POS-functies

POS-functies om overal te kunnen verkopen

Heb je al een Shopify-webshop? Log in om Shopify POS in te stellen

Zo kan Shopify POS je bedrijf ondersteunen

Laptop waarop het Shopify-beheercentrum te zien is.

Eén centrale backoffice

Beheer producten, betalingen en klanten voor al je verkoopkanalen, zowel in de winkel als online.

Tablet waarop de interface van Shopify POS te zien is.

Een krachtige POS-app

Pas de Shopify POS-app aan zodat je klanten op de winkelvloer of onderweg efficiënt van dienst kunt zijn.

De kaartlezer van Shopify.

Volledig geïntegreerde hardware

Verbind de kaartlezers van Shopify om gangbare betaalmethoden te accepteren, en profiteer van lage tarieven en snelle uitbetalingen.

Functies

Bied je klanten een soepele koopervaring in je fysieke winkel, online en waar dan ook.

Afhalen ter plaatsePro

Je kunt bestellingen met afhalen ter plaatse rechtstreeks vanuit je Shopify POS beheren en afhandelen.

In de winkel kopen, naar de klant verzendenPro

Verkoop je producten in de winkel en verzend ze rechtstreeks van je magazijn naar de klant. Btw en verzendtarieven worden automatisch berekend bij de checkout.

Online kopen, omruilen en retourneren in de winkelPro

Je kunt met een gerust hart omruilingen voor online of op een andere locatie gekochte artikelen accepteren. Je voorraad wordt meteen bijgewerkt.

Lokale bezorgingPro

Je kunt online geplaatste bestellingen met lokale bezorging rechtstreeks vanuit je Shopify POS beheren en afhandelen.

QR-codes voor producten

Breng QR-codes aan op producten zodat klanten met hun smartphone meer informatie kunnen vinden en hun aankoop online kunnen doen.

Winkelwagen verzenden en online kopen

Verstuur klanten een e-mail met de artikelen waarin ze geïnteresseerd waren, maar die ze niet hebben gekocht in de winkel.

Verminder fouten en verhoog je winst met slimme aanbevelingen van de Shopify-app Stocky.

InkoopordersPro

Maak inkooporders aan voor verkopers en leveranciers.

VraagvoorspellingPro

Ontvang suggesties voor nabestellingen op basis van seizoensgebondenheid of de recente prestaties van een product.

OverdrachtenPro

Vraag overdrachten vanuit je andere locaties aan en houd bij wat een magazijn heeft verlaten en wat er binnenkomt.

Meldingen bij laag voorraadniveauPro

Ontvang meldingen bij een laag voorraadniveau op basis van de huidige verkoopsnelheid en de doorlooptijd van de leverancier.

Suggesties voor artikelen in de uitverkoopPro

Op de pagina met voorgestelde artikelen in de uitverkoop kun je zien welke producten niet goed verkopen, zodat je financiële middelen en voorraad kunt vrijmaken.

VoorraadanalysePro

Bepaal op basis van een voorraadbeoordelingssysteem welke producten het waard zijn om opnieuw te bestellen en welke producten beslag leggen op waardevolle opslagruimte en financiële middelen.

VoorraadaanpassingenPro

Houd zicht op zelfs de kleinste wijzigingen in je voorraadniveaus.

VoorraadaantallenPro

Gebruik een barcodescanner om de voorraad van je winkel op één lijn te brengen met je administratie.

Voorraad ontvangenPro

Gebruik een barcodescanner om heel nauwkeurig vast te leggen hoeveel voorraad er binnenkomt.

Gedetailleerde voorraadrapportenPro

Met rapporten over je vestigingen en je voorraad kun je trends vaststellen en zelfverzekerd plannen voor de toekomst.

Voorraad bijhouden

Houd overzicht over je voorraad en wijs producten aan verschillende verkoopkanalen en locaties toe. Je voorraad wordt automatisch bijgewerkt wanneer een bestelling via een bepaald verkoopkanaal of een bepaalde locatie wordt afgehandeld.

*Stocky by Shopify is momenteel alleen beschikbaar in het Engels.

Beheer de machtigingen en volg de prestaties van je medewerkers vanaf één centrale plek.

