Shopify POS-systeem

Het perfecte Shopify POS-abonnement voor jouw bedrijf

Verkoop in de winkel, online en waar dan ook met het geheel vernieuwde POS van Shopify. De krachtige functies helpen je tijd te besparen, bieden een soepele en snelle betaalervaring, en zorgen dat je duurzame relaties met klanten kunt opbouwen, of je nu in een fysieke winkel of op de wekelijkse markt verkoopt.

Kies je abonnement

Nieuw bij Shopify POS? Meer informatie

Overzicht van onze POS-abonnementen

We sommen hieronder een aantal van de belangrijkste functies op die bij elk abonnement zijn inbegrepen.

POSPro

Speciaal ontworpen voor fysieke winkels

$ 89 USD/maand per locatie in aanvulling op je Shopify-plan

Alles inbegrepen – met POS Lite

Unieke rollen en machtigingen voor medewerkers

Slim voorraadbeheer met de app Stocky

Afhalen ter plaatse en lokale bezorging afhandelen

Een onbeperkt aantal medewerkers en kassa's

Naadloos online én offline verkopen met omnichannel-functies

Statistieken en rapporten voor je winkel

Krijg toegang tot een speciaal ondersteuningsteam voor de detailhandel (binnenkort verkrijgbaar)

POSLite

Perfect voor de verkoop op markten en onderweg

$ 0 USD/maand met je Shopify-plan

Gangbare creditcards en digitale betaalmethoden accepteren

Integratie met het mobiele POS en hardwareaccessoires

Centraal beheer van je bestellingen en producten

Zo werkt de prijsstelling

Je maandelijkse kosten omvatten je Shopify-plan en je POS-abonnement. Per locatie kun je gebruikmaken van POS Pro of POS Lite, afhankelijk van de functies die je nodig hebt.

Shopify-plan

Omvat je e-commerce- en backoffice-functies

  • Advanced Shopify

    $ 299 USD/maand

  • Shopify

    $ 79 USD/maand

  • Basic Shopify

    $ 29 USD/maand

Shopify POS-abonnement

Omvat de functies die je nodig hebt om persoonlijk te verkopen

  • POS Pro
    $ 89 USD/maand per locatie*
  • POS Lite
    $ 0 USD/maand
  • *POS Pro bij alle Shopify Plus-abonnementen inbegrepen

Voorbeeld van een maandelijkse factuur

Hier is een uitsplitsing van de maandelijkse Shopify-kosten voor een winkel met twee vestigingen.

Shopify-plan
Shopify $ 79,00
Shopify POS-abonnement
Flagship store – POS Pro $ 89,00
Winkel in het centrum – POS Pro $ 89,00
Pop-up store op de kerstmarkt – POS Lite $ 0,00
Totaal
Kosten per maand $ 257,00 USD
30%
De omzet stijgt 30% ten opzichte van het voorgaande jaar bij retailers die online en persoonlijk verkopen met Shopify

Functies

Bied je klanten een soepele shopervaring in je fysieke winkel, online en waar dan ook.

Afhalen ter plaatsePro

Je kunt online geplaatste bestellingen met afhalen ter plaatse rechtstreeks vanuit je Shopify POS beheren en afhandelen.

In de winkel kopen, naar de klant verzendenPro

Verkoop je producten in de winkel en verzend ze rechtstreeks van je magazijn naar de klant. Btw en verzendtarieven worden automatisch berekend bij de checkout.

Online kopen, ruilen in de winkelPro

Accepteer omruilingen van aankopen die online of bij een andere vestiging zijn gedaan. Je voorraad wordt onmiddellijk bijgewerkt.

Lokale bezorgingPro

Je kunt online geplaatste bestellingen met lokale bezorging rechtstreeks vanuit je Shopify POS beheren en afhandelen.

QR-codes voor producten

Breng QR-codes aan op producten zodat klanten met hun smartphone meer informatie kunnen vinden en hun aankoop online kunnen doen.

