Problemen met voorraadbeheer?

Met de oplossing voor voorraadbeheer van Shopify blijft u georganiseerd, voorkomt u kostbare fouten en houdt u alle voorraadactiviteit bij.

Goed voorraadbeheer is belangrijk voor het succes van uw bedrijf, of u nu online een e-commercesite runt of dat u de trotse eigenaar van een fysieke winkel bent. Laat uw spreadsheet u in de steek? Vindt u het moeilijk om snel te bepalen welke producten het beste en het slechtst verkopen? Blijft u zitten met te veel of te weinig voorraad? Plaatsen klanten bestellingen voor producten die niet op voorraad zijn?

Welke zorgen u ook heeft over uw voorraadmanagement, het platform van Shopify is ontworpen om het u gemakkelijker te maken, en uw klanten tevreden te houden.

Producten invoeren en ordenen

De eerste stap naar een goed werkend voorraadbeheer is het invoeren en ordenen van al uw producten in het systeem dat u hebt gekozen. Dat houdt meer in dan alleen een barcode toevoegen en het product een naam geven. Denk aan classificaties die zinvol zijn in uw business.

Zo kunt u in het voorraadbeheersysteem van Shopify bijvoorbeeld producten groeperen op categorie, type, seizoen, korting en meer. Automatisering is een koud kunstje als u slimme collecties gebruikt om producten te sorteren op prijs, leverancier en voorraadniveau. Er is geen limiet aan het aantal of soort producten dat u kunt invoeren en verkopen via uw online winkel of fysieke winkel.

Productvarianten beheren

Is uw schaal van keramiek verkrijgbaar in verschillende kleuren? Hoe zit het met alle maten waarin een broek verkrijgbaar is? Kunnen klanten de kinderrugzak in leder, canvas en ballistisch nylon bestellen?

Het beheren van verschillende varianten van een enkel product kan lastig zijn als u niet beschikt over een goed voorraadbeheersysteem. Met Shopify kunt u een onbeperkt aantal versies van een product aanbieden, om verschillende maten, materialen, kleuren en meer weer te geven. En elke variant kan zijn eigen SKU, prijs, gewicht en voorraadnummer hebben.

Barcodes toewijzen

Of u nu bestaande barcodes aan bepaalde producten wilt toewijzen of dat u nieuwe barcodes moet maken voor nieuwe voorraad die u op voorraad wil leggen, het voorraadbeheersysteem van Shopify is flexibel. Gebruik barcodes om elk product dat u verkoopt bij te houden en ontvang de draadloze barcodescanner van Shopify om overal in uw winkel klantbestellingen te plaatsen.

Voorraadaantallen bijhouden

Met name in uw e-commerce winkel kan het niet bijhouden van voorraadaantallen nadelig zijn voor uw online business. U hebt het waarschijnlijk al eens meegemaakt : een klant is vrolijk op uw site aan het winkelen, en plaatst een bestelling voor een product dat hij of zij echt wil. Wat ze niet weten is dat achter de schermen het product niet op voorraad is. Dat was niet te zien op uw website omdat u niet over een volgsysteem beschikt. Een grote fout.

Met het voorraadbeheersysteem van Shopify volgt u voorraadaantallen, stelt u geautomatiseerde herinneringen in om bestellingen te plaatsen of om meer producten te produceren wanneer het aantal een bepaald aantal bereikt en wordt het voorraadnummer bijgewerkt als u een nieuwe zending ontvangt. Zorg ervoor dat klanten nooit artikelen kunnen bestellen die niet op voorraad zijn. Blijf op de hoogte van de voorraad zodat u voorkomt dat u op enig moment te weinig of te veel voorraad hebt.## Apps en invoegtoepassingen voor voorraadbeheer

Daar is een app voor!

Alles wat uw leven gemakkelijker kan maken als het gaat om voorraadbeheer vindt u in de Shopify app store . U kunt kiezen uit vele voorraad-apps en invoegtoepassingen om te verkopen via meerdere kanalen, herinneringen in te stellen, automatisch productbeoordelingen aan te vragen bij klanten en nog veel meer.## Inzicht krijgen in uw voorraad

Het is belangrijk dat een ondernemer zijn voorraad kent en begrijpt. Volgt uw product de 80/20 regel? Naar welke producten is de meeste vraag? Welke zijn minder populair? Hoe gaat u met deze trends om in uw voorraadmanagement?

Met het voorraadmanagementsysteem van Shopify blijft u georganiseerd, voorkomt u kostbare fouten en houdt u alle voorraadactiviteit bij. Waarom is dit belangrijk? Omdat u op deze manier nieuwe bestellingen kunt inplannen, een sales forecast kunt maken, marketing campagnes kunt afstemmen en speciale aanbiedingen rond uw voorraadnummers kunt maken.

De voordelen van een goed voorraadbeheersysteem

Als u voorraadproblemen hebt, is het tijd om verschillende oplossingen te bekijken. Voorraadproblemen kunnen leiden tot verlies van tijd, te hoge uitgaven en procesinefficiënties in uw bedrijf.

Dit zijn een aantal belangrijke voordelen die u mag verwachten van een goed voorraadbeheersysteem:

  • Nooit meer te veel bestellen *Vermijd vervelende voorraadhertellingen
  • Vermijd het risico dat u geld verspild aan producten die niet snel verkopen
  • Verbeter de efficiëntie en productiviteit door apparaten als barcodescanners te gebruiken
  • Verwijder handmatige processen die snel tot fouten leiden
  • Zorg voor loyale en terugkerende klanten door altijd de producten die ze willen kopen op voorraad te hebben

## Bent u klaar om een stap in de goede richting te doen?

Als u genoeg hebt van voorraadproblemen in uw bedrijf, lees dan meer over het voorraadbeheerplatform van Shopify. Ontdek precies hoe ons systeem u kan helpen uw bedrijf efficiënter te runnen, verspilling van tijd en geld te voorkomen en betalende klanten aan te trekken.