Goedkeuringen door managerPro

Leg vast wanneer je medewerkers goedkeuring van een manager nodig hebben voor handelingen zoals het toepassen van kortingen of het bewerken van belastingen.

Onbeperkt aantal POS-medewerkersPro

Je kunt medewerkers toevoegen en beheren die wel POS-toegang hebben, maar geen beheerderstoegang.

Rollen en machtigingen van POS-medewerkersPro

Wijs aangepaste rollen toe aan medewerkers, zodat ze de juiste machtigingen hebben.

Omzet toewijzen aan medewerkersPro

Omzet kan worden herleid naar medewerkers. Zo kun je commissies toekennen of ze een pluim geven.

POS-toegangscodes voor medewerkers

Geef medewerkers unieke toegangscodes om in te loggen in POS.

Rond elke verkoop af met een naadloze betaalervaring voor klanten en medewerkers.

OmruilingenPro

Ruil aankopen die online of in een fysieke winkel zijn gedaan, om. Je voorraadaantallen worden automatisch bijgewerkt.

Winkelwagen opslaan en oproepenPro

Je kunt winkelwagens eenvoudig beheren, opslaan en oproepen om het afrekenen soepel te laten verlopen.

Gepersonaliseerde papieren bonnenPro

Personaliseer je bonnen met je website-URL, openingstijden, aanbiedingen of winkelbeleid.

Overal afrekenen

Neem je smartphone of tablet mee naar je klant en reken ter plekke af – zonder toonbank.

Aanpasbaar smart grid

Versnel het betaalproces met het aanpasbare smart grid, dat op basis van acties in de winkelwagen wijzigt en het werk eenvoudiger maakt voor je medewerkers.

Kortingscodes

Pas kortingscodes toe voor je webshop en je fysieke winkel.

Btw

Btw wordt automatisch berekend op basis van de locatie van je winkel. Je kunt aangepaste btw instellen voor specifieke producten of bestellingen, of deze helemaal uitschakelen.

Aangepaste bonnen per e-mail of sms

Verstuur aangepaste bonnen per e-mail of sms en bouw je klantenlijst op voor hernieuwde betrokkenheid.

Aangepaste kortingen

Pas kortingen in euro's of percentages toe op hele winkelwagentjes of op afzonderlijke artikelen.

Opmerkingen bij bestellingen

Houd speciale verzoeken en details bij door notities aan bestellingen toe te voegen.

Aangepaste verkoop

Gebruik aangepaste orderregels om artikelen ter plekke te bundelen en een prijs in te stellen.

Camera als barcodescanner

Scan barcodes van producten met de camera op je iOS-apparaat.

Offline contante betalingen

Accepteer contante betalingen om transacties te voltooien als je offline bent.

Retourzendingen

Je kunt online of op een andere fysieke locatie aangekochte producten terugnemen. Je voorraadniveau wordt automatisch bijgewerkt.

Houd alles op orde en besteed minder tijd aan administratieve taken.

Onbeperkt aantal producten

Voeg een onbeperkt aantal producten en varianten toe in je POS.

Productcollecties

Sorteer producten op type, seizoen, promoties en andere gegevens. Gebruik automatische collecties om producten samen te brengen op basis van leverancier, prijs en voorraadniveau.

Productvarianten

Voeg meerdere variaties toe aan producten, zoals maten, kleuren of materialen, en wijs hun eigen prijs, SKU, gewicht en voorraad toe.

Voorraadstatus

Gebruik de voorraadstatus om de stand van je voorraad te volgen en te delen bij het ontvangen en overdragen van producten of als een bestelling is afgehandeld.

Voorraad op meerdere locaties

Wijs voorraad toe aan je verschillende online verkoopkanalen, magazijnen, winkelvestigingen en eventuele andere locaties waar je voorraad opslaat.

Barcodelabels

Wijs bestaande barcodes toe aan producten of maak nieuwe barcodes om de voorraad bij te houden en de checkout te versnellen.

Maak van eenmalige klanten levenslange fans.

Maak klantprofielen aan

Bij elke aankoop in de winkel of de webshop worden klantprofielen aangemaakt tijdens de checkout.

Uitgebreide klantprofielen

Behoud het overzicht over contactgegevens, aankoopgeschiedenis, bestelwaarde tot nu toe, klantopmerkingen, tags, bezorgadres, btw en marketingvoorkeuren.