Winkelwagen verzenden en online kopen

Verstuur klanten een e-mail met de artikelen waarin ze geïnteresseerd waren, maar niet hebben aangeschaft in de winkel.

Verminder fouten en verhoog je winst met slimme aanbevelingen van de Shopify-app Stocky.

InkoopordersPro

Maak inkooporders aan voor verkopers en leveranciers.

VraagvoorspellingPro

Ontvang suggesties voor nabestellingen op basis van de recente presentaties van een product of seizoensgebondenheid.

OverdrachtenPro

Vraag overdrachten van je andere locaties aan en houd bij wat een magazijn heeft verlaten en wat er binnenkomt.

Meldingen bij laag voorraadniveauPro

Ontvang meldingen bij een laag voorraadniveau op basis van de huidige verkoopsnelheid en de doorlooptijd van de aanbieder.

Suggesties voor sale-artikelenPro

Op de pagina met sale-voorstellen kun je zien welke producten niet goed verkopen, zodat je cash en voorraad kunt vrijmaken.

VoorraadanalysePro

Bepaal op basis van een voorraadbeoordelingssysteem welke producten het waard zijn om opnieuw te bestellen en welke producten waardevolle opslagruimte en cash innemen.

VoorraadaanpassingenPro

Houd zicht op zelfs de kleinste wijzigingen in je voorraadniveaus.

VoorraadtellingenPro

Gebruik een barcodescanner om de voorraad van je winkel op één lijn te brengen met je administratie.

Voorraad ontvangenPro

Gebruik een barcodescanner om heel nauwkeurig vast te leggen hoeveel voorraad er binnenkomt.

Gedetailleerde voorraadrapportenPro

Met rapporten over je vestigingen en je voorraad kun je trends vaststellen en zelfverzekerd plannen voor de toekomst.

Voorraad bijhouden

Houd overzicht over je voorraad en wijs producten aan verschillende verkoopkanalen en locaties toe. Je voorraad wordt automatisch bijgewerkt als een bestelling via een bepaald verkoopkanaal of een bepaalde locatie wordt afgehandeld.

Beheer de machtigingen en volg de prestaties van je medewerkers vanaf één centrale plek.

Goedkeuringen door de managerPro

Leg vast wanneer je medewerkers goedkeuring van de manager nodig hebben voor handelingen als het toepassen van kortingen of het bewerken van belastingen.

Onbeperkt aantal POS-medewerkersPro

Je kunt medewerkers toevoegen en beheren die wel POS-toegang hebben, maar geen beheerderstoegang.

Rollen en machtigingen van POS-medewerkersPro

Wijs aangepaste rollen toe aan medewerkers, zodat zij de juiste machtigingen hebben.

Omzet toewijzen aan medewerkersPro

Omzet kan worden herleid naar medewerkers. Zo kun je commissies of kudos toekennen.

POS-toegangscodes voor medewerkers

Geef medewerkers unieke toegangscodes om in te loggen in POS.

Rond elke verkoop af met een naadloze betaalervaring voor klanten en medewerkers.

OmruilingenPro

Ruil aankopen die online of in een fysieke winkel zijn gedaan om. Je voorraadaantallen worden automatisch bijgewerkt.

Gepersonaliseerde papieren bonnenPro

Personaliseer je bonnen met je logo, website-URL, openingstijden, aanbiedingen of winkelbeleid.

Winkelwagen opslaan en oproepenPro

Je kunt winkelwagens eenvoudig beheren, opslaan en oproepen om het afrekenen soepel te laten verlopen.

Productaanbevelingen

Verhoog je omzet en bied je klanten unieke productaanbevelingen met apps van derden.

Overal afrekenen

Neem je smartphone of tablet mee naar je klant en reken ter plekke af – zonder toonbank.

