen. Daarom begon hij thuis met het 3D printen van plantenpotjes voor cactussen. Zijn bedrijf Cedar & Sail verkoopt nu plantenpotjes, onderzetters en andere kleine hebbedingetjes voor op je bureau.

Cedar en Sail zelfgemaakte producten webshop

Of je nou begint met verkopen via een marktplaats zoals Etsy of meteen je eigen webshop bouwt, het verkopen van je eigen creaties is altijd een fantastische manier om je passie met de wereld te delen en er ook nog geld aan te verdienen. Zorg wel dat je goed weet wat de wetten en regels zijn als je producten wilt gaan verkopen die mensen kunnen eten, drinken of op hun huid smeren.

In de onderstaande artikels vind je nog veel meer nuttige (Engelstalige) informatie over het beginnen van een bedrijf aan huis waar je zelfgemaakte producten verkoopt:

Het mooist is dat het maken van je eigen producten je nooit boven het hoofd hoeft te groeien. Als de vraag toeneemt kun je simpelweg (meer) personeel aannemen om je te helpen met de productie.

3. Een dropshippingbedrijf beginnen

starten met dropshipping

Tot nu toe hebben we gekeken naar bedrijven waarbij je je voorraad thuis moet opslaan. Maar er zijn ook een aantal webshopideeën waarbij je geen rekening hoeft te houden met voorraad en verzending.

Dit zijn webshops die een dropshipmodel gebruiken, waarbij derden de producten voor jou maken, opslaan en verzenden en alleen de marketing en klantenservice voor jouw rekening komt.

Kinderkledingmerk Finer & Dandy is een voorbeeld van een bedrijf aan huis dat voor dropshippen heeft gekozen. Courtney White, de oprichter, begon het bedrijf omdat ze werk zocht wat ze vanuit huis kon doen waarbij ze niet al te veel tijd aan klanten hoefde te besteden. Zo ontdekte ze dropshipping. Nu staat ze elke dag om 4 uur op om voor haar dropshippingbedrijf te werken voor ze naar haar reguliere werk gaat.

Finer and Dandy dropshipping vanuit huis

Dropshippingleveranciers zijn meestal in het buitenland gevestigd.  Let bij de selectie van een leverancier op hun gedrag nadat je betaald hebt –  ze moeten consistent hoge kwaliteit leveren, anders kan hun onbetrouwbaarheid de reputatie van jouw bedrijf schaden.

Er zijn zelfs Shopify apps, zoals Oberlo, die je direct in contact kunnen brengen met leveranciers. Met deze app kun je producten in je winkel zetten, en hij optimaliseert ook nog de afhandeling van de bestellingen voor je.

Eigenlijk komt het er bij dropshipping gewoon op neer dat jij een distributeur wordt van de producten van derden, en de kosten (zowel qua geld als qua tijd) van marketing op je neemt, waar je voor beloond wordt met de winst die je maakt op verkoop. In veel gevallen betekent dit dat je niet heel veel branding aan de winkelervaring van je klanten kunt toevoegen. Maar gelukkig zijn er nog een paar andere manieren waarop je kunt concurreren, zelfs als je in een al vrij verzadigde markt verkoopt.

  • Maak je eigen collectie van producten van verschillende leveranciers, en creëer daar een webshop mee die zich op een hele specifieke niche richt.
  • Onderscheid jezelf door kwalitatief hoogstaand content en klantenservice, zodat je meer waarde levert dan louter je product.
  • Richt je op een plek in de wereld die minder toegankelijk is. (Dit kan wel betekenen dat je verzendkosten hoger worden.)
  • Richt je op een nieuwe doelgroep met hetzelfde product. (LED schoenen kun je bijvoorbeeld zowel aan hardlopers als aan festivalgangers verkopen.)

 

Template Icon

Gratis Webinar: The Right Way to Start a Profitable Dropshipping Store

Leer hoe je winstgevende, gewilde producten kunt vinden, voeg ze toe aan je winkel en begin meteen met verkopen.

Reserveer nu een plaats

4. Een print-on-demand bedrijf beginnen

print on demand bedrijf starten webshop

Hierbij gebruik je ook het dropshipping bedrijfsmodel, en hoef je dus geen voorraad te hebben of zelf producten te verzenden. Print-on-demand geeft je bovendien de mogelijkheid om merkloze producten van branding te voorzien met je eigen creatieve designs.