Bestelgeschiedenis

Als klanten online of in de winkel kopen, worden hun bestelgegevens automatisch gesynchroniseerd.

Contact met klanten

Neem vanuit je POS per e-mail, sms of telefonisch contact op met klanten.

Beloon trouwe klanten, online en in de winkel

Bouw duurzame klantrelaties op en beloon je trouwe klanten met exclusieve evenementen, kortingen of content.

Marketingvoorkeuren

Verzamel tijdens de checkout e-mailadressen en telefoonnummers om je klanten op de hoogte te stellen van komende aanbiedingen of nieuwe producten.

Tags voor klanten

Wijs tags toe aan klanten, en gebruik deze tags om te zoeken en te filteren, afhankelijk van wie je wilt bereiken.

Ontvang praktische rapporten zodat je geïnformeerde zakelijke beslissingen kunt nemen.

Dagelijkse verkooprapportenPro

Neem weloverwogen beslissingen dankzij gedetailleerde informatie over je verkoop, je producten en de prestaties van medewerkers die je kunt vinden in een dagelijks rapport dat je in je POS kunt aanmaken.

Overzichtsdashboard

Bekijk in één oogopslag een overzicht van je hele bedrijf, zowel online als fysiek.

Retail-verkooprapporten*

Je kunt de verkopen per medewerker, locatie, periode of klant bekijken, analyseren en exporteren.

Kassaverkeer-rapport

Een verbeterde tool om het verwachte saldo in je kassa bij te houden voor de dagafsluiting van je POS.

Cashflow-rapporten*

Kom te weten hoeveel geld je ter beschikking hebt en wanneer je inkomsten uit fysieke en online verkopen zult ontvangen.

Productrapporten*

Krijg inzicht in welke producten goed verkopen en welke niet.

Kortingsrapporten*

Volg de prestaties van je aanbiedingen, zodat je jouw benadering in de loop van de tijd kunt bijstellen.

Voorraadrapporten

Bekijk aan het einde van de maand een momentopname van je voorraad en houd de hoeveelheid en het percentage van de verkochte voorraad per dag bij.

Financiële rapporten

Genereer rapporten om je financiën te controleren, inclusief omzet, retouren, btw, betalingen en meer.

*Rapporten inbegrepen bij het abonnement Shopify en hogere abonnementen

Bouw een volledige Point of Sale uit met de plug-and-play hardware van Shopify.

Shopify POS-hardware

Pas de kassa in je winkel aan met de hardware die je nodig hebt. Integreer de kaartlezers van Shopify met je bestaande configuratie of bezoek de Shopify Hardware Store om een volledig systeem uit te bouwen.

Shopify Hardware-garantie

De hardware van Shopify heeft een garantie van 1 jaar (2 jaar bij POS Pro). Als je tijdens de garantieperiode problemen hebt met je hardware, sturen we je meteen een vervangend product.

Connectiviteitsschermen

Integreer compatibele hardware met Shopify POS om connectiviteit vanuit de app te volgen en problemen snel op te lossen.

Gratis verzending en retour van alle hardware

Probeer de POS-hardware van Shopify zonder risico uit met gratis verzending en 30 dagen retour.

Compatibele hardware-accessoires

Breid je POS-systeem uit met compatibele hardware die je kunt kopen in de Shopify Hardware Store. Combineer accessoires zoals barcodescanners, bonnenprinters, kassalades en andere apparaten.

Doe je voordeel met de naadloze betaalfuncties die zijn inbegrepen bij alle Shopify-abonnementen.

Accepteer veelgebruikte betaalmethoden

Met de Wisepad 3-kaartlezer van Shopify kun je populaire betaalmethoden als Visa, Mastercard, American Express, Apple Pay en Google Pay accepteren.

Lage tarieven voor alle kaarten bij betaling in de winkel

Betaal één laag tarief voor alle creditcards. De kosten zijn afhankelijk van je Shopify-abonnement. Advanced: 1.1% + € 0,00, Shopify: 1.25% + € 0,00, Basic: 1.4% + € 0,00

Transparante prijzen

Geen extra maandelijkse kosten, verborgen kosten of opstartkosten. Je betaalt alleen lage transactiekosten om kaarttransacties te verwerken.

