Trek de aandacht

Kennis van marketing is één van de belangrijkste vaardigheden van een online ondernemer. Als startende of kleinere ondernemer is het interessant om je te verdiepen in de verschillende mogelijkheden. Denk aan adverteren via Google Ads. En als je de ruimte hebt kun je een deskundige inschakelen om je bij heel specialistisch werk op weg te helpen. Groeit je webshop echter de pan uit, dan is het altijd het overwegen waard om (extra) specialisten in te huren. Betaalt elke euro die je daar in steekt zich dubbel en dwars terug, dan heb je de juiste keuzes gemaakt.

Maar hoe start je en wat pak je op? Dat is misschien wel de moeilijkste vraag binnen de online marketing voor jouw webshop. Zoveel opties, zoveel kanalen. Binnen onze blog lichten we een aardig aantal kanalen en opties uit en hopen we je te inspireren om zelf aan de slag te gaan. Dat kan ook al met kleine(re) winstpunten als het verbeteren van je productteksten. En ook wij zitten niet stil, wekelijks vullen we de artikelen aan. Zo kun je blijven leren (bijvoorbeeld over branding voor je webshop) en ideeën blijven toepassen voor jouw webshop. Marketing voor jouw webshop is sowieso veel doen, veel proberen, testen, aanpassen, meten en keuzes maken. Wees vooral niet bang om stappen te ondernemen, er tijd in te stoppen en vooral te proberen en kijken wat werkt. En wat bij jou en je doelgroep past. Daar raken we een heel belangrijk punt. Verdiep je op voorhand heel goed in je doelgroep. Waar zit jouw doelgroep, welke social media kanalen zijn interessant? En hoe doet de concurrent het? Leer daar ook van en doe het beter, met jouw eigen twist.

Begin je vanaf scratch? Start dan met het lezen van deze blog: “Binnen 30 dagen je eerste klant: een marketingchecklist voor nieuwe ondernemers.” Een fijne houvast om de eerste stappen te zetten. Zaken waar je misschien nog niet aan gedacht had, maar juist voor die belangrijke eerste aankopen zorgen. De checklist laat zien hoe je de eerste gratis bezoekers krijgt, maar introduceert ook de betaalde opties die interessant (en betaalbaar) kunnen zijn. Het artikel gaat ook niet voorbij aan het bekende principe ‘meten = weten’. Maar hoe doe je dat? We geven je veel praktische info waar je echt wat aan hebt.