Reactie op COVID-19

Wij zijn er voor je.

Ondernemers als jij vormen het hart van Shopify en we zetten alles op alles om je te ondersteunen. Op deze pagina kun je alles lezen over de maatregelen die we treffen. Verder krijg je antwoord op je vragen en toegang tot hulpmiddelen om je door deze moeilijke tijd te loodsen.

Samen slaan we ons er doorheen.

Hoe wij je helpen

Cadeaubonnen voor alle abonnementen en klanten

Met cadeaubonnen kunnen klanten je in deze moeilijke tijd steunen, zodat je toch inkomsten hebt. We activeren fysieke en digitale cadeaubonnen voor alle nieuwe en bestaande Shopify-abonnementen.

Lokaal afhalen en bezorgen

Help mee met het afvlakken van de curve, terwijl je producten toch bij je klanten terechtkomen. Als je bestellingen kunt bezorgen, maak dan een lokale bezorgoptie aan (artikel in het Engels) die alleen zichtbaar is voor klanten die in de betreffende zone wonen. Vanaf begin volgende week kunnen winkels die Shopify POS gebruiken, het afhalen van online bestellingen in de winkel of op de stoep aanbieden.

200 miljoen dollar aan financiering voor kleine bedrijven

Bied deze moeilijke tijden het hoofd met toegang tot financiering via Shopify Capital. We werken samen met overheden om onze financieringsmogelijkheden zo snel mogelijk in meer landen beschikbaar te stellen. Nu beschikbaar in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk.

Langere gratis proefversie van 90 dagen

Neem de tijd die je nodig hebt om online te gaan met je winkel, of bouw een nieuwe webshop. We bieden alle nieuwe klanten een . Als je momenteel gebruikmaakt van een proefversie van 14 dagen, kun je die verlengen tot 90 dagen.

Ondersteuning van onze community

Kom in contact met andere ondernemers en krijg ondersteuning in ons Engelstalige community forum over COVID-19.

Live webinars

We brengen onze community online samen, met wekelijkse virtuele programma's (in het Engels) die je helpen om je bedrijf door deze onzekere tijden te loodsen.

Algemene informatie over COVID-19

De meest recente informatie over de uitbraak van COVID-19 vind je op de WHO-website (in het Engels).

Voor up-to-date statistieken en data ga je naar de Our World in Data-website (in het Engels).

Meer informatie over de reactie van Shopify op COVID-19

Buy online pickup curbside with Shopify.

Maak van je winkel een afhaalpunt voor online shoppers – snel en makkelijk met Shopify

Meer lezen
Sell gift cards through an online store.

Verkoop via een eenvoudige webshop cadeaubonnen voor je fysieke winkel

Meer lezen

Op de korte termijn toch nog geld verdienen: tips voor kleine winkels die getroffen zijn door de maatregelen rondom het Coronavirus.

Meer lezen

Overheidshulp voor ZZP'ers en kleine bedrijven getroffen door het Coronavirus

Meer lezen

Veelgestelde vragen

Algemene hulp en ondersteuning

Is Shopify voorbereid op COVID-19?

Ja. We verwachten geen gevolgen voor essentiële systemen, teams en infrastructuren of ons vermogen om onze merchants en partners te ondersteunen. Onze hoogste prioriteit is te zorgen dat je bedrijf kan blijven draaien.

Hoe kan ik contact opnemen met Shopify als ik hulp nodig heb?

Voor hulp in het Nederlands kun je de community bezoeken of ons een e-mail sturen. Daarnaast kun je 24/7 contact met ons ondersteuningsteam opnemen via chat en social media (in het Engels). Meer informatie hierover vind je in ons Helpcentrum. Ons team is opgeleid om je te helpen met technische ondersteuning en zakelijk advies – of je nu vragen hebt over het inrichten van je webshop of over hoe je de huidige situatie het hoofd kunt bieden. Onze Shopify Experts (in het Engels) staan ook klaar om je te helpen.