Aanpasbaar smart grid

Versnel het betaalproces met het aanpasbare smart grid, dat na iedere actie in de winkelwagen wijzigt en het werk eenvoudiger maakt voor je medewerkers.

Kortingscodes

Pas kortingscodes toe voor je webshop en je fysieke winkel.

Btw

Btw wordt automatisch berekend op basis van de locatie van je winkel. Je kunt aangepaste btw instellen voor specifieke producten of bestellingen of deze helemaal uitschakelen.

Aangepaste bonnen per e-mail of SMS

Verstuur aangepaste bonnen per e-mail of SMS en bouw je klantenlijst op voor hernieuwde betrokkenheid.

Aangepaste kortingen

Pas kortingen in euro's of percentages toe op hele winkelwagentjes of op afzonderlijke artikelen.

Opmerkingen bij bestellingen

Houd speciale verzoeken en details bij door notities aan bestellingen toe te voegen.

Aangepaste verkoop

Gebruik aangepaste orderregels om artikelen ter plekke te bundelen en een prijs in te stellen.

Camera als streepjescodescanner

Scan streepjescodes van producten met de camera op je iOS-apparaat.

Offline contante betalingen

Accepteer contante betalingen om transacties te voltooien als je offline bent.

Retourzendingen

Retourneer aankopen die online of in een fysieke winkel zijn gedaan. Je voorraadaantallen worden automatisch bijgewerkt.

Houd alles op orde en besteed minder tijd aan administratieve taken.

Onbeperkt aantal producten

Voeg een onbeperkt aantal producten en varianten toe in je POS.

Productcategorieën

Sorteer producten op type, seizoen, promoties en meer. Gebruik slimme collecties om producten automatisch te sorteren op basis van leverancier, prijs en voorraadniveau.

Productvarianten

Voeg meerdere variaties toe aan producten, zoals maten, kleuren of materialen, en wijs hun eigen prijs, SKU, gewicht en voorraad toe.

Voorraadstatus

Gebruik de voorraadstatus om je voorraad te volgen en de status te delen bij het ontvangen en overdragen van producten of als een bestelling is afgehandeld.

Voorraad op meerdere locaties

Wijs voorraad toe aan je verschillende online verkoopkanalen, magazijnen, winkelvestigingen en eventuele andere locaties waar je voorraad opslaat.

Streepjescodelabels

Wijs bestaande streepjescodes toe aan producten of maak nieuwe streepjescodes om de voorraad bij te houden en dfe checkout te versnellen.

Verander eenmalige klanten in levenslange fans.

Klantprofielen aanmaken

Bij elke aankoop in de winkel of de webshop worden klantprofielen aangemaakt tijdens de checkout.

Uitgebreide klantprofielen

Behoud het overzicht over contactgegevens, aankoopgeschiedenis, bestelwaarde tot nu toe, klantopmerkingen, tags, verzendadres, btw en marketingvoorkeuren.

Bestelgeschiedenis

Als klanten online of in de winkel shoppen, worden hun bestelgegevens automatisch gesynchroniseerd.

Contact opnemen met klanten

Neem vanuit je POS per e-mail, SMS of telefonisch contact op met klanten.

Trouwe klanten online en in de winkel belonen

Bouw duurzame klantrelaties op en beloon je trouwe klanten met exclusieve evenementen, kortingen of content.

Marketingvoorkeuren

Verzamel tijdens de checkout e-mailadressen en telefoonnummers om je klanten op de hoogte te stellen van komende aanbiedingen of nieuwe producten.

Tags voor klanten

Wijs tags toe aan klanten, en gebruik deze tags om te zoeken en filteren, afhankelijk van wie je wilt bereiken.

Ontvang praktische rapporten zodat je geïnformeerde zakelijke beslissingen kunt nemen.

Dagelijkse omzetrapportenPro

Maak weloverwogen beslissingen dankzij de gedetailleerde informatie over je omzet, producten en de prestaties van medewerkers in een dagelijks rapport dat je in je POS kunt aanmaken.