Rebecca Lee Funk begon The Outrage, een modebedrijf dat print-on-demand T-shirts voor vrouwenrechtenactivisten verkoopt, vanuit huis. Haar bedrijf doneert een gedeelte van de winst aan Planned Parenthood, de Amerikaanse variant van de Rutgers stichting. Haar lanceringscampagne ging viraal, en The Outrage is een enorm goed lopende webshop geworden.

The Outrage print on demand webshop voorbeeld

Naast T-shirts zijn er nog heel veel andere print-on-demand producten die je kunt verkopen: boeken, petten, rugzakken, dekens, kussens, mokken, schoenen, hoodies, telefoonhoesjes, horloges en nog veel meer, afhankelijk van de leverancier waar je voor kiest.

Veel print-on-demand bedrijven richten zich op een specifieke niche of, nog beter, een gedeelde identiteit. Waar hebben mensen een passie voor en wat willen ze graag uitdragen? Waar sta jij voor? Van mensen met huisdieren tot veganisten tot gamers, er zijn meer dan genoeg groepen waar je producten voor kunt creëren.

Als je goede design skills hebt kun je je eigen ontwerpen maken. Maar als dat niet je sterkste kant is kun je ook altijd iemand inhuren.

Voor een volledig overzicht van hoe print-on-demand werkt en hoe je er een bedrijf in kunt beginnen, verwijzen we je graag naar deze videocursus van Shopify Compass.

5. Online diensten aanbieden

Diensten zijn nog makkelijker vanuit huis te verkopen dan producten, maar de uitdaging zit hem hier in het optimaal gebruiken van je tijd. “Tijd is geld” geldt het allermeest voor mensen die een dienstenbedrijf runnen.

Creatieve professionals zoals designers of marketeers kunnen freelance werken voor particulieren of bedrijven, meestal voor meerder cliënten tegelijkertijd, en meestal vanuit huis, met af en toe een ontmoeting met de cliënt. Andere dienstenaanbieders komen op afspraak langs bij hun cliënten.

Voorbeelden van dienstenbedrijven:

  • Schoonmakers
  • Freelance schrijvers
  • Personal trainers
  • Virtual assistants
  • Hondenuitlaters
  • Marketeers
  • Grafisch ontwerpers

Als dienstverlener ben je voor het vinden van de juiste cliënten vooral aangewezen op networking en mond-tot-mond reclame. Maar als een klant eenmaal tevreden is blijf je er meestal langere tijd voor werken.

Daarom heeft een dienstverlenend bedrijf vaak minder klanten nodig dan een bedrijf dat producten verkoopt. Afhankelijk van de specifieke dienst die je verleent kan een kleine hoeveelheid goede klanten voldoende zijn om jezelf te kunnen onderhouden.

6. Online lesgeven

online lesgeven

Chris Carey, één van de medeoprichters van MAPerformance, begon zijn bedrijf in auto-onderhoud en auto-onderdelen vanuit huis. Het begon met een online forum waar hij mensen leerde hoe ze hun auto konden onderhouden en repareren. Nadat het duidelijk werd dat hij echt kennis van zaken had, gingen forumleden vanzelf naar zijn webshop om daar onderdelen te kopen.

MAPerformance Online lesgeven voorbeeld

Als je een skill hebt die je anderen kunt leren, is het een goed idee om je kennis niet alleen te delen in forums (en zo een goede reputatie op te bouwen), maar hem ook om te zetten in een online cursus. Voor elke skill die je hebt zijn er wel ergens mensen die hem ook willen leren. Van Engelse conversatie tot marketing voor gevorderden tot handige doe-het-zelf tips.

If I Made is het bedrijf aan huis van Emily Newman, waar ze les geeft aan creatieve professionals. Online lesgeven betekent niet alleen dat je het ook thuis kunt doen, maar ook dat je lessen zowel live kunt geven, als van te voren kunt opnemen. Wat je bijvoorbeeld kunt doen is mensen het volle pond laten betalen voor live lessen, en vooraf opgenomen lessen tegen korting aanbieden.

Yegi Saryan, oprichter van Yegi Beauty, doet dat ook. Nadat ze een succesvol online beautymerk had opgezet, besloot ze haar talent te vertalen naar een passieve inkomstenstroom. Nu kunnen andere ondernemers haar lessen kopen en via hun bedrijf aanbieden. Mensen kunnen kiezen tussen online les of face to face contact.

Geen zin in interactie? Maak dan cursussen die mensen tegen betaling kunnen downloaden. Alles wat je nodig hebt is je content, en dat kan van alles zijn: een stap voor stap video van een skill, sjablonen, artikelen en how-tos. Gebruik een tool zoals ScreenFlow om opnames van je eigen beeldscherm & stem te kunnen maken terwijl je stap voor stap door het materiaal gaat.