Ik heb een klein bedrijf dat problemen ondervindt door COVID-19. Waar kan ik meer informatie vinden?

We hebben een lijst samengesteld met overheidsprogramma's die zijn aangekondigd om kleine bedrijven over de hele wereld te ondersteunen.

Kan ik cadeaubonnen verkopen in mijn Shopify-winkel?

Shopify heeft de cadeaubon-functie beschikbaar gesteld voor alle abonnementsvormen van Shopify. In ons Engelstalige blog lees je meer over de cadeaubonnen.

Ik denk erover een nieuwe webshop te openen. Hoe lang kan ik gebruikmaken van mijn proefversie?

We bieden een gratis proefversie van drie maanden (90 dagen) om te beginnen verkopen met Shopify. Als je momenteel gebruikmaakt van een proefversie van 14 dagen, kun je die verlengen tot 90 dagen.

Hoe lang wordt de langere gratis proefversie aangeboden?

Als reactie op de economische moeilijkheden die COVID-19 met zich meebrengt, bieden we nieuwe abonnees een langere gratis proefversie van 90 dagen aan. Omdat we nog niet weten wanneer het virus onder controle zal zijn, vermelden we nog geen einddatum voor deze aanbieding. Op deze pagina vind je altijd de meest recente informatie.

Persoonlijke verkoop

Ik heb een fysieke winkel, maar ik kan er momenteel geen klanten ontvangen. Welke hulpmiddelen staan er tot mijn beschikking voor deze periode?

We weten dat je prioriteiten tijdens deze crisis verschuiven en dat de acute problemen nu je aandacht volledig opeisen. In deze Engelstalige handleiding lees je hoe je cashflowproblemen kunt verminderen, marketingbudget opnieuw kunt toewijzen en je verkoop naar online kunt verplaatsen om een vermindering van fysieke bezoekers te compenseren. Als je Shopify POS gebruikt in je fysieke winkel, kun je je klanten bovendien vanaf volgende week afhalen in de winkel of op de stoep aanbieden voor online bestellingen. Shopify POS kost niets extra, dus je hoeft geen wijzigingen in je abonnement door te voeren.

Capital en leningen

Kan ik toegang krijgen tot Shopify Capital?

Als je momenteel in de Verenigde Staten of het Verenigd Koninkrijk gevestigd bent en in aanmerking komt voor Shopify Capital, ontvang je een e-mail en een bericht in je Shopify-beheercentrum waarin je wordt uitgenodigd om je beschikbare financieringsopties te bekijken. We werken zo snel mogelijk om onze Shopify Capital-aanbiedingen in meer getroffen gebieden beschikbaar te maken. Lees meer over Shopify Capital.

Kan ik de afdracht van mijn merchantvoorschot uitstellen?

Je afdracht vindt niet plaats op basis van een vast tijdschema of een vast bedrag. Er wordt dagelijks een percentage van je verkoop via je Shopify-account afgedragen totdat het volledige voorschot is terugbetaald. Hier vind je meer informatie over voorschotten.

Kan ik de terugbetaling van mijn merchantlening uitstellen?

De terugbetaling van een Shopify Capital-lening verandert niet. De leningstermijn van 12 maanden is verdeeld over zes 60-daagse terugbetalingscycli die mijlpalen worden genoemd. Lees meer over de terugbetaling van Shopify Capital-leningen.

Facturering en betalingen

Kan ik mijn Shopify-winkel pauzeren in deze crisistijd?

Ja. Als je je Shopify-winkel op dit moment wilt pauzeren, worden je gegevens 90 dagen lang opgeslagen en kunnen ze worden hersteld zodra je besluit je winkel weer te openen.

Kan ik mijn betalingsplan in deze periode wijzigen/downgraden?

Ja, natuurlijk. Jij bepaalt wat het beste is voor je bedrijf. Wij zijn er om je te helpen en je kunt altijd contact met ons opnemen .

Wij zijn er om je te helpen.