Dashboardoverzicht

Bekijk in één oogopslag een overzicht van je hele bedrijf, zowel online als fysiek.

Retail-verkooprapporten*

Je kunt de verkopen per medewerker, locatie, periode of klant bekijken, analyseren en exporteren.

Kassaverkeer volgen

Een verbeterde tool om het verwachte saldo in je kassa bij te houden voor de dagafsluiting van je POS.

Cashflowrapporten*

Kom te weten hoeveel geld je tot je beschikking hebt, wanneer je jouw inkomsten uit fysieke en online verkopen ontvangt.

Productrapporten*

Krijg inzicht in welke producten goed verkopen en welke niet.

Kortingsrapporten*

Volg de prestaties van je aanbiedingen, zodat je jouw benadering in de loop van de tijd kunt bijstellen.

Voorraadrapporten

Bekijk aan het einde van de maand een momentopname van je voorraad en houd de hoeveelheid en het percentage van de verkochte voorraad per dag bij.

Financiële rapporten

Genereer rapporten om je financiën te controleren, inclusief omzet, retouren, btw, betalingen en meer.

* Rapporten inbegrepen bij Shopify en hogere abonnementen

Accepteer de gangbare betaalmethoden, zodat je nooit een verkoop misloopt.

Cadeaubonnen verkopen en accepteren

Verkoop fysieke en digitale cadeaubonnen die in de winkel of online kunnen worden ingewisseld.

Cadeaubonnen per e-mail

Verstuur digitale cadeaubonnen die klanten in de winkel of online kunnen inwisselen.

Voeg een digitale cadeaubon toe aan Apple Wallet

Bied klanten de mogelijkheid om digitale cadeaubonnen toe te voegen aan hun iOS-apparaten, hun saldo te controleren en tegoed in te wisselen vanuit hun Apple Wallet.

Aangepaste betaalmethoden

Maak aangepaste betaalopties aan zoals externe kaartlezers, cheques, tegoeden of contant geld.

Gesplitste betalingen

Accepteer twee of meer betaalwijzen in een enkele transactie.

Gedeeltelijke betalingen

Accepteer een gedeelte van het te betalen bedrag in de vorm van aanbetalingen of vooruitbetalingstransacties.

Zorg dat klanten aan je blijven denken met marketingtools die klanten naar je onlinewinkels en fysieke winkels trekken.

Productrecensies

Moedig je klanten aan om productbeoordelingen achter te laten die je in je webshop en Google-zoekresultaten kunt gebruiken om de verkoop te stimuleren.

E-mailmarketing

Leg e-mailadressen van klanten vast bij het afrekenen en blijf in contact met marketing-e-mails en promoties.

Integratie met sociale media

Maak campagnes aan om je lokale klanten te bereiken, zodat het aantal bezoekers aan je winkel en je omzet stijgen.

Google Merchant Center

Promoot je webshop en synchroniseer automatisch producten en informatie met het Google Merchant Center.

Je kunt bij elke stap geïntegreerde ondersteuning van Shopify krijgen

Toegewijde ondersteuningBinnenkort verkrijgbaar

Naast de gebruikelijke Shopify-ondersteuning kun je ook gebruik maken van prioriteitsondersteuning met detailhandelspecialisten.

Verbindingsstatus

Bekijk de verbindingsstatus van je POS en hardware en krijg eenvoudig toegang tot ondersteuning.

Snellere configuratie

Laat je ondersteunen bij de onboarding en ontvang live support wanneer je maar nodig hebt.

Onboarding-tools

We hebben ressources samengesteld om je medewerkers en managers te helpen vertrouwd te raken met de functies die ze nodig hebben om klanten te bedienen en verkopen af te handelen.

Haal alles uit Shopify POS

Het geheel vernieuwde Shopify POS is momenteel alleen beschikbaar op iOS.

Kies je abonnement

Nieuw bij Shopify POS? Meer informatie