Welke benadering je ook kiest, online lesgeven is een lucratief idee voor een bedrijf aan huis, omdat je bijna geen overhead kosten hebt – het enige wat je moet investeren is tijd.

7. Vertaal je dienst of expertisen naar een product

Vertaal je dienst of expertisen naar een product

Zoals we hierboven al noemden, is één van de grootste nadelen van het runnen van een dienstverlenend bedrijf dat je alleen maar betaald wordt voor je tijd, je skills en je inspanningen. Emily Newman van If I Made maakte van haar lessen een digitaal product, door opnames van haar livesessies per stuk te verkopen, voor een lagere prijs dan het live bijwonen ervan.

Productizing” een dienst – er een fysiek of digitaal product van maken dat de diensten die je aanbiedt efficiënter maakt of aanvult – geeft je bedrijf een extra inkomstenstroom. Je kunt deze producten maken voor je huidige klanten, of ze juist gebruiken om een nieuwe doelgroep te benaderen.

Gabriella en Andrew Morrison begonnen een bedrijf aan huis waarbij ze van hun expertise rondom tiny homes een product maakten. Ze verkopen cursussen en kant-en-klare ontwerpen via Tiny House Build en StrawBale.com – alles vanuit hun gezellige, maffe huisje.

Nog meer ideeën voor producten die je aan je dienstverlenende bedrijf kunt toevoegen:

  • Cursussen
  • Designs
  • Stockfoto’s en video’s, muziek
  • Rapporten die mensen kunnen downloaden
  • Digitale sjablonen
  • Merchandise
  • eBooks

Zoals je ziet gaat het bij de meeste van deze ideeën om digitale media verpakt als product, wat betekent dat je niet met een voorraad opgescheept zit. Als je je bedrijf aan huis op Shopify runt, kun je via Digital Downloads of de SendOwl app je digitale producten extra snel en makkelijk verkopen.

SendOwl Shopify App

Maar soms gaat het bij productizing ook echt over een fysiek product, bijvoorbeeld bij Bullet Journals. Ryder Carroll ontwikkelde zijn eigen methode voor het bijhouden van je agenda en to-do-list, en dat werd als vanzelf een bedrijf aan huis. Nu verkoopt hij fysieke Bullet Journals op zijn website.

8. Volgers verzamelen op sociale media en omzetten in inkomsten

Volgers verzamelen op sociale media en omzetten in inkomsten

Als je een content creator bent, al een vrij grote groep online volgers hebt, of altijd al je eigen blog, YouTubekanaal, Instagram account of podcast hebt willen beginnen, dan kun je je sociale media volgersaantal uitbreiden en in geld omzetten met de ideeën hierboven.

Andrew Finn is medeoprichter van Wait But Why, een blog dat een bedrijf is geworden. Op het punt dat ze meer dan 371.000 abonnees en miljoenen bezoekers hadden verzameld, begonnen ze met het maken van digitale contentproducten toegespitst op hun fans. Tegenwoordig is Wait But Why een volwaardige webshop waar digitale en fysieke producten verkocht worden.

Wait But Why van video naar webshop

Jordan Ferny, de oprichter van Oh Happy Day Shop!, verzamelde haar fans ook via bloggen, en ook haar blog werd een volwaardig bedrijf aan huis. Ze richtte haar bedrijf zo in dat ze genoeg tijd overheeft om met haar gezin door te brengen, en verkoopt haar producten via haar webshop.

Oh Happy Day

Karen Kilgariff en Georgia Hardstark gebruikten Facebook groepen om volgers te verzamelen en onderhouden rondom hun podcast, My Favorite Murder. Deze Murderinos, amateur detectives die dol zijn op true crime, waren uitgegroeid tot een groep van meer dan 200.000 leden toen de podcast er in 2018 mee ophield. Daarna creëerde My Favorite Murder een eigen betaald Forum, het Fan Cult forum, waar leden een jaarlijkse bijdrage voor moeten betalen. Om nog meer geld aan hun fans te kunnen verdienen begon My Favorite Murder ook een webshop met branded merchandise, waar ze ook tickets voor events verkochten.

My Favorite Murder

Wat je ook kunt doen als je een grote groep fans hebt is affiliate worden –  tegen een vergoeding producten en diensten van anderen verkopen – of jezelf laten betalen voor gesponsorde posts, waarbij merken jou betalen om hun producten aan je publiek te laten zien.

Een trouwe schare fans bouwen kost tijd, consistentie en focus. Het is niet de makkelijkste manier om een bedrijf aan huis te starten, vooral niet op de korte termijn, maar als je het voor elkaar krijg om volgers te vergaren rondom iets wat je graag doet, wordt het superleuk werk wat je ook nog lang kunt volhouden én geeft het je de flexibiliteit om verschillende inkomstenstromen tegelijkertijd te hebben.

De geschiktheid van je publiek om jou geld op te leveren hangt vaak af van de niche die je kiest. Als je nog maar net begonnen bent, of al hard bezig bent om je schare fans uit te breiden, kunnen de volgende artikelen je helpen:

9. Een bestaande webshop overnemen

Als je liever investeert in een inkomstenbron die je zowel thuis als onderweg kunt beheren, kan het een idee zijn om een bestaande webshop over te nemen.

Afhankelijk van een aantal factoren (omzet, winstpotentieel, activa zoals e-maillijst of sociale media volgers, inventaris, etc.) kunnen de kosten enorm verschillen. Sommige verkopers zijn zelfs bereid om je een tijdje als personeelslid aan te nemen om je te leren hoe hun webshop precies gerund moet worden.

Exchange is een marktplaats van Shopify, waar je webshops kunt kopen en verkopen. Je kunt kijken welke bedrijven bij je budget, je ervaring en je behoeftes passen. Misschien wil je graag een bedrijf kopen dat zichzelf al bewezen heeft en ben je bereid om daar extra geld voor uit te geven. Of misschien zie je een bedrijf waarvan je denkt dat er veel meer in zit dan er tot nu toe uitgehaald is en wil je daar mee aan de gang.

Exchange Shopify Een bestaande webshop overnemen

Standing Health is een voorbeeld van een webshop die je via Exchange over kunt nemen. Momenteel zijn hun inkomsten $1.246 per maand met een winstmarge van 15%.

Exchange Shopify Een bestaande webshop overnemen

Zoals bij alles wat je koopt geldt ook hier dat je elk bedrijf dat je interessant lijkt goed moet doorlichten voor je het koopt. Wat is er bij inbegrepen en wat niet? Omzet en andere data kun je via Shopify checken, dus die getallen kloppen gewoon. Voor alle andere factoren hebben we een handleiding geschreven: How to Buy a Business on Exchange.

10. Een subscription box bedrijf beginnen

Een subscription box bedrijf beginnen

In slechts vijf jaar tijd is de subscription box branche met 100% gegroeid. Deze explosieve groei heeft geleid tot de komst van nieuwe merken die zich helemaal op deze niche richten, maar het heeft er ook toe geleid dat grote merken zoals Sephora en Walmart subscription boxes zijn gaan verkopen.

Een subscription box is een perfect bedrijf om vanuit huis te beginnen, en dat is precies wat Sylvia Song, medeoprichter van MISHIBOX deed. Ze importeert populaire Koreaanse beautymerken en verkoopt ze aan mensen over de hele wereld. In het begin gewoon vanuit haar huis in de staat Virginia, maar na het verregaande succes van haar webshop is haar hoofdkantoor nu in New York gevestigd.

MISHIBOX voorbeeld van Een subscription box bedrijf beginnen

Sylvia zegt dat het bij het starten van een bedrijf aan huis allemaal draait om het zien van een gat in de markt, en vervolgens een manier vinden om die te vullen. De bekende subscription service Birchbox zag bijvoorbeeld dat het lastig was voor mensen om verschillende beautyproducten te testen zonder een vermogen uit te geven. Dus zij sprongen in dat gat met hun betaalbare boxes vol met testers van producten.

Ashley Reynolds gebruikte producten die over waren in haar webshop, Cloth & Paper, om een subscription box service op te zetten. Als je al een webshop hebt is dat een goede manier om nog iets te verdienen aan minder goed verkopende producten.

Cloth Paper voorbeeld Een subscription box bedrijf beginnen

En in plaats van subscription boxes verkopen, kun je ze ook verhuren. Haverdash is een subscription box bedrijf dat kleding verhuurt. Als hun klanten een kledingstuk niet meer nodig hebben sturen ze het terug – en vervolgens verhuurt Haverdash het aan de volgende klant en krijgt zo nog meer inkomsten.

Haverdash voobeeld online kleding verhuren

11. Huisdieren

Sociale media staat vol met pet influencers, die merken als BarkBox promoten en duizenden likes krijgen voor hun schattige huisdieren. Als je een huisdier hebt, kun je er een sociale media influencer van maken en met merken samenwerken om hun producten online te promoten.

Bodhi the Menswear Dog – de stijlvolste hond ter wereld – is vooral op Instagram heel bekend. Als je door zijn feed scrolt zie je dat hij samengewerkt heeft met verschillende merken, zoals Booking.com, Spotify en Poly & Bark.

Menswear Dog. Dieren als influencer

Geen eigen huisdier? Bied mensen dan aan op hun dieren te passen. Op apps zoals Rover kun je laten weten dat je beschikbaar bent voor uitlaten en oppassen. In 2016 was de hondenhotelbranche $6 miljard waard. Als je graag vanuit huis geld wilt verdienen kun je je eigen hotel beginnen waar je dieren tijdelijk opvangt.

12. Tweedehands items verkopen

Tweedehands items verkopen online

Mensen worden steeds milieubewuster, en willen hun koopgedrag daar ook op aanpassen. Alleen al in de VS is de tweedehandskledingbranche $4 miljard waard.

COAL N TERRY is een succesvol bedrijf dat vanuit huis vintagekleding verkoopt. En ze begonnen nog kleiner, vanuit een studentenkamer. En nu is het een merk met een groep trouwe klanten, inclusief beroemdheden.

Coal N Terry voorbeeld Tweedehands items verkopen

Je kunt klein beginnen door kleding die je niet meer draagt te verkopen via sites zoals Vinted of United Wardrobe, of gewoon via Marktplaats of Facebook.

En voor dit idee ben je niet beperkt tot kleding. Wat dacht je van oude boeken verkopen via bol.com, of eten wat je niet meer gaat opeten via thuisgekookt

13. Videogames spelen

Alhoewel veel mensen denken dat videogames tijdverspilling zijn, is het eigenlijk een hobby waarmee je geld kunt verdienen. En wat is nou huiselijker dan op de bank zitten te gamen?

Esports en videogame streaming platforms zoals Twitch hebben het voor gamers mogelijk gemaakt om beroemd te worden en geld te verdienen met hun talent. De esports branche is meer dan $1.5 miljard dollar waard, en een Twitch streamer kan soms wel 100.000 viewers per sessie krijgen.

Maar hoe verdien je hier nou precies geld aan je volgers? De beste manier om vanuit huis een gaming bedrijf te beginnen is via Sponsoring. Bedrijven betalen jou om hun games te spelen en naar je publiek te streamen.

Voor bepaalde beroepen staat het spelen van videogames zelfs heel goed op je CV. Let wel, om geld te verdienen met dit idee moet je wel goed in gaming zijn.

En ook hier kun je er je eigen draai aan geven: Twitch doet tegenwoordig meer dan alleen maar gaming. Maxx Burman en Banks Boutté gebruikten het platform om een online festival te organiseren, waar 12 beroemde videogame makers optraden. Vervolgens gebruikten ze deze content voor andere digitale kanalen zoals Instagram en YouTube. En toen ze eenmaal een grote schare fans hadden verzameld richtten ze KitBash3d op, waar ze 3D onderdelen voor videogames en films verkopen.

KitBash 3d

Een idee vinden dat bij jou past

Het beste bedrijf aan huis hang helemaal af van wat je doel is. Heb je een bedrijf nodig wat zich voegt naar de behoeftes van je gezin? Of wil je hard werken en snel succes hebben? Hoeveel geld kun je in je bedrijf investeren? Wat zijn je bestaande skills die je in geld kunt omzetten?

Tegenwoordig is een bedrijf aan huis gewoon één van de manieren waarop je kunt thuiswerken, waarbij technologie je verbindt met je leveranciers, je werknemers en je klanten. Het voordeel van een bedrijf aan huis is dat je klein kunt beginnen, flexibel kunt groeien en conservatief kunt investeren – vooral als je kunt besparen op de kosten van het huren van een werkplek.

Wat voor bedrijf je ook begint, zorg dat je zorgvuldig nadenkt over je doelen, over wat je motiveert en waar je graag mee bezig bent, zodat je een bedrijf aan huis kunt beginnen dat ook echt bij je past.

Dit artikel is een vertaling van een origineel artikel van Braveen Kumar.


Klaar om je eerste bedrijf te starten? Begin vandaan nog  - de eerste 14 dagen zijn gratis en een credit card is niet nodig.


Illustraties:Till Lauer