Cashflowmanagement

Omdat de transactiekosten automatisch op elke verkoop in mindering worden gebracht, weet je meteen hoeveel je straks betaald krijgt.

Automatische afstemming

Volg bestellingen en hun betalingen op met de naadloze automatische afstemming.

Terugboekingen

Beheer terugboekingen zonder problemen omdat alle gegevens rechtstreeks gekoppeld zijn aan de oorspronkelijke bestelling in je beheercentrum.

Houd je geldstromen bij

Krijg toegang tot rapporten om te zien hoeveel geld je ter beschikking hebt en wanneer je geld van fysieke en online verkopen zult ontvangen.

Accepteer de gangbare betaalmethoden, zodat je nooit een verkoop misloopt.

Cadeaubonnen verkopen en accepteren

Verkoop fysieke en digitale cadeaubonnen die in de winkel of online kunnen worden verzilverd.

Cadeaubonnen per e-mail

Verstuur digitale cadeaubonnen die klanten in de winkel of online kunnen verzilveren.

Voeg een digitale cadeaubon toe aan Apple Wallet

Bied klanten de mogelijkheid om digitale cadeaubonnen toe te voegen aan hun iOS-apparaten, hun saldo te controleren en tegoed in te wisselen vanuit hun Apple Wallet.

Aangepaste betaalmethoden

Maak aangepaste betaalopties aan zoals externe kaartlezers, cheques, tegoeden of contant geld.

Gesplitste betalingen

Accepteer twee of meer betaalwijzen in een enkele transactie.

Gedeeltelijke betalingen

Accepteer een gedeelte van het te betalen bedrag in de vorm van aanbetalingen of vooruitbetalingstransacties.

Zorg er met de juiste marketingtools voor dat klanten steeds weer terugkeren naar je onlinewinkels en fysieke winkels.

Productrecensies

Moedig je klanten aan om productbeoordelingen te schrijven die je in je webshop en Google-zoekresultaten kunt gebruiken om de verkoop te stimuleren.

E-mailmarketing

Leg e-mailadressen van klanten vast bij het afrekenen en blijf in contact met marketing-e-mails en promoties.

Integratie met social media

Maak campagnes aan om je lokale klanten te bereiken, zodat het aantal bezoekers aan je winkel en je omzet stijgen.

Google Merchant Center

Promoot je winkel en synchroniseer automatisch producten en informatie met het Google Merchant Center.

Veelgestelde vragen

  • Je kunt je point of sale beschouwen als de hub van je detailhandel waar je snel verkopen kunt afsluiten en je voorraad, medewerkers, bestellingen en andere dingen kunt beheren. Shopify geeft je meteen toegang tot alle aspecten van je bedrijf. Zo kun je sneller werken en behoud je altijd een duidelijk overzicht.

    De belangrijkste functies van Shopify POS zijn:

    • Een intuïtieve en snelle checkout
    • Volledig geïntegreerde betalingen
    • Mobiele POS-hardware
    • Voorraadbeheer waarmee je je voorraad in je winkel synchroniseert met je online voorraad
    • Volledige klantprofielen met bestelgeschiedenis
    • Aangepaste machtigingen voor medewerkers

  • Een POS-systeem is een strategisch onderdeel van je voorraadbeheer. Het is de bedoeling dat je point of sale de voorraadniveaus voor al je producten automatisch bijwerkt naarmate items worden verkocht, geretourneerd, geruild of verplaatst.

    Shopify POS synchroniseert je voorraad op alle locaties en biedt je daarmee nog meer controle dan een traditioneel POS-systeem. Heb je meerdere winkels, magazijnen of zelfs tijdelijke pop-upwinkels? Het maakt niet uit waar je je producten verkoopt of opslaat – met Shopify heb je altijd een overzicht over je hele voorraad.

  • Naast de functies waarmee je met Shopify POS fysiek kunt verkopen, bevat elk Shopify-abonnement tools en functies voor e-commerce, betalingsverwerking, marketing, analytics, verzending en nog veel meer. Als je voor Shopify kiest, krijg je dus meer dan gewoon een point of sale. Je krijgt meteen alles in handen om je bedrijf te beheren en te ontwikkelen zoals jij dat